Archief - nieuwe processor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mp4me

Legacy Member
hallo

Ik ben erover aan het nadenken om een nieuwe processor te kopen

prijs moet ongeveer tussen 200-300 euro liggen...
ik moet er wel bijzeggen dat ik wrscheinlijk een redelijk verouderd moederbord heb ...

mijn huidige specs

gforce 6800 gt
pentium 4 2.4 ghz
1024 ddr ram



mss kan ik een combinatie maken tussen nieuwe processor en een latje ddr ram .
Ik moet er ook wel bijzeggen dat men voeding niet goed is en ik dus wrscheinlijk ook een nieuwe voeding zal moeten kopen (ik denk nu 200w)

Advies gevraagt
thx

saikoboarder

Legacy Member
ram lat zou ik niet doen indien je nu 2x 512 hebt is dat meer als voldoende.
hopelijk ondersteunt je moederbord nog dualchannel.
mss wel kijken dat het pc3200 is.
processor kun je upgraden. waarschijnlijk heb je een socket 479 en zul je dus best een northwood processor nemen. 3.2 is daar het maximum maar zijn redelijk prijzig. Ik zou voor een 2.8 of 3.0 gaan. deze kosten rond de 150-200€.
indien je een 800fsb processor hebt nu kun je ook nog 50-80€ terug krijgen voor je oude processor.

mp4me

Legacy Member
saikoboarder zei:
ram lat zou ik niet doen indien je nu 2x 512 hebt is dat meer als voldoende.
hopelijk ondersteunt je moederbord nog dualchannel.
mss wel kijken dat het pc3200 is.
processor kun je upgraden. waarschijnlijk heb je een socket 479 en zul je dus best een northwood processor nemen. 3.2 is daar het maximum maar zijn redelijk prijzig. Ik zou voor een 2.8 of 3.0 gaan. deze kosten rond de 150-200€.
indien je een 800fsb processor hebt nu kun je ook nog 50-80€ terug krijgen voor je oude processor.
mja zoveel weet ik niet van hardware ik kan alleen nog zeggen dat ik een compaq presario 6000 heb

n0sTRa

Legacy Member
ik zou zien voor een s939 mobo + cpu van amd doordat je dan uw ram en vga nog verder kan gebruiken. De nieuwere chipsets van intel zijn d8 ik ddr2 + pci-e.

MSI K8N NEO2 Platinum
AMD Athlon 64 3200+ Venice s939

Totaal: €262.49

saikoboarder

Legacy Member
voeding gaat niet meer genoeg zij
kast gaat niet meer passen
...
hier komen veel meer dingen bij kijken dan je denkt.
ik zou nu een cpu upgrade doen en dan over 1 tot 1.5 jaar nog eens kijken.
ik zou zeker nu niet zo een upgrade doen met socket AM-2 voor de deur en pci-e dat toch al ongeveer standaard word.

dj insulin

Legacy Member
met een 200W voeding heb je geluk dat er nog niets gesprongen is. nvidia beveelt minstens een 350 watt voeding aan voor een 6800GT, en 400 is beter. zoek dus ook maar een nieuwe voeding

dawN_-

Legacy Member
K8N Neo2 platinum en 3200+ en 9800PRO en 1GB ram 128-bit heeft vriend van me ook.
em kwam van XP2000+ en 9800PRO en 1GB en heeft HOPEN fps bijgekregen door de proc en mobo alleen te vervangen.
verwacht je maar aan een fps-boost van om en bij de 30-40fps
kan meer zijn :niceone:

mp4me

Legacy Member
saikoboarder zei:
voeding gaat niet meer genoeg zij
kast gaat niet meer passen
...
hier komen veel meer dingen bij kijken dan je denkt.
ik zou nu een cpu upgrade doen en dan over 1 tot 1.5 jaar nog eens kijken.
ik zou zeker nu niet zo een upgrade doen met socket AM-2 voor de deur en pci-e dat toch al ongeveer standaard word.
oke dus je stelt voor

deze
AMD Athlon 64 3200+ Venice s939
+ voeding
maar gaat dat wel lukken met mijn mobo?

mp4me

Legacy Member
saikoboarder zei:
voeding gaat niet meer genoeg zij
kast gaat niet meer passen
...
hier komen veel meer dingen bij kijken dan je denkt.
ik zou nu een cpu upgrade doen en dan over 1 tot 1.5 jaar nog eens kijken.
ik zou zeker nu niet zo een upgrade doen met socket AM-2 voor de deur en pci-e dat toch al ongeveer standaard word.
maar kun je dan en mobo voorstellen?

saikoboarder

Legacy Member
ik zou alleen voeding en cpu vervangen + oude cpu verkopen.
dat is de goedkoopste oplossing waar je nog makkelijk 1 tot 1.5 jaar mee toekomt.
ofwel ga je nu "upgraden" naar een s939 mobo (wat volgende maand verouderd is door AM-2 en geen pci-e ondersteuning) en dan is de kans groot dat je over 1.5 tot 2 jaar toch moet upgraden om vista fatsoenlijk te kunnen draaien.
met de laatste optie gaat ge natuurlijk meer snelheidswinst boeken maar zal stukken duurder zijn en prijs/kwaliteit niet beter zijn dan alleen cpu upgraden.

3.0 intel nortwood
6800GT
1 gig ram
is zeker niet slecht

mp4me

Legacy Member
saikoboarder zei:
ik zou alleen voeding en cpu vervangen + oude cpu verkopen.
dat is de goedkoopste oplossing waar je nog makkelijk 1 tot 1.5 jaar mee toekomt.
ofwel ga je nu "upgraden" naar een s939 mobo (wat volgende maand verouderd is door AM-2 en geen pci-e ondersteuning) en dan is de kans groot dat je over 1.5 tot 2 jaar toch moet upgraden om vista fatsoenlijk te kunnen draaien.
met de laatste optie gaat ge natuurlijk meer snelheidswinst boeken maar zal stukken duurder zijn en prijs/kwaliteit niet beter zijn dan alleen cpu upgraden.

3.0 intel nortwood
6800GT
1 gig ram
is zeker niet slecht
oke thx ik denk dat ik dat ga doen :)

Davion

Legacy Member
Lijkt me goede upgrade, voeding is ook belangrijk, goede voedingen zijn Antec/Enermax/OCZ/Tagan, of LC-Power.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan