Archief - nieuwe tv aanschaffen hulp gevraagd

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TheRedNinja

Legacy Member
Beste

Ik ben van plan om een tv aan te schaffen maar had een paar vraagjes

1: ik heb gemerkt dat plasma schermen betere kwaliteit weergeven dan dan lcd,led klopt dit?

2: heeft plasma nadelen tov lcd,led
3: verbruikt led zoveel minder dat je er wel flink op kan besparen?
4: de panasonic plasma serie, welke types zijn goed, vt30,gt30 en??
5: is panasonic een goed merk kwa kwaliteit etc op gebied van plasma's
6: hoe zit het met de levensduur van plasma's?

Mvg

Mr. Humphries

Legacy Member
Als je dit forumonderdeel al doorzoekt op de tv threads, ga je merken dat al je vragen hierin al beantwoord zijn.

1: dat hangt van de situatie af. Er zijn ook slechte plasma tv's die slechter beeld weergeven dan een LCD. Als het rond dezelfde prijsklasse ligt en de ruimte is verduisterd, dan kan dit wel kloppen ja.

2: verbruik, het is zwaarder en nog altijd iets dikker en ze zijn niet verkrijgbaar in kleine formaten

3: in procenten wel: LED verbruikt ongeveer 3 à 4 keer minder dan een plasma, wat uitkomt op een 30 à 35 euro per jaar bij een gemiddeld formaat (bijv. 42")
4: Hoe hoger hoe beter natuurlijk. De versies met een 't' in, zijn de 3D versies. VT>G(T)>S(T)
5: ja, er zijn maar 3 merken: Panasonic, LG en Samsung
6: Ligt zowat hetzelfde als bij een CRT (ong. 15 jaar). LCD zou het langer kunnen uithouden, maar tegen dan is de technologie al achterhaald of is de electronica in de tv zelf al stuk ...

TheRedNinja

Legacy Member
Is er een gelijk aardige soort van de vt30 , v30 misschien?
Want de 3d word niet gebruikt en zou wel stom zijn als je er dan extra voor betaald

Ik zag een verschil in prijs van 500 euro tussen de vt20 en vt30 is de vt30 dan zoveel beter?

Musk

Legacy Member
De T-s (3D-modellen) hebben ook nog iets betere zwartwaarden dan de gewone modellen.

Mr. Humphries

Legacy Member
De VT20 is de vorige serie, waarom er 500 verschil op zit, weet ik ook niet. Dat zal je dan aan die verkoper moeten vragen.

Je hebt geen V30 meer. De 3D tv's zijn eigenlijk op moment ook goede 2D TV's.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan