Archief - Nieuwe pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vitabis

Legacy Member
Hallo, ik zoek een nieuwe pc van rond de 1300€ (liefst nie erboven)
Tis voor spellekes te spelen, ik zal later ook wel wa overclocken, maar das nog nie voor direct, dus extra koeling of zo hoeft nog nie. Ik heb 1 latje ram gepakt zoda ik later makkelijk 1 kan bijsteken.

ik heb zelf al iets samengesteld bij Hardwareversand (Duitse winkels mogen ook dus). Kan/moet hier nog veel aan veranderd worden? Iets vergeten of zo?
Ik volg nie echt meer met alle nieuwe hardware en zo
Is die case stil? Voeding genoeg? ...

/edit ik heb de config een beetje veranderd (grotere hd, cpu koeler, dvd-schrijver (was ik vergeten), muis/toetsenbord weg)

Arctic Freezer 64 Pro Sockel 754/939 sofort lieferbar 14,57 € 14,57 € [Artikel entfernen]
AMD Athlon64 X2 4400+ "box" 2x1024KB, 200 MHz FSB, S.939 sofort lieferbar 439,97 € 439,97 € [Artikel entfernen]
Thermaltake Tsunami schwarz VA3000BWA ohne Netzteil sofort lieferbar 95,67 € 95,67 € [Artikel entfernen]
ATX-Netzteil TAGAN TG480-U22 480 Watt sofort lieferbar 74,30 € 74,30 € [Artikel entfernen]
XFX Geforce 7900GT NVIDIA 7900GT, 256MB, PCIe Liefertermin unbekannt 316,57 € 316,57 € [Artikel entfernen]
MSI K8N Neo4 Platinum, S939 NVIDIA Nforce4 Ultra, ATX Liefertermin unbekannt 107,66 € 107,66 € [Artikel entfernen]
1024MB DDR Infineon PC3200/400 CL 3 sofort lieferbar 74,32 € 74,32 € [Artikel entfernen]
WD Caviar WD1600JS, 160GB 7200, SATA-II sofort lieferbar 67,39 € 67,39 € [Artikel entfernen]
NEC ND-4570A bulk schwarz DVD+-RW/+-R-Laufwerk IDE sofort lieferbar 45,52 € 45,52 € [Artikel entfernen]
Summe: 1.235,97 €

Bedankt :)

Insaniacx

Legacy Member
Normaal zijn de keyboards in duitsland int duits he (duh :)) tis maar dan heb je wss qwerty en die qwerty scheelt dan nog net iets anders dan de qwerty hier... Tis maar dat je het weet. Mss dat je de layout ook kan kiezen?

Stre@mus

Legacy Member
Misschien een iets grotere harde schijf? Want ik d8 dat die 80Gb SataII schijven helemaal niet zo snel zijn. Omdat dat nog altijd native ATA schijven zijn waar ze een sataII module aan geplakt hebben. (Correct me if I'm wrong)
Ik denk dat een 250Gb SataII schijf (ook nog wel native SATA, maar toch al iets sneller) wel beter zal presteren en die zijn maar het dubbele van de prijs, terwijl je 3 keer zoveel schijfruimte krijgt.

Vitabis

Legacy Member
Stre@mus zei:
Misschien een iets grotere harde schijf? Want ik d8 dat die 80Gb SataII schijven helemaal niet zo snel zijn. Omdat dat nog altijd native ATA schijven zijn waar ze een sataII module aan geplakt hebben. (Correct me if I'm wrong)
Ik denk dat een 250Gb SataII schijf (ook nog wel native SATA, maar toch al iets sneller) wel beter zal presteren en die zijn maar het dubbele van de prijs, terwijl je 3 keer zoveel schijfruimte krijgt.

hm, het haalt de prijs wel allemaal omhoog he
ik heb zoveel ruimte nog nie nodig gehad, maar misschien is iets meer wel beter ja.
120 gb is al zeker meer dan genoeg

als koeler lees ik precies wel veel da "Arctic Freezer 64 Pro Sockel 754/939" goed is?

Davion

Legacy Member
Die is idd goed :)

@Stre@mus: Dat is niet volledig juist, echter SATAII + NCQ heeft weinig prestatiewinst, desalniettemin zou ik idd ook een grotere schijf nemen.

Vitabis

Legacy Member
ik heb de config aangepast
zo zal het worden als er niks verkeerd meer zit

duploxxx

Legacy Member
ik zou geheugen nemen dat cas 2 doet. voor de rest leuke config.

case is goesting natuurlijk

Vitabis

Legacy Member
hm ja, das wel ineens een stuk duurder
+ bij die winkel zie ik gene staan en dan moet ik weer ergens anders bestellen

Stre@mus

Legacy Member
CAS 2.5 is zeker goed genoeg.
Arctic Cooling Freezer64 is een beestig goeie & stille koeling
Config ziet er heel goed uit.

@ Davion: Bedankt voor de correctie, 'k wist niet juist hoe dat zat met die schijven. Tnx
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan