petitke
Legacy Member
Io,
mijn broer is van plan om een nieuwe pc te kopen.
Het probleem is zijn budget 500€ - 600€.
Ik heb een excel file online gezet, met de mogelijke componenten en prijzen van verschillende winkels.
Ik zou graag weten wat beste configuratie zou zijn voor een goede prijs. (prijs en kwaliteit dus).
De pc moet toch enigzinds de "nieuwste" games aankunnen, daarom hoeft niet alles op high te staan eerlijk gezegd.
Hij heeft wel een 20inch scherm (breedbeeld).
Zijn pc nu is:
P3 500mhz, 189ram, medionmoederbord, tnt2
Het zal in ieder geval toch een serieuze vooruitgang zijn.
Mijn vragen:
- Veel verschil tussen een Amd Athlon 64 3000+ en een 3200+ , zal dit veel uitmaken bij de grafische kaart (zie verder)?
-Nog verstandig om 2x512mb in te steke, of gewoon 1gb en dan later ééntje bijsteken.
- MSI NX6800XT-TD256E Nvidia 6800XT, 256MB, PCIe
XFX 6800XT eXtreme PCIe NVIDIA 6800XT, 256MB, PCIe
XFX 7600GS PCI-EXPRESS Geforce 7600GS 256Mb DDR2
XFX 7600GT 256mb DDR TV-out/DVI PCI-express
De 7600 GT zal ongetwijfeld de beste zijn, maar zou de 7600GS ook nog voldoende zijn voor te gamen, of zelf de 6800XT?
Btw in die xls file staan enkel nvidia kaarten, ATI mag gerust ook!
Hier is de xls file: http://users.pandora.be/petitke/PC/pcbroer.xls
Dank bij voorbaat
*edit* Kunnen jullie mij ook enkele nederlandse schops aanraden, of duitse maar ik denk dat hardwareversand één van de goekoopste is.
mijn broer is van plan om een nieuwe pc te kopen.
Het probleem is zijn budget 500€ - 600€.
Ik heb een excel file online gezet, met de mogelijke componenten en prijzen van verschillende winkels.
Ik zou graag weten wat beste configuratie zou zijn voor een goede prijs. (prijs en kwaliteit dus).
De pc moet toch enigzinds de "nieuwste" games aankunnen, daarom hoeft niet alles op high te staan eerlijk gezegd.
Hij heeft wel een 20inch scherm (breedbeeld).
Zijn pc nu is:
P3 500mhz, 189ram, medionmoederbord, tnt2
Het zal in ieder geval toch een serieuze vooruitgang zijn.
Mijn vragen:
- Veel verschil tussen een Amd Athlon 64 3000+ en een 3200+ , zal dit veel uitmaken bij de grafische kaart (zie verder)?
-Nog verstandig om 2x512mb in te steke, of gewoon 1gb en dan later ééntje bijsteken.
- MSI NX6800XT-TD256E Nvidia 6800XT, 256MB, PCIe
XFX 6800XT eXtreme PCIe NVIDIA 6800XT, 256MB, PCIe
XFX 7600GS PCI-EXPRESS Geforce 7600GS 256Mb DDR2
XFX 7600GT 256mb DDR TV-out/DVI PCI-express
De 7600 GT zal ongetwijfeld de beste zijn, maar zou de 7600GS ook nog voldoende zijn voor te gamen, of zelf de 6800XT?
Btw in die xls file staan enkel nvidia kaarten, ATI mag gerust ook!
Hier is de xls file: http://users.pandora.be/petitke/PC/pcbroer.xls
Dank bij voorbaat

*edit* Kunnen jullie mij ook enkele nederlandse schops aanraden, of duitse maar ik denk dat hardwareversand één van de goekoopste is.
