Archief - Nieuwe voeding?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

z00m

Legacy Member
Ik heb onlangs nog zo'n XFX 7800GT aan mijn rig toegevoegd & toen las ik verschillende zaken zoals "voeding te zwak", "betere prestaties met nieuwe voeding", enz...

Specs:

-P4 3Ghz w/ HT + stock cooler (nieuwe zalman 7700 koeler moet vandaag binnenkomen vanwege de hoge temperaturen met de stock cooler: 50°C idle, 60°C stressed)
-1,5 gig DDR RAM
-160 gig (Western Digital)
-XFX 7800GT @ 500/1100 (zou ik die nog hoger kunnen clocken?)
-de voeding, een 300 watt denk ik.

Is het aan te raden om voor hoger wattage te gaan?
of is het verschil quasi onmerkbaar?

SMa

Legacy Member
300W lijkt me nogal zwak
mijn systeem wordt getrokken door een Enermax Liberty 620W, en dat gaat heel vlot

een nieuwe voeding kan zorgen voor een stabieler systeem, maar als je nu nooit problemen hebt zou ik het zo laat

en of je nog hoger kan clocken... probeer het

Mich

Legacy Member
300W lijkt me idd wel wat te weinig. Als je één hd en één dvd lezer/brander hebt zitten, kan het nog meevallen. Welk merk is het? Kijk eens op de sticker van je voeding hoeveel ampères hij kan leveren op de 12v lijn? Als het werkt, moet je je natuurlijk geen nieuwe voeding aanschaffen, maar met het oog op uitbreiding zit je met een 300 watter natuurlijk niet erg goed.

z00m

Legacy Member
Het is een "ATX-300 TAF".
De 12v lijn? Welke precies? Welk bijhorend kleur?

Davion

Legacy Member
Das no-name, lijkt me zeker te weinig, 450W+ van Antec/Enermax/Tagan is aan te raden.

12V lijn kunde meten met een multimeter op een MOLEX, das de gele kabel (+ zwarte voor ground) .

z00m

Legacy Member
14.0 Ampère bij YEL/BLACK.

Nu, wat ik me eigenlijk echt afvraag:
vertraagt mijn voeding mijn videokaart?
Kan hij rapper presteren met een nieuwe?

& alvast bedankt voor al de snelle (maar vooral behulpzame) replies :)

Davion

Legacy Member
Ik zei voltage, niet amperage.

- Indien te weinig volt: Ja.
- Indien ge nu te weinig volt hebt: Ja.

JackF

Legacy Member
Uw systeem gaat niet sneller zijn door een andere voeding maar kan wel stabieler draaien bij belasting waardoor de algemene prestaties beter zijn

Davion

Legacy Member
Meestal wordt de videokaart teruggeklokt bij een te lage stroom hé JackF, dus dan kunnen de prestaties wel beter zijn.

z00m

Legacy Member
@ Davion: die ampères waren er op Mich's verzoek :)

Ik heb niet meteen een multimeter bij de hand,
enige manier dat ik het kan aflezen van de sticker?

Davion

Legacy Member
Ahneen, want ik moet de werkelijke hebben, niet die die het zouden moeten zijn.

Guardian-X-

Legacy Member
z00m zei:
@ Davion: die ampères waren er op Mich's verzoek :)

Ik heb niet meteen een multimeter bij de hand,
enige manier dat ik het kan aflezen van de sticker?

mss kundet zien in de bios ? of met een proggie ?

ik heb een DFi (lanparty ) sli-DR en kan de voltages zien in bios en met smartguardian (proggie dat alleen met DFI werkt naart schijnt)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan