Archief - nieuwe tv

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

shumi-

Legacy Member
mijn broer heeft nu net per ongeluk mijn tv omgestoten,en die is op de digicorder gevallen,en er zit een ster in het scherm,het was een sony bravia 46 inch

nu wil ik graag weten welk toestel jullie mij nu aanraden voor +- 800-1000 euro
en liefst weer 46 inch
merk maakt niet uit,als hij maar even prachtig beeld levert,en natuurlijk full hd
hdmi aansluitingen moeten er ook opzitten

dank

vergeten te melden dat ik ook ps3/x360 en af en toe de pc aansluit via hdmi,dus de tv moet ook voor gaming redlijk goed beeld hebben,het mag iets over de 1000 gaan,nie teveel natuurlijk,3d moet niet,als het erop zit,soit kan ik mee leven

welke merken zijn er eigenlijk momenteel top in de tv's?

shumi-

Legacy Member
en natuurlijk wilt mijn vriendin er ook inspraak in hebben,en wil ze nu absoluut geen plasma,omdat plasma meer verbruikt,dus nu zijn we tot de overeenkomst gekomen,dezelfste voorwaarden,mn broer betaalt 1000 euro,wij willen nog opleggen tot 1500 euro

ook,ik weet dat hier veel via redcoon wordt geregeld,maar de vriendin vertrouwt internetshops nie veel,dus ik heb op vandenborre es gekeken,en nu vraag ik mij af,wat is er een echte aanraden dan voor led/lcd,en wat is er het beste voor te gamen/pc streaming etc

vandenborre webshop

Mr. Humphries

Legacy Member
Dan moet je u vriendin toch eens zeggen dat het niet zoveel uitmaakt op vlak van verbruik!

Dit scheelt een 30 euro per jaar, maar je hebt er betere beeldkwaliteit voor terug ...

Daarnaast nog iets: als je wil dat een toestel minder verbruikt, koop dan een kleinere tv. Anders lijkt het zo hypocriet.

Ik gebruik enkel redcoon als voorbeeld, dus niet dat je daar moet kopen. Persoonlijk koop ik zoiets altijd in een speciaalzaak voor de service en de mogelijkheid om nog korting te vragen. Daar kan je de tv's ook telkens zelf uitgebreid testen en vergelijken ipv in een vandenborre waar ze in een overbelichte ruimte staan te spelen. Net zoals in een MM of Saturn.

Tribal

Legacy Member
Als je het in de juiste context ziet is 30 à 50€, wel 10% van uw totale electriciteitsfactuur en in dat opzicht wel veel. Gebriuk(te) meestal ook Redcoon als prijsopgave, maar vindt persoonlijk dat sinds de overname door MM/Saturn het aanbod er (vele) minder op geworden is.
Led modellen die je eens kan bekijken( allemaal +/- 1200€) : Sony 46NX710/720, Samsung D6500 reeks en de LG 47LW650s

magnificent_one

Legacy Member
Stel dat een plasma 30-50 euro duurder is per jaar. MAAR hij is in aankoop 4-500 euro goedkoper dan een LED in hetzelfde formaat. Pas na 10 jaar wordt de LED dus voordeliger en een TV van tegenwoordig zal niet veel langer meegaan dan 10 jaar.

Mr. Humphries

Legacy Member
Mja, hangt dan inderdaad van je energiefactuur af.
Wij betalen hier bijna 2000 euro per jaar (omdat wij alles op elektriciteit hebben, ook verwarming) en dan valt die 30 euro wel mee natuurlijk...

Uiteraard blijft het een meerkost.

Ik blijf het wel grappig vinden dat mensen kijken naar het verbruik van hun tv en er dan zo'n grote kopen en er waarschijnlijk nog een home cinema aanhangen (welke ook nog eens wat verbruikt).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan