Archief - Nieuwe TV aankopen +/- 800 euro

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

demon326

Legacy Member
"Huisgenoot vindt het belangrijk dat kleuren van natuur documentaires beetje natuurlijk ogen."
"Deftige inkijk hoek (veel vrienden die hier ook komen kijken / film avond)"

Dan kan je een LED-tv wel vergeten, zeker als je met meerdere mensen gaat kijken en kleuren belangrijk zijn.


Ga dan maar voor de Panasonic Viera TX-P42GT30 Plasma-tv; ~900 euro in NL

Kleuren zijn prima, kijk hoek zit ook prima.

Specs:
Panasonic Viera TX-P42GT30 prijzen | Electronics | Tweakers.net Pricewatch

Review:
Panasonic TX-P42GT30B/ TX-P42GT30/ TX-P50GT30B (GT30) Review

Opgelet: Plasma toestellen komen in de winkel slechter uit dan een led, maar eenmaal in de huiskamer is het plasma die het beste is;).

In de winkel zou je ook moeten zien dat de kleuren van een plasma veel natuurlijker zijn dan eender welke led-tv..

demon326

Legacy Member
Marsmillo zei:
Heb ik inderdaad nog al gehoord dat mensen zeggen dat plasma beter is.
Maar die hebben meestal een energie klasse C en zouden toch graag een A'tje hebben. Zal misschien niet zoveel uitmaken op factuur, maar zal toch een beetje verschil geven, niet?

Maar zal het er eens over hebben. Straks gaan we naar de winkel (zit nu nog op werk). Zullen die plasma's die je geeft ook maar eens alvast opschrijven.

Dat verbruik is variabel bij een plasma, enkel bij een volledig witte beeldweergave gaat hij het maximale uit de lijn trekken.

Het komt ongeveer op 30 tot 40 Euro /jaar uit, als je 8 uur per dag tv kijkt, dit tov een led.

Dat is maar ~3 euro/maand meer dan een led, maar je krijgt een véél betere beeld weergave,kijkhoek ervoor in ruil :unsure:

Mr. Humphries

Legacy Member
Zoals benny zegt, maar de gewone G30 is al een heel pakje goedkoper: +/-700 euro en dat is zonder 3D, dus betaal je daar ook niet voor :).

Daarnaast: die 30 euro die je zou uitsparen op de electriciteitsrekening, geef je toch terug uit aan benzine of diesel als je iets harder optrekt. Als het dan toch om het milieu te doen zou zijn ...

De Sony en Samsung die Tribal opnoemde hebben niet zo'n geweldige kijkhoek. De LG al beter, vanwege het IPS paneel. Uit dat lijstje komt de LG het beste uit op moment.

camino

Legacy Member
Marsmillo zei:
Zondag is onze oude tv kapot gegaan. Gisteren zijn we een paar winkels afgewandeld om eens te kijken naar wat er allemaal de dag van vandaag op te markt is. Echter zagen we door de bomen het bos niet meer en zonder echte kennis ben ik vooral bang dat we een verkeerde aankoop zullen doen.

Dus wat advies inwinnen, en wat meningen vragen, lijkt mij nooit een slecht idee. "Better safe than sorry..."

We zouden vooral een allround tv. We kijken tv via digitale tv, vooral actualiteit, documentaires en natuurlijk ook goeie series en films nu en dan. Ikzelf vind het belangrijk dat in donkere senes niet alles met zwart dichtloopt, want dat is uiterst vervelend. Huisgenoot vindt het belangrijk dat kleuren van natuur documentaires beetje natuurlijk ogen. We hebben geen game console, maar daar kan natuurlijk verandering in komen.

Budget zou ongeveer 800 euro tot 1000 maximaal mogen zijn
Grote zou dachten we vooral aan een 37" (94cm), maar maximaal een 40" (102cm)
100Hz of als dat niet zo belangrijk is, mag dat lager (oud toestel was een 100Hz)
Minimaal 2 HDMI ingangen (digicorder + blu-ray)
Energie zuinig toestel liefst
Deftige inkijk hoek (veel vrienden die hier ook komen kijken / film avond)

Veel extra snufjes zijn op zich niet nodig, lijkt wel leuk dat je op internet zou kunnen, maar goh, om daar echt rekening te mee houden bij aankoop lijkt wat overdreven. TV aansluiten op computer / media center lijkt een betere functie (dus eindelijk nog een HDMI extra of een vga?). 3d toestanden zijn ook niet nog.

Zijn er suggesties en aanbevelingen?

SAMSUNG UE40D5720 UE40D5720RSXXN - - Krëfel electro

Deze week gekocht, de juiste instellingen gevonden, zeer goeie tv, prachtig beeld, genoeg hdmi ingangen, usb ingangen werken ook zeer goed als je er een externe harde schijf ofzo wil aanhangen.
Kwaliteit van de boxen zijn ook beter dan m'n 2.5j oude sony.

Hdmi ingangen kom ik al tekort bij mijne sony, er zitten er maar 3 op.

HD digicorder=hdmi kabel
blu-ray home cinema=hdmi kabel
Dvd recorder=hdmi kabel
Apple tv=hdmi kabel
Pc naar de tv= hdmi kabel

Mss nog ps 4 volgend jaar is er alweer eentje bij, zo kom ik er al 2tal tekort :).

Tuurlijk kan je bepaalde zaken wel anders doen maarja, je hebt dan zo'n schoone tv dan wil je ook overal de betere kwaliteit verkrijgen :-).

Dat van kleuren; daar dienen instellingen voor, ik had eerst wat teveel ingesteld, te hoog, nu de perfecte instelling gevonden en klaar is kees.

Net eens op discovery HD gezet, man, schitterende kwaliteit, wat moet ge nog meer hebben :-).

camino

Legacy Member
Ik meende wel de 6000 reeks nog een paar extra's heeft die de 5000 reeks of brpaalde tv's nie hebben.

Tribal

Legacy Member

BraveHeart

Legacy Member
Marsmillo zei:
Zondag is onze oude tv kapot gegaan. Gisteren zijn we een paar winkels afgewandeld om eens te kijken naar wat er allemaal de dag van vandaag op te markt is. Echter zagen we door de bomen het bos niet meer en zonder echte kennis ben ik vooral bang dat we een verkeerde aankoop zullen doen.

Dus wat advies inwinnen, en wat meningen vragen, lijkt mij nooit een slecht idee. "Better safe than sorry..."

We zouden vooral een allround tv. We kijken tv via digitale tv, vooral actualiteit, documentaires en natuurlijk ook goeie series en films nu en dan. Ikzelf vind het belangrijk dat in donkere senes niet alles met zwart dichtloopt, want dat is uiterst vervelend. Huisgenoot vindt het belangrijk dat kleuren van natuur documentaires beetje natuurlijk ogen. We hebben geen game console, maar daar kan natuurlijk verandering in komen.

Budget zou ongeveer 800 euro tot 1000 maximaal mogen zijn
Grote zou dachten we vooral aan een 37" (94cm), maar maximaal een 40" (102cm)
100Hz of als dat niet zo belangrijk is, mag dat lager (oud toestel was een 100Hz)
Minimaal 2 HDMI ingangen (digicorder + blu-ray)
Energie zuinig toestel liefst
Deftige inkijk hoek (veel vrienden die hier ook komen kijken / film avond)

Veel extra snufjes zijn op zich niet nodig, lijkt wel leuk dat je op internet zou kunnen, maar goh, om daar echt rekening te mee houden bij aankoop lijkt wat overdreven. TV aansluiten op computer / media center lijkt een betere functie (dus eindelijk nog een HDMI extra of een vga?). 3d toestanden zijn ook niet nog.

Zijn er suggesties en aanbevelingen?

Laat TV's met internet, 3D en hoge getallen in Hz compleet links liggen.
Deze dingen maken een tv mega duur en de apperatuur wat je op heden gebruikt maakt er geen gebruik van.

Wat heb je aan 400hz als je digicorder hooguit 50hz uitstuurt ? :rofl:
Hetzelfde voor het onzinnige 3D, er is maar 1 kanaal op de digiboxen van telenet dat 3D uitstuurt en dat is een demo, ook voor games moet je het niet doen want deze zijn dun gezaaid, hetzelfde voor blue ray films die niet werken zonder een speciale 3D speler.
Voor 3D heb je ook nog een speciale bril nodig, ziet ge u zelf al zo zitten in huis met zo n belacherlijk ding op uw hoofd kijken naar een grote plasma of led tv ?

Wat men tegenwoordig al niet voor onzinnige onzin voorziet om mensen te doen kopen, internet op tv ?
Blokkerige youtube filmpjes kijken op een HDtv of facebooken, en twitteren, daarvoor heb je een tablet of een pc voor niet ?

Voor mij moet een tv gewoon basic zijn, zonder zever aan boord, gewoon een tv met de nodige nu tegenwoordig HDMI uitgangen en die heb je al voor onder de 500 euro, tenzij je zo n joekel nodig hebt dan zit je tegen de 800 - 1200 euro's.

Je kan veel geld besparen als je het gewoon basic houdt, laat u niet meeslepen met die technische tralala waar een tv tegenwoordig mee is uitgerust.

Wij als belgen kijken voor een groot stuk tv door een decoder, wat hebt ge aan een CL slot, media support via usb, internet tv, 3D en andere nonsens als je een PS3 of xbox 360 hebt als game en media speler.

camino

Legacy Member
BraveHeart zei:
Laat TV's met internet, 3D en hoge getallen in Hz compleet links liggen.
Deze dingen maken een tv mega duur en de apperatuur wat je op heden gebruikt maakt er geen gebruik van.

Wat heb je aan 400hz als je digicorder hooguit 50hz uitstuurt ? :rofl:
Hetzelfde voor het onzinnige 3D, er is maar 1 kanaal op de digiboxen van telenet dat 3D uitstuurt en dat is een demo, ook voor games moet je het niet doen want deze zijn dun gezaaid, hetzelfde voor blue ray films die niet werken zonder een speciale 3D speler.
Voor 3D heb je ook nog een speciale bril nodig, ziet ge u zelf al zo zitten in huis met zo n belacherlijk ding op uw hoofd kijken naar een grote plasma of led tv ?

Wat men tegenwoordig al niet voor onzinnige onzin voorziet om mensen te doen kopen, internet op tv ?
Blokkerige youtube filmpjes kijken op een HDtv of facebooken, en twitteren, daarvoor heb je een tablet of een pc voor niet ?

Voor mij moet een tv gewoon basic zijn, zonder zever aan boord, gewoon een tv met de nodige nu tegenwoordig HDMI uitgangen en die heb je al voor onder de 500 euro, tenzij je zo n joekel nodig hebt dan zit je tegen de 800 euro's.

Je kan veel geld besparen als je het gewoon basic houdt, laat u niet meeslepen met die technische tralala waar een tv tegenwoordig mee is uitgerust.

Wij als belgen kijken voor een groot stuk tv door een decoder, wat hebt ge aan een CL slot, media support via usb, internet tv, 3D en andere nonsens als je een PS3 of xbox 360 hebt als game en media speler.

Groot gelijk alleen 1 foutje; ik heb nu zo'n tv mee youtube op en er is hier geen sprake van blokjes gedoe, hangt ervan af hoe het gefilmt is enz....

Usb ingang is zeer zeer nuttig sowieso om de simpele reden: je hebt geen kwaliteitsverlies, ik heb deze week de test al gedaan, heb mijn externe harde schijf (een nieuwe dan nog) aan mijn blu-ray speler gestoken en aan de pc zo naar de tv en had kwaliteitsverlies, rechtstreeks in de tv niet. Verschil was duidelijk.
Usb ingang op tv is weldegelijk top en makkelijk ook.
Alle apparaten die ik opnoem zijn allemaal splinternieuw ook. :)

Tribal

Legacy Member
Signaal dat je digibox of degelijke uitzendt heeft op zich niks te maken met de 100-200-400 en hoger hz techniek die je terugvindt op je toestel. De 100hz en hoger duidt op MCFI ( motion compensated frame interpolation ). Toestellen met enkel 50hz hebben (kunnen) dit niet. CI+ slot en bijkomende tuners zijn inderdaad nutteloos hier. Internet is leuk voor even en voor de rest gebruik je dat toch niet meer. 3D kan mij ook nog steeds niet overtuigen. USB (eventueel DLNA) en mediaplayer is imo wel interessant, kan je zonder extra investering al veel gedownloade content bekijken.

camino

Legacy Member
Marsmillo zei:
Al die extra snufjes hebben we ook niet nodig. Om te twitteren hebben we genoeg mogelijkheden dat er geen tv app voor nodig is hoor. Youtube is misschien nog iets, maar om daar echt rekening te mee houden bij het kiezen van tv is er imo over. Zelfde als webbrowser, zie mezelf niet echt surfen op mijn tv met mijn afstandsbediening als toetsenbord... Enige nut die ik daar nog voor zie is wat internet streams bekijken op je tv ipv computer maar zelfs dan nog eindelijk.

K, straks terug eens wat rond surfen
Die SAMSUNG UE40D5720 ziet er op het eerste zicht ook wel nog zeer oké uit, niet?

Ik heb die 5720 led tv, ik ben er tevreden van , heb toch effe gezocht naar zowat de beste instellingen enz...das nu wel goed gelukt vind ik, tis zoals ik zeg, vijf tv en 2be zijn geen HD zenders en toch spelen die nu deftig af, op mijn 2.5j oude lcd tv speelt dat niet mooi af dus al een groot pluspunt voor die 5720. Op HD discovery alst mee beestjes is of de natuur ook nog beetje beter dan op mijn tv, is echt wel adembenemend vind ik. Het hangt gewoon ook van beeld tot beeld af en dus ook van programma tot programma.
Ne plasma zal mss wel nog beter afspelen maar tis maar wat je wil he, ieder is anders in hetgeen deze wil, ik wil bv 4hdmi ingangen en minstens 2usb ingangen, vooral dat vond ik belangrijk, ook de grootte is altijd belangrijk, tis hier echte cinema nu in huis :). De kwaliteit van de boxen zijn ook beter dan mijn ouwere lcd tv.
Ik doe nu niks anders meer dan mijn 2.5 externe harde schijf te gebruiken en zet er alles op en floep meteen in den usb tv ingang en kijken maar, werkt heel goed, geen stopcontact ook meer met die externe harde schijf, ik raad iedereen een tv met usb ingang aan :).
En de tv heeft vind ik persoonlijk een mooie afwerking ook, zeer gelikt, je ziet ook dat doorschijnend stuk niet die aan de voet en tv is bevestigd, in den donker is dat wel tof ook, tv zweeft een beetje (bij wijze van spreken natuurlijk).
Tgoh ja, er zullen altijd wel nog betere tv's zijn nu dan degene die wij nu hebben maar tis de beste die we al gehad hebben qua beeldkwaliteit enz...wat wil ne mens nog meer dan?
Moet echt niet meer zijn vind ik.

Tribal

Legacy Member
De D6000 reeks gebruiken allemaal hetzelfde paneel dacht ik, dus verschil in beeldkwaliteit zal miniem zijn. De D6500 is idd 400hz vanaf de 40", 200hz + scanning backlight).Het voornaamste dat de D5000 minder heeft dan de D6000 is dan ook 100hz, bij sport of snelle beelden kan dat wel een klein verschil geven (100hz of meer zal iets vloeiender beeld geven).
Dealerbrochure Samsung : Samsung. Tabellen met specs. en verschillen vindt je vanaf p. 101.

Mr. Humphries

Legacy Member
Als je de verschillende modellen tussen 1 merk vergelijkt, kan je best voor het duurste en de grootste gaan lijkt me. Of de goedkoopste binnen een serie. Hoe hoger het modelnummer, hoe meer gimmicks er gaan opzitten, dus niet echt technologie die het beeld beter maken.

De Sony en de Samsungs gebruiken trouwens hetzelfde paneel...

Uiteraard is Camino ook tevreden over zijn toestel. Hij heeft het net aangekocht aan het gaat het niet slecht praten natuurlijk :).

Heb je deze ook bekeken? http://www.redcoon.be/index.php/cmd/shop/a/ProductDetail/pid/B234974/cid/15027/Philips_37PFL8605H/

en deze LG? http://www.redcoon.be/index.php/cmd...id/B331133/cid/15027/LG_ELECTRONICS_37LV579S/

Tribal

Legacy Member
Die 100 is Clear Motion Rate, daarmee duidt Samsung aan dat het scherm een even vloeiende weergave heeft dan een 100hz scherm.
Wat je opmerkte is meestal het verschil tussen Sony en Samsung. Al gebruiken ze hetzelfde paneel, Samsung slaagt er bijna steeds in net iets beter te zijn en goedkoper. Tegenwoordig gebruikt Sony wel steeds meer panelen van andere toeleveranciers (oa. Sharp), maar de EX720 zou ook een s-pva paneel gebruiken (37" is steeds mva). De Philips 37pfl8605h is al een oud model, nieuw model is type nr 8606h.

Mr. Humphries

Legacy Member
Juist idd. Iets te snel gekeken dan :).

Samsung zal altijd met zijn prijs beter zitten. Daar kan geen enkel merk aan.
Ik zeg het hier nogmaals: de Samsungs blijken niet zo lang mee te gaan. Heel veel mensen krijgen problemen met hun toestel na 2 jaar door het gebruik van goedkopere condensators.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan