Archief - Nieuwe pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

a232610

Legacy Member
Ik volg de laatste 2-3 weken de threads over nieuwe pc's wel wat maar zou toch een beetje specifieke hulp willen.
Ik zou alles willen bestellen bij Forcom & Codima (http://www.forcom.be/express/indexbig.htm en http://www.codima.be/nl/default.aspx)

Ik heb een budget van MAXIMUM 1500 (eigenlijk 1300 maar kwil er wel een beetje overgaan :D)
Kheb wel alles nodig: "Den bak", scherm, klavier, muis.
(Scherm ligt wel al vast: Samsung 930BF 4ms)

Pc zou vooral gebruikt worden voor te gamen uiteraard(Doom 3, Quake 4, Lineage 2, WoW, CS, ... en nieuwere games die ng uit moeten komen)

Ik kan nog wel even wachten dus als jullie het de moeite vinden kan ik wachten op de Conroe maar die zullen waarschijnlijk te duur zijn voor mijn budget... dus AMD am2 ofzo zou ook wel OK zijn :)

Dankjewel allemaal :)

oXy

Legacy Member
Alles van bij Codima:

Asus EN 7900 GT TD PCI-E 256 Mb Ddr3 + Tv-out + 2 x Dvi € 299

Amd Athlon 64 Bit 3800+ Boxed X2 Dual Core With Cooler AM2 € 315

Asus M2N-E (AM2-Nforce 570-Pci Ex.-Ddr2-S-ATAII Raid-Gl-7.1) € 114

BenQ Dvd Writer DW 1650 Pro Black Bulk Dual Layer € 45

Corsair 2048 Mb DDR2 Twinx XMS2-6400 800mhz 5-5-5-12 (2x1024) € 229

Western Digital 250 Gb 7200 Rpm 16 Mb SATA II € 89,5

Samsung 19 TFT 940BF Syncmaster D-Sub/Dvi 2 Ms ! € 370

Logitech MX 518 Optical Ps/2 + Usb Silver € 49,5

Logitech Internet Pro Keyboard Black Multimedia Ps/2 € 14

Tagan Power Supply 480 Watt TG480-U15 € 109

Totaal: € 1564

64 euro erover...

~Edit~ : Antec Sonata II 450 Watt Smart Power Silent Piano Black € 120
was de case vergeten, dan moet wel die Tagan voeding weg dus in totaal € 11 meer.
Dit alles komt dan op: € 1575

koendg

Legacy Member
Ik zou nog een maandje wachten op de prijsdalingen van AMD en eventueel conroe :)

Dayofdead

Legacy Member
Antec True Power 2.0 PSU 480W €77
De Tagan is natuurlijk ook goed, maar met die Antec is nog ietskes goedkoper en ook goed. Tenzij die 64 euro u niet veel kan schelen :)

a232610

Legacy Member
Ok, zieter schitterend uit :)

Alleen heb ik ng een paar vraagjes:
- Wat is het verschil tussen jouw Samsung 19 TFT 940BF en mijn Samsung 930BF behalve die 2ms? (30 euro is toch wel wat)

- Ken eigenlijk bijna niemand die een moederbord heeft van Asus, waarom geen MSI zoals de meeste?

- Is die grafische kaart goed want ik wil wel es wat beter beeld dan op dit bakske ier :D

Davion

Legacy Member
ASUS is ook goed, evengoed als MSI, een MSI AM2 mobo is de MSI K9N Neo.
Die is zeker goed.

oXy

Legacy Member
- ja dat beeld heb ik me mispakt, moet de 930BF zijn.
- merken maken geen verschil, allemaal hetzelfde, neem gewoon wat het goedkoopste is.
- grafische kaart is heel goed.

ambiorix.be

Legacy Member
Een goedkope conroe configuratie kan evengoed :)
Ge neemt b.v. nen Intel Core 2 Duo E6300 processor van nog geen 200 euro,
Asrock heeft goedkope conroe moederborden, b.v. de Asrock ConRoeXFire-eSATA2 voor pakweg 80 euro,
en als ge nie gaat overclocken kunt ge nog op 't geheugen besparen ook door PC5300 te pakken ipv. PC6400, b.v. Corsair VS2GBKIT667D2 2048 MB, PC5300, 667 MHz, CL5 voor rond de 180 euro,
en voor de rest kunt ge snipa zijn lijstje aanhouden.

Dan komt ge nog goedkoper uit dan met die AMD config en waarschijnlijk gaat hij nog sneller zijn ook :evil:

a232610

Legacy Member
Zieter ook aantrekkelijk uit maar nu hebk alles mooi bij 1 winkel, vindek wel handig anders moetk op verschillende dagen naar verschillende winkels rijden enzovoort... Ik wacht nog even (dan wordt alles mss ook ng een beetje goedkoper) en vind ik deze config ook bij de winkel ga ik mss daarvoor :)

a232610

Legacy Member
Jah, ng even over die AMD am2 processor, daarvoor wilk men budget mss ng een kleine 50 euro omhoog trekken maar:
1) Heeft dit nut?
2) Zouk dan 4000 x2 of 4200 x2 pakken?

koendg

Legacy Member
Als je wacht tot +- 27 juli, dan kan je voor de prijs van een X2 3800+ een X2 4600+ kopen ( in theorie toch... )

a232610

Legacy Member
:o lolz, dan kan ik ng wel ff w8en ja :D
Het is gewoon omdat ik pas van plan was om tegen eind augustus een nieuwe pc wil kopen maar een vriendin van men ma heeft nu een pc nodig en ze kent er de noten van dus zou ik deze die ongeveer een 500 euro waard is kunnen verkopen aan haar voor een goede 750 :D dan heb ik al de helft van mijn nieuwe + nog een vakantiejobken en ik kom schoon toe & kheb ng deftig wa over :) daarmee dat nu ff rushen was maar ast zo zit zal ze ng 3 weken moete w8en <(^.^)>

Mette2

Legacy Member
Best dus nog even wachten ja...
Voor de prijs van die AMD 3800+ zou je na de prijsdalingen een X2 4600+ hebben.
BTW prijzen van de single cores zijn al op verschillende plaatsen gezakt, zou rond 150&#8364; moete liggen.

duploxxx

Legacy Member
ambiorix.be zei:
Een goedkope conroe configuratie kan evengoed :)
Ge neemt b.v. nen Intel Core 2 Duo E6300 processor van nog geen 200 euro,
Asrock heeft goedkope conroe moederborden, b.v. de Asrock ConRoeXFire-eSATA2 voor pakweg 80 euro,
en als ge nie gaat overclocken kunt ge nog op 't geheugen besparen ook door PC5300 te pakken ipv. PC6400, b.v. Corsair VS2GBKIT667D2 2048 MB, PC5300, 667 MHz, CL5 voor rond de 180 euro,
en voor de rest kunt ge snipa zijn lijstje aanhouden.

Dan komt ge nog goedkoper uit dan met die AMD config en waarschijnlijk gaat hij nog sneller zijn ook :evil:

hmmmm uwe statement is nogal voorbarig... een 2mb versus 4mb is een performance verschil tussen 10-15%. met een 1,86 tov 2,0 zal het een gelijkende trend zijn, mogelijk in sommige games enkele fps sneller voor de conroe... maarja vanaf 23juli is de 3800 wel 10% goedkoper dan de 6300 ...... en nu is er nog geen conroe en levertermijn is af te wachten

en alle performance testen tot nu toe zie je altijd op de dure chipsets niet op de budget... bij amd maakt dat heel weinig verschil een uli am2 is evensnel als een nforce

duploxxx

Legacy Member
ambiorix.be zei:
Bwoah, kwa performantie gaat da precies best meevallen:
http://www.matbe.com/articles/lire/306/merom-et-conroe-test-des-core-2-duo/page11.php

In de games benches, komt de E6300 net iets onder de FX-62/60 uit :niceone:
Alleen bij FEAR en UT lijkt het minder uit te maken.

mja ziet er weer een deftige review uit... :crazy: daarin is zogezegd een am2 5-10fps trager dan een s939, het tegendeel is al bewezen als ge tenminste een deftige config maakt

maarja wat kunde verwachten van ne franse site....
DDR2 : 2x512 Mo RAM Micron DDR2-533 3-3-3-8
DDR2 : 2x512 Mo RAM Corsair DDR2-667 4-4-4-12 pour certains tests d&#8217;overclocking
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan