Archief - Nieuwe Tv >Advies<

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cyk

Legacy Member
Hallo

Door omstandigheden kijken mijn ouders nu op een klein tv (die tv is nog uit de jaren 90) dus de beeld is ook niet meer scherp. Er is hier net een nieuwe Mediamarkt geopend en ze hadden deze TV's in promo

Philips 47pfl3605h/12 LCD : Philips 47PFL3605H/12 specificaties - lcd tv op VERGELIJK.BE

Voor &#8364;444

LG 42 lv375s LED tv : http://www.vergelijk.be/tv_lcd_plasma/lg/42lv375s/specs.rhtml

voor &#8364;499
Dat is toch vrij goedkoop niet?

Is er misschien een addertje onder het gras waarom dat het zo goedkoop is?
De TV word alleen gebruikt om kanalen te zien dus niet echt films ofzo

Graag jullie mening/advies

Mvg

Cyk

Legacy Member
Budget kan wel oplopen tot 1000 euro, ik had in een andere thread gelezen dat de plasma van panasonic het ook wel goed doen tov van led? Verbruikt led tv zoveel minder dan?

demon326

Legacy Member
Cyk zei:
Budget kan wel oplopen tot 1000 euro, ik had in een andere thread gelezen dat de plasma van panasonic het ook wel goed doen tov van led? Verbruikt led tv zoveel minder dan?

Op jaar basis komt dit op 20 a 25 euro uit.... Voor dat budget raad ik een Panasonic plasma aan, Panasonic Viera TX-P46GT30, komt rond de duizend euro uit, de 50" versie kost al snel +1200:)

Cyk

Legacy Member
Bij die panasonic reeks welke is daar de performance serie? Je hebt gt30, vt30, g30 en?

demon326

Legacy Member
Cyk zei:
Bij die panasonic reeks welke is daar de performance serie? Je hebt gt30, vt30, g30 en?

de VT30 is de high end reeks van de panasonic plasma's, gevolgd door de GT30 en G30(geen 3d mogelijkheid).

Dacht ik toch :unsure:

Cyk

Legacy Member
benny zei:
de VT30 is de high end reeks van de panasonic plasma's, gevolgd door de GT30 en G30(geen 3d mogelijkheid).

Dacht ik toch :unsure:

Ik was dus eens naar de Mediamarkt gegaan en toen ik naar die reeksen aant het zien was (plasma panasonic) waren ze toch wel zeer warm toen ik ze aanraakte is dat normaal of?

en wat is het verschil tussen neo plasma en plasma of is er geen verschil?

Mvg

tijgerke

Legacy Member
MM adverteert bij de LG met '100hz', terwijl op de website van LG '50hz' staat. De Philips is ook 'maar' 50hz. Persoonlijk heb ik ze ook overwogen maar aangezien ik al een 50hz heb staan (en hier duidelijk af en toe toch wat haperingen zie) kan ik het niet aanraden. 100hz is toch echt wel het minimum, imo.

Ik ben daarnet ook nog even langs de nieuwe MM gegaan aangezien ik toch op zoek was naar een nieuwe TV.. Uiteraard eerst thuis al gezocht naar interessante modellen en deze vond ik erg interessant qua prijs: LG 42LW4500. Bij MM zag ik hem daarnet staan voor &#8364;777. Passive 3D (minder belastend voor de ogen en volgens sommige beter dan 'Active 3D'), 100hz, Edge LED en Full HD. Het is dan wel geen Smart TV, maar daar heb ik persoonlijk ook geen behoefte aan.

(Passieve 3D brillen zijn trouwens een stuk goedkoper dan de actieve variant, ze wegen minder (en dus makkelijker op te houden) en ze hebben geen platte batterij wanneer je ze nodig hebt. :))

*edit*
interessante link ivm Passive 3D vs Active 3D: http://www.avblog.nl/lg-lw6500-3d-tv-te-mooi-om-waar-te-zijn/

Tribal

Legacy Member
Cyk zei:
Ik was dus eens naar de Mediamarkt gegaan en toen ik naar die reeksen aant het zien was (plasma panasonic) waren ze toch wel zeer warm toen ik ze aanraakte is dat normaal of?

en wat is het verschil tussen neo plasma en plasma of is er geen verschil?

Mvg

Warmte is normaal, verbruiken nu eenmaal meer dus worden ze ook warmer. Neo plasma is gewoon een plasma, is enkel de benaming die Panasonic er aan geeft.

demon326

Legacy Member
Cyk zei:
Ik was dus eens naar de Mediamarkt gegaan en toen ik naar die reeksen aant het zien was (plasma panasonic) waren ze toch wel zeer warm toen ik ze aanraakte is dat normaal of?

en wat is het verschil tussen neo plasma en plasma of is er geen verschil?

Mvg


Plasma is een zelf verlichtende techniek, net zoals de oude tv's... Geven dus warmte af, maar kan totaal geen kwaad hoor:).

Neo plasma is de marketing term van Panasonic, niet meer hoor :)

Mr. Humphries

Legacy Member
Bij LCD's kan je ook warmte voelen hoor ...
Bij ons thuis wordt de LCD warmer dan onze plasma.

Cyk

Legacy Member
maar prijs/spec verhpuding van die LG is wel aantrekkelijk of?

Want LED tv's hebben nog niet echt mijn smaak te pakken qwa beeld kwaliteit

is het in deze volgorde van beeld kwaliteit:
1: plasma
2: LED
3: LCD

Of ?

Mvg

Mr. Humphries

Legacy Member
Eigenlijk is het vooral persoonlijke keuze. De een heeft liever plasma, de andere liever LCD. Het hangt ook af van wat je gaat doen + de grootte. Niet alle LED's zijn ook beter dan een ccfl LCD ... Je kan dus nooit zo'n lijstje opstellen.

demon326

Legacy Member
Cyk zei:
maar prijs/spec verhpuding van die LG is wel aantrekkelijk of?

Want LED tv's hebben nog niet echt mijn smaak te pakken qwa beeld kwaliteit

is het in deze volgorde van beeld kwaliteit:
1: plasma
2: LED
3: LCD

Of ?

Mvg


led en LCD zijn dezelfde...

Het lijstje is eigenlijk zo:
1. Oude crt tv
2: plasma
3: LED(LCD)
:unsure:

Mr. Humphries

Legacy Member
Is ook weer niet waar ...

Die CRT tv's hebben in theorie een beter contrast, maar door hun refreshrates en hun soort van technologie zijn ze eigenlijk achterhaald. Het is ook zo dat je bij een CRT tv niet snel een Flat screen krijgt (dus een vlak beeld), hoewel dat er ook is hoor ... Evenals ziet de beeldbuis zelf er nogal lichtgrijs uit waardoor het zwart ook niet zwart is, maar lichtgrijs ...

Daarnaast heb je ook nog andere redenen waarom een LED/LCD beter is dan een plasma (burn in bestaat nog steeds, hoewel het minder is en de helderheid bij een LED (ook t.o.v. een LCD) is groter).

Daarnaast heb je edge LED en backlit LED en RGB LED en daar kan je dan ook nog eens de voor- en nadelen van opsommen.

De lijstjes die jullie hier dus opstellen kloppen niet. Je moet alles situatie per situatie bekijken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan