Archief - Nieuwe pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wabbadam

Legacy Member
Het zoveelste nieuwe pc topic!

Ik zou graag terug een nieuwe pc kopen, vooral om bf3 en skyrim een beetje deftig te spelen.
Volgende heb ik al bijeen gepuzzeld:
Azerty

Voeding: Ik heb nu een Corsair 450VX, kan ik deze terug gebruiken in mijn nieuw stysteem?
Graka: Gekozen voor een gtx570 omdat ik toch graag een jaar of 2-3 zou voort kunnen.
Ik gebruik nu de onboard wifi op mijn asus P5K-E, enige aanraders om nu te gebruiken? Ken hier echt niks van..

Nog opmerkingen?

St0wned

Legacy Member
nieuwe voeding, denk niet dat 450 watt voldoende is.
voor uw Wifi kan je oftwel kiezen voor een USB dongle of een PCI(-e) kaartje met antennes. mijn ervaring is dat een kaartje met antenne meestal beter bereik heeft

SpeedFreak.be

Legacy Member
Geen onzin tappen 450W is normaal gezien zeker wel genoeg. ;) Geef eens de wattages op de 12V lijnen door dan kunnen we ons beter een beeld vormen.

Giovanny

Legacy Member
Ik zou ook opteren voor een 560Ti ipv. een 570. Je krijgt net iets minder frames maar wel €80 goedkoper.

mdgf

Legacy Member
450W is zeker genoeg voor een enkele 6950/560ti (570 is te duur voor wat hij waard is, die wil je niet).

De Corsair vx450 is bovendien een modelleke van Seasonic die ook als 550W (door pc power & cooling dacht ik) en 500W (antec ea green 500) verkocht wordt, dus er is zeker geen enkel probleem daar. De vx450 heeft dan zelfs betere condensatoren dan de "500/550W" die verder identiek zijn, toont nog maar eens aan dat wattage NIKS zegt.

http://www.hardwaresecrets.com/article/Corsair-VX450W-Power-Supply-Review/540/10
Ik heb hem ook in mijn pc zitten btw :).

Je gaat wel een dual molex=>pci-e stekker moeten gebruiken, er zit maar 1 pci-e stekker op de voeding en je hebt er 2 nodig.
omdat ik toch graag een jaar of 2-3 zou voort kunnen.
Zo werkt het niet, sorry, een kaart van 500€ of 200€ gaat je niet langer laten meedraaien doordat het allemaal veel te rap vooruitgaat.

Ik gebruik nu de onboard wifi op mijn asus P5K-E, enige aanraders om nu te gebruiken? Ken hier echt niks van..
Ik gebruik een dongle van 7€ en ben daar heel tevreden van. Neem wat je vindt.

St0wned

Legacy Member
Johan tb zei:
Geen onzin tappen 450W is normaal gezien zeker wel genoeg. ;) Geef eens de wattages op de 12V lijnen door dan kunnen we ons beter een beeld vormen.

voor een systeem die 3 jaar moet mee kunnen? dus mischien nog met een 2de 570 er bij. + ik gebruik nooit graag meer dan 70-80% van de capaciteit van een PSU

SpeedFreak.be

Legacy Member
St0wned zei:
voor een systeem die 3 jaar moet mee kunnen? dus mischien nog met een 2de 570 er bij. + ik gebruik nooit graag meer dan 70-80% van de capaciteit van een PSU

Ehmm met een 2e 570 erbij ja dan zit je aan 650w, maar voor een enkele kaart is 450w zeker genoeg tot in lengte van jaren. ;)

wabbadam

Legacy Member
Voeding vroeger gekocht om lang mee te gaan, daar ben ik dus al blij om. :) SLI zal er hier toch nooit niet inkomen denk ik..
560Ti dan ipv 570, komen we tot het volgende:
Azerty

Zo'n wifi kaartje is wel goed veronderstel ik?

SpeedFreak.be

Legacy Member
wabbadam zei:
En waarin zit het verschil dan? (buiten de prijs :P)

Zou ik zo niet weten om eerlijk te zijn. :$ Ik vermoed dat de duurdere een beter bereik heeft en mss daardoor ook een iets betere doorvoersnelheid.

wabbadam

Legacy Member
Zou mss wel eens kunnen ja. En zo een groot verschil in prijs is het nu ook weer niet he.. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan