Archief - Nieuwe pc: mid-range system (500-600€)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

petitke

Legacy Member
Io,

mijn broer is van plan om een nieuwe pc te kopen.
Het probleem is zijn budget 500€ - 600€.

Ik heb een excel file online gezet, met de mogelijke componenten en prijzen van verschillende winkels.

Ik zou graag weten wat beste configuratie zou zijn voor een goede prijs. (prijs en kwaliteit dus).
De pc moet toch enigzinds de "nieuwste" games aankunnen, daarom hoeft niet alles op high te staan eerlijk gezegd.
Hij heeft wel een 20inch scherm (breedbeeld).

Zijn pc nu is:
P3 500mhz, 189ram, medionmoederbord, tnt2
Het zal in ieder geval toch een serieuze vooruitgang zijn.

Mijn vragen:

- Veel verschil tussen een Amd Athlon 64 3000+ en een 3200+ , zal dit veel uitmaken bij de grafische kaart (zie verder)?

-Nog verstandig om 2x512mb in te steke, of gewoon 1gb en dan later ééntje bijsteken.

- MSI NX6800XT-TD256E Nvidia 6800XT, 256MB, PCIe
XFX 6800XT eXtreme PCIe NVIDIA 6800XT, 256MB, PCIe
XFX 7600GS PCI-EXPRESS Geforce 7600GS 256Mb DDR2
XFX 7600GT 256mb DDR TV-out/DVI PCI-express

De 7600 GT zal ongetwijfeld de beste zijn, maar zou de 7600GS ook nog voldoende zijn voor te gamen, of zelf de 6800XT?
Btw in die xls file staan enkel nvidia kaarten, ATI mag gerust ook!

Hier is de xls file: http://users.pandora.be/petitke/PC/pcbroer.xls

Dank bij voorbaat :)

*edit* Kunnen jullie mij ook enkele nederlandse schops aanraden, of duitse maar ik denk dat hardwareversand één van de goekoopste is.

vinnieman

Legacy Member
excl case, toetsenbord en muis?
Of moeten er die ook bij?

petitke

Legacy Member
nee enkel wat in die xls file staat.

dus: voeding, cpu, moederbord, ram, hd, 3d-kaart

Jense777

Legacy Member
- AMD 3000+ 140 EUR
- Asus A8N-E PCI-E Nforce4 90 EUR
- GeForce 6600 GT +/- 130 EUR
- Antec Smartpower 350W 60 EUR
- 1x Corsair 1024MB Valueram 100 EUR
- Maxtor 80 GB 55 EUR
- NEC ND4550 40 EUR

Totaal: +/- 620 EUR excl. assemblage etc.

EDIT: aangepast omdat er geen case etc. nodig was

petitke

Legacy Member
Totaal: +/- 615 EUR excl. assemblage etc.

Van waar zijn die prijzen?

Ik overweeg sterk om toch een paar componenten in duitsland of nederland te kopen, zeker de 3d-kaart.

Jense777

Legacy Member
Prijzen vooral afgeleid/gebaseerd uit/op forcom.be, soms een eurotje meer of minder, alles compenseert elkaar een beetje.

Yank

Legacy Member
AMD Athlon64 3200+ S.939 BOX 512kB, 200 MHz,0,09u "Venice" sofort lieferbar 151,67 € 151,67 € [Artikel entfernen]
Seagate Barracuda 7200.9 80GB SATA II, NCQ, ST3808110AS sofort lieferbar 47,87 € 47,87 € [Artikel entfernen]
MSI NX7600GT-VT2D256E NVIDIA 7600GT, 256MB, PCIe Liefertermin unbekannt 200,37 € 200,37 € [Artikel entfernen]
MSI K8N Neo4-F, S 939 NVIDIA Nforce4 4x, ATX, PCI-X sofort lieferbar 73,97 € 73,97 € [Artikel entfernen]
1024MB DDR Corsair PC3200/400 CL 3 Corsair Valueselect sofort lieferbar 74,25 € 74,25 € [Artikel entfernen]
ATX-Netzt.Seasonic S12-380 380 Watt sofort lieferbar 50,51 € 50,51 € [Artikel entfernen]
Summe: 598,64 € bij hardwareversand.de

'k Zou voor dit gaan, eventueel kun je nog wat besparen op voeding, ook qua ram en mobo kun je nog iets goedkoper.

edit: mss best XFX voor graka nemen, die van MSI is niet in stock ;)

Davion

Legacy Member
Op die XLS file zeg ik dit:
- Antec voeding pakken
- 3200+ pakken
- Nu 1x1024Mb pakken en later upgraden, geen 2x512Mb kopen
- WD HDD pakken
- Toch ff doorsparen voor 7800GT Series imo, ze zijn het zeker waard.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan