Archief - Nieuwe TV

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zwiep858

Legacy Member
Hallo,

Ik kreeg hier pas een blaadje van de mediamarkt met de PS43D450 in is dit een goede tv voor 333 euro?

demon326

Legacy Member
Waar komt hij te staan(donkere/lichte) omgeving
Hoe groot moet hij zijn
Wat is het budget? ....

zwiep858

Legacy Member
Hij komt in een goed verlichte kamer staan.
Die maat was precies goed.
En een budget is er eigenlijk niet, wou eigenlijk gewoon weten als dit een goede tv was voor dit geld.

dimio111

Legacy Member
verwacht er geen grootse dingen van, het beeld zal niet zo opgelicht zijn als een duurdere,
Kleuren zullen altijd beetje de neiging hebben om naar grijs te trekken.
en een plasma verbruikt ook vrij wat stroom...
Ook verslijt de fosforlaag op een plasma tv een stuk sneller dan bij een lcd/led (deze hebben geen fosforlaag duh.) :p
Maar euhm voor €333 ben je zeker niet bedrogen denk ik.
Kan je hem eerst bekijken voor je beslist? zou best handig zijn XD

Mr. Humphries

Legacy Member
Kleuren dat naar het grijs trekken?

Die fosforlaag dat verslijt, zal ook pas na een jaar of 10 gebeuren hoor, en dan nog zal je dit niet merken, aangezien dit vanaf dan zeer gelijdelijkaan zal gebeuren.

Maar inderdaad 333 euro voor zulk een tv ... Je zal beeld hebben, maar wonderen zal je er inderdaad niet van moeten verwachten.

ALF 2.0

Legacy Member
Plasma's gaan zeker niet minder lang mee dan LCD's of LED's uit dezelfde prijscategorie. Bovendien steken ze er in een gunstige, niet overdreven lichtrijke, omgeving nog steeds boven uit qua beeldkwaliteit. Met name in de lagere prijscategorieën (< 1000 euro) kun je plasma's vinden die de concurrentie bij LCD's/LED's compleet wegblaast op het vlak van beeldkwaliteit. Panasonic en Samsung maken uitstekende plasma's.

Voor 333 euro moet je idd niet veel verwachten. Dan kun je - indien mogelijk - beter wat doorsparen en een demotoestel kopen. Je zou nog versteld staan welke interessante voorwaarden je soms kunt bedingen voor zulke toonzaalmodellen.

demon326

Legacy Member
Reapo zei:
Voor 333 euro moet je idd niet veel verwachten. Dan kun je - indien mogelijk - beter wat doorsparen en een demotoestel kopen. Je zou nog versteld staan welke interessante voorwaarden je soms kunt bedingen voor zulke toonzaalmodellen.

Ik zou nooit een plasma nemen die als demo heeft gedraaid, heeft zeker en vast ingebrande logo's:p

dimio111

Legacy Member
demon326 zei:
Ik zou nooit een plasma nemen die als demo heeft gedraaid, heeft zeker en vast ingebrande logo's:p

90% van de ingebrande logo's krijg je weg door je tv op een sneeuwbeeld te zetten. :p
Analoge kabel eruit, op analoog kannaal 15minuutjes sneeuw en zo krijg je zeer veel inbranding weg bij een plasma.
Op voorwaarde dat dat ingebrand logo er nog geen 3 jaar opzit ofzo XD

demon326

Legacy Member
dimio111 zei:
90% van de ingebrande logo's krijg je weg door je tv op een sneeuwbeeld te zetten. :p
Analoge kabel eruit, op analoog kannaal 15minuutjes sneeuw en zo krijg je zeer veel inbranding weg bij een plasma.
Op voorwaarde dat dat ingebrand logo er nog geen 3 jaar opzit ofzo XD

Dat is retentie, dat gaat vanzelf weg, maar winkels draaien meestal uren aan een stuk hetzelfde statische beeld met hun logo erop...

ALF 2.0

Legacy Member
demon326 zei:
Ik zou nooit een plasma nemen die als demo heeft gedraaid, heeft zeker en vast ingebrande logo's:p

De tijd dat ingebrande logo's schering en inslag was bij plasma's is al lang verleden tijd. Dat is nog steeds een zwak argument van mensen die vaak - om irrationele redenen - niet van plasma's moeten weten.

Uiteraard moet je een toonzaalmodel eerst eens grondig testen alvorens het te kopen. Dat spreekt voor zich.

Tribal

Legacy Member
Qua beelddiagonaal/prijs is dit een koopje, maar zou dit model niet direct aanraden. Je geeft aan dat deze in een goed verlichte ruimte gaat gebruiken, maar dit model heeft geen goede filters (weerspiegelingen, behoud van contrast). Verder is deze slechts 720p, je beeld zal altijd gescaled moeten worden (up of down, beide hebben negatieve invloed op je beeldkwaliteit). Ex demoteostellen zijn enkel interressant als je een fikse korting kan krijgen ( - 50%) en vooraf goed kan inspecteren ( speeluren nakijken ). Bij een plasma toonzaalmodel is de kans op burn in toch nog vrij groot, deze heeft meestal al 100den uren op shop mode staan draaien.

demon326

Legacy Member
Reapo zei:
De tijd dat ingebrande logo's schering en inslag was bij plasma's is al lang verleden tijd. Dat is nog steeds een zwak argument van mensen die vaak - om irrationele redenen - niet van plasma's moeten weten.

Uiteraard moet je een toonzaalmodel eerst eens grondig testen alvorens het te kopen. Dat spreekt voor zich.

Ik heb hier zelf een 50 inch plasma staan hoor, ben dus alles behalve tegen de plasma tech, zou zelfs niets anders willen:love:. Maar ik heb dan weer een toestel dat er gevoelig voor is:p

ALF 2.0

Legacy Member
demon326 zei:
Ik heb hier zelf een 50 inch plasma staan hoor, ben dus alles behalve tegen de plasma tech, zou zelfs niets anders willen:love:. Maar ik heb dan weer een toestel dat er gevoelig voor is:p

Welk toestel is dat? Is het een heel recent model? Louter uit nieuwsgierigheid btw.;)

ALF 2.0

Legacy Member
De eerste keer dat ik zoiets lees over dat model. Mooie tv die een goeie prijs-kwaliteitsverhouding had.

MarsH

Legacy Member
Ik ben zelf ook voor een TV aan het kijken (voornamelijk gaming)

En dan vond ik deze: Philips 32PFL7406H/12 LED-televisie

Gezien deze op 400hz draait en 2ms responstijd heeft lijkt me dit een goede keuze? Natuurlijk ken ik hier niet zoveel van, wat raden jullie aan?

Mr. Humphries

Legacy Member
Die 400 Hz zal niet zo goed zijn voor gaming. Die beeldverwerkingstechnieken zorgen ervoor dat je last kan krijgen van 'inputlag'. Dus de tijd tussen het duwen op het knopje van je spelconsole/computer tot dat je het resultaat ziet op het scherm wordt er rechtstreeks door beïinvloed.

Als je gaat gamen zet je dus best die dingen als 400Hz, dynamisch contrast e.d. gewoon af door de gamingmodus aan te zetten, indien mogelijk natuurlijk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan