Archief - Nieuwe PC , graag mening.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wobin

Legacy Member
Hey allemaal,

Graag jullie mening over de samenstelling. Ik wil graag gaan experimenteren met overclocken. :


Case Corsairs Obsidian 650D
Moederbord P8Z68 Pro
Corsair*Vengeance CMZ8GX3M2A1866C9 8GB
CPU i7 2600k
SSD Crucial*m4 CT128M4SSD2 128GB
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Corsair Enthusiast TX750M
CPU Koeling Scythe Mugen 2 Rev. B
Sapphire*HD6950 Dirt3 Edition x2

Ik zit vooral verveeld met het moederbord. Met de Ivy Bridge in de nabije toekomst, en de support voor pci 3.0
Ik weet dat de huidige kaarten op 2.0 / 2.1 draaien, maar toch. Hoelang zal het duren vooraleer we hier toch wat voordeel kunnen uithalen?

Alvast bedankt voor jullie opinie!

laurievl

Legacy Member
Neem de i5 2500k , even goed
en met een voeding van 650 kom je normaal wel toe ;)

Kdenk dat pci 3.0 nog niet direct zal doorbreken
Sent from my HTC Wildfire using Tapatalk

Musk

Legacy Member
Dat ram is ook veel te duur. Ga gewoon voor kingston valueram.

wobin

Legacy Member
Update:

Dit gaat em waarschijnlijk worden:


SAPPHIRE Radeon HD6950 11188-05-20G x2

Crucial CT128M4SSD2 128 Gb

Corsair CMPSU-750TXV2

Core™ i5-2500K (4x 3300 MHz)

Define R3 Titan. Grey (2x 5,25" extern, 8x 3,5" intern)

Hyper 212 Plus (775, AM2, AM2+, 1366, 1156, AM3, 1155)

Z68 Extreme4 Gen3 (Intel® Z68 Express)

Corsair XMS3 8 GB DDR3-1333 Kit



Enige opmerkingen?


Groetjes,

FlameDB

Legacy Member
mooie config, voeding wel nog wat overkill, zelfs indien je een 2e 6950 zou toevoegen. 650W is ruimschoots genoeg.

Voor de minieme meerprijs zou ik ddr3-1600 nemen (al is het maar voor deze mee te nemen naar een toekomstpc, waar snelheid van het ram wel weer belangrijker wordt bij een overclock!)

|XcW|

Legacy Member
Als je wilt overklokken, dat geheugen zal niet zo ver geraken. Gewoon kijken voor CMZ8 gig kitje of een CML8 Gig kitje, is identiek hetzelfde geheugen. Enkel is het CML geheugen de low profile.

Tevens zou ik ook kijken voor een andere CPU koeler aangezien die Hyper 212 Plus niet echt van de stilste is. Gewoon een Mugen II / III erop plaatsen!

Zoals hierboven al werd aangehaald, voeding is overkill, met een 650wat kom je al meer dan ver genoeg. Kijk maar eens voor een TX650M, 650Watt semi modulairbaar en maar slechts €99.

wobin

Legacy Member
Dank voor de reacties.

hieronder met aangepaste prijzen.

1) andere koeler was niet mogelijk bij Alternate. Alleen de Mugen3, maar volgens enkele reviews was deze niet zo goed (lees stil / debiet) dan de 212.

2) Ram heb ik gewoon behouden, de prijs is zo goedkoop dat indien het dient te veranderen bij een upgrade dit geen probleem zal geven.

3) Voeding heb ik graag wat marge.


SAPPHIRE Radeon HD6950 11188-05-20G x2
202.4 /st = 404.8 €

Crucial CT128M4SSD2 128 Gb
144.55 €

Corsair CMPSU-750TXV2
86.69 €

Core™ i5-2500K (4x 3300 MHz)
163.55 €

Define R3 Titan. Grey (2x 5,25" extern, 8x 3,5" intern)
82.56 €

Hyper 212 Plus (775, AM2, AM2+, 1366, 1156, AM3, 1155)
24.79 €

Z68 Extreme4 Gen3 (Intel® Z68 Express)
147.02 €

Corsair XMS3 8 GB DDR3-1333 Kit
33.05 €


TOTAAL 1.334,28 €

wobin

Legacy Member
Hier is 'em dan.

foto.jpg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan