Archief - Nieuwe PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SeQ

Legacy Member
Omdat onze huidige pc redelijk verouderd is, hebben we besloten om een nieuwe pc te kopen. Pc gaat vooral dienen om te gamen.

ANTEC SLK3800-BEC BEHUIZING
MSI K9N PLATINUM SOCKET AM2
CORSAIR TWINX DDR2 2048MB PC5400 XMS (2X1024MB)
AMD 4200+ X2 64BIT DUAL-CORE PROCESSOR AM2 BOXED
ASUS EN7900GT TOP 256MB PCI-EXPRESS 7900 GT TOP
WESTERN DIGITAL 250GB-KS 16MB SATA300 7200RPM
NEC 4570 16X ZWART DVD-RW
ACER AL 1916AS 19 INCH LCD
LOGITECH 967560-0123 LOGITECH MEDIA KEYBOARD AZERTY
LOGITECH MX518 OPTICAL MOUSE
US ROBOTICS 805461 MAXG 125MBPS CABLE ROUTER

nu mijn vragen :- is dat een goede router, qua bereik, online gamen ? met kabel heb ik liever, maar het is onmogelijk om kabels beginnen trekken.
-is het een goed scherm om te gamen? voor 10€ meer heb je een wide screen scherm, is dit zijn meerprijs waard?
- and last but not least, ben ik niks vergeten ? :p

EDIT : zie net dat ik op verkeerd forum gepost heb, move plz ^^

-Timo-

Legacy Member
merk zal wel antec zijn he als het in een antec zit. Bedoel je mss quiet = stil :p

-Timo-

Legacy Member
Ik zou toch zeker overwegen om minstens pc6400 RAM te nemen bij AM2. Je kan best nog wachten tot 24/07 dan heb je een x2 5000+ voor dat geld. Of je kan ook core 2 duo nemen ;) Tis maar een tipje dat je veel geld kan besparen ;)

DeMoN

Legacy Member
SeQ zei:
voeding is 400 Watt, zit al in de case :)
merk is Quiet ?
Zal ni voldoende zijn denk ik, 450W is min. voor 7900, en ge zit me nog wel powervretende dingen. Best ne 550W ofzo pakken voor de zekerheid.

SeQ

Legacy Member
Thammels zei:
Ik zou toch zeker overwegen om minstens pc6400 RAM te nemen bij AM2. Je kan best nog wachten tot 24/07 dan heb je een x2 5000+ voor dat geld. Of je kan ook core 2 duo nemen ;) Tis maar een tipje dat je veel geld kan besparen ;)

pc6400 = ocz ? ik lees in een andere thread dat ocz nie zou werken met een AM2 mobo ? tot 24/07 zal ik nog wel kunnen wachten denk ik :p, maar gaat de prijs dan dalen van alle amd's ?

DeMoN zei:
Zal ni voldoende zijn denk ik, 450W is min. voor 7900, en ge zit me nog wel powervretende dingen. Best ne 550W ofzo pakken voor de zekerheid.

dan neem ik de case zonder voeding met een 550W merk voeding :)

Davion

Legacy Member
- Lijkt me goede config

- USR is zeker goed :)
- wide screen is nog niet zo fel ingeburgerd voor te gamen, maar het komt, moet je zelf eigenlijk uitmaken :)
- Nee :)

Enneuh, voeding is sterk genoeg hoor, t'is een Antec voeding hoor, die trekt dat volgens mij zonder problemen :)

Moved naar Aankoopadvies.

PineMangoes

Legacy Member
Widescreen is maar echt voordelig als je buiten games ook graag films afspeelt. De meeste zijn in 16:10 of zelfs 24:10 formaat, dan komt een breedbeeld scherm echt van pas. Voor het gamen maakt 't ook wat uit aangezien je een breder FOV hebt, wat van pas kan komen bij shooters.

Als je geen filmfan bent zou ik voor een gewoon 4:3 of 5:4 scherm gaan, aangezien de beeldoppervlakte van zo'n schermen veel groter is dan van widescreens.

SeQ

Legacy Member
PineMangoes zei:
Widescreen is maar echt voordelig als je buiten games ook graag films afspeelt. De meeste zijn in 16:10 of zelfs 24:10 formaat, dan komt een breedbeeld scherm echt van pas. Voor het gamen maakt 't ook wat uit aangezien je een breder FOV hebt, wat van pas kan komen bij shooters.

Als je geen filmfan bent zou ik voor een gewoon 4:3 of 5:4 scherm gaan, aangezien de beeldoppervlakte van zo'n schermen veel groter is dan van widescreens.

ik speel vooral css, dus je hebt een grotere FOV? het beeld wordt nie uitgerokken fzo ?
maar je hebt voor 10€ meer een widescreen scherm, ik kijk wel veel films, dus voor die 10 € meer kan je niet gaan suggelen eh ;)
is dat een goed scherm btw ?

PineMangoes

Legacy Member
Je beeld wordt niet uitgerokken, je ziet gewoon meer aan de zijkanten. Er komt dus een stuk 'bijgeplakt' langs de zijkanten. Het zicht in de hoogte wordt dan weer een beetje kleiner, maar echt ferm omhoog en omlaag moeten zien komt zo vaak niet voor é in css.

Dat scherm is redelijk goed, ja. Voor 280€ valt er weinig op te zeggen. Je contrast ratio is een beetje laag, maar zolang er geen felle zon in je kamer zit vormt dat geen probleem :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan