Archief - Nieuwe pc (originele titel for the win)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

^^VooDoo^^

Legacy Member
Men huidige pc is dus dringend aan vernieuwing toe na 4 jaar dezelfde rig te hebben. Zit hier nog met één van de eerste dual cores, een 8800gs, ... en heel die zever. Games draaien zo bagger als iets, en dan zwijgen we al over de windows vista op een oude green schijf. Soit tijd om er nekeer deftig geld in te steken deze keer.

Meeste weet ik al wat ik ga pakken;

CPU: I5 2500k
SSD: crucial M4
GFX: GTX 580 (yeye, CF of een AMD zal mss ietsje beter performen, maar ben al van in 98 trouw aan heel het nividia gebeuren, en dat zal niet veranderen)


Maar dan komen er paar vraagjes;

Mobo: Ik heb toch wel een vereiste da er 8 tot 10 sata slots moeten aanwezig zijn, heb 8 terra aan schijven steken. En zou graag er direct een 3TB schijfke bijsteken. Geld speelt geen rol voor het mobo ... zolang ik maar genoeg sata slots heb.

Scherm: Die Dell Ultrasharp werd hier alom geprezen, maar blijkbaar staan ze niet meer op Redcoon, maar als ik het goe voorheb is zijn nieuwe broer op komst? Of zijn er deftige alternatieven voor ...

Heb hier een 450W OCZ voeding, weet niet of het deze kan trekken met dit aantal schijven (zijn wel green WD data schijven)?

Dat is het zowat, case en dergelijke heb ik.

Budget; Goh, zou toch ni teveel boven de 1200euro bovensteken, maar maakt uiteindelijk niet uit. Wil eindelijk eens volwaardig materiaal komen en niet besparen ergens gelijk ik gedaan heb met een 8800GS in de tijd ...

SpeedFreak.be

Legacy Member
Wel even meegeven dat wss als de AMD 79xx serie uitkomt (wss nog dit jaar) uw GTX580 dik het onderspit gaat delven (ik bedoel dan als single kaart opstelling). ;)

^^VooDoo^^

Legacy Member
Op die manier heb ik men aankoop al regelmatig uitgesteld om eerlijk te zijn. Om dan weer weken/maanden te wachten tot die nieuwe reeks in stock is en dan zitten we weer in januari i guess.

^^VooDoo^^

Legacy Member
Ik weet het ;D

Er zal wel altijd iets zijn dat het ander gaat crushen, ben ook ni uit op de hoogste benchmarks, wil gewoon vlot kunnen gamen, op die 5 fps komt het ni aan voor mij.

Devian

Legacy Member
^^VooDoo^^ zei:
Ik weet het ;D

Er zal wel altijd iets zijn dat het ander gaat crushen, ben ook ni uit op de hoogste benchmarks, wil gewoon vlot kunnen gamen, op die 5 fps komt het ni aan voor mij.

Maar als je niet naar 5 fps kijkt , Wrom zou je dan zo een dure 580 gtx nemen ? Die zijn prijs niet eens waard is . Betere neem je dan een amd6950 prijs / prestatie veel beter .

mdgf

Legacy Member
Wil je persé NVidia=> GTX560ti, niet veel trager dan een 580, kost wel minder dan de helft.
Overweeg je SLI/CF=>HD6950 2GB, slagje beter dan 560ti (dat je al sinds 1998 trouw bent aan NVidia boeit toch niet en ik zie totaal niet in waarom je daarom opnieuw voor een NVidia zou moeten kiezen).

Mobo: Ik heb toch wel een vereiste da er 8 tot 10 sata slots moeten aanwezig zijn, heb 8 terra aan schijven steken. En zou graag er direct een 3TB schijfke bijsteken. Geld speelt geen rol voor het mobo ... zolang ik maar genoeg sata slots heb.
Pci-e kaartje steken als je meer dan 8 slots nodig hebt (8 is de standaard op middenmotor mobo's met 6xintel en 2xmarvell).

Scherm: Die Dell Ultrasharp werd hier alom geprezen, maar blijkbaar staan ze niet meer op Redcoon, maar als ik het goe voorheb is zijn nieuwe broer op komst? Of zijn er deftige alternatieven voor ...
1. Ja.
2. De LG met hetzelfde paneel, komt wel enorm slecht gecalibreerd en met een brolvoet.

Heb hier een 450W OCZ voeding, weet niet of het deze kan trekken met dit aantal schijven (zijn wel green WD data schijven)?
Welke OCZ voeding? Voor voedingen telt enkel en alleen de kwaliteit, wattage zegt 10x niks.
En laat OCZ nu niet bepaald de beste reputatie hebben qua oudere voedingen.

^^VooDoo^^

Legacy Member
mdgf zei:
Wil je persé NVidia=> GTX560ti, niet veel trager dan een 580, kost wel minder dan de helft.
Overweeg je SLI/CF=>HD6950 2GB, slagje beter dan 560ti (dat je al sinds 1998 trouw bent aan NVidia boeit toch niet en ik zie totaal niet in waarom je daarom opnieuw voor een NVidia zou moeten kiezen).


Pci-e kaartje steken als je meer dan 8 slots nodig hebt (8 is de standaard op middenmotor mobo's met 6xintel en 2xmarvell).


1. Ja.
2. De LG met hetzelfde paneel, komt wel enorm slecht gecalibreerd en met een brolvoet.


Welke OCZ voeding? Voor voedingen telt enkel en alleen de kwaliteit, wattage zegt 10x niks.
En laat OCZ nu niet bepaald de beste reputatie hebben qua oudere voedingen.

Tuurlijk boeit da wel, als een merk u nog nooit in de steek gelaten heeft, waarom dan overschakelen? Fanboyisme of niet ... Ik vind het wel een goei principe. Heb hetzelfde met men Harde Schijven. Ik wil gerust AMD de benefit geven, als er een serieuze prestatiewinst op zit? Prijs boeit me echt niet om eerlijk te zijn.

Weet het, alleen had ik bang dat die nieuwe GFX'en zoveel plaats in beslag namen dat je nog amper plaats had voor zo een pci-e kaartje?

Enig idee wanneer die nieuwe broer er is en/of de prestaties even goed zijn?

Het is een OCZ modxstream of gamexstream, één van de twee. Zou men case er eens voor moeten opendoen. Is Antec dan een betere voeding keuze?

ATI

Legacy Member
Ik heb een ocz gamexstream dat is een goede voeding,maar ze hebben goede en slechte reeksen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan