Archief - Nieuwe PC - budget 800€

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

crimineels

Legacy Member
Wat denken jullie hiervan?
Zien jullie nog plaatsen waar de prijs nog wat gedrukt kan worden? (zou eigenlijk onder die 800 moeten komen...)

Grafische kaart (PCIe) Club 3D HD6790 CoolStream : €124,90
Processor Intel® Core™ i5-2500K : €209,90
Voeding XFX 650W Semi Modular XXX Edition : €89,90
Behuizing Aerocool X-Warrior Devil Red Edition : €39,99
Moederbord MSI Z68A-G45 (B3) €114,90
Harddisks (SATA) Samsung HD103SJ IDIF53J0 : €129,90
Harddisk (SSD) Samsung MZ-7PC064D/EU : €109,90
Geheugen Corsair 8 GB DDR3-1333 Kit : €39,99
DVD-reWriters Serial-ATA LG GH-22NS : €22,99

Totaal: €882,37

Thx!

phate_13

Legacy Member
Bij Power4pc.be is het momenteel interessant dat als je er een volledig systeem besteld je een goedkope harde schijf kunt nemen. WD Caviar Blue 1TB voor 73€ of een Caviar green 2TB voor 86€

Hun samengestelde systemen daar kun je ook naar kijken, al moet je dan wel vragen om de voeding te vervangen. Zit namelijk de grootste brol in die je je kunt indenken.

Overigens, waarvoor moet je pc dienen? Zonder dit gegeven is het nogal moeilijk om advies te geven. ;)

crimineels

Legacy Member
De pc moet dienen om een beetje te gamen, en om wat te werken (geen speciaal zware programma's ofzo).

phate_13

Legacy Member
Met die kaart is het overigens een ruime overkill voeding. Alsook is het daarmee niet de moeite de crossfire optie open te houden imho. Dan kun je veel beter nu al voor een betere kaart gaan. Een HD6870, die slechts 25 euro duurder is, is dadelijk een heel stuk sneller!

Aangezien je echter goedkoper wilt zitten kun je wel wat gaan besparen op andere zaken : Geen overclock/crossfire mogelijkheden. Aan de andere kant zou ik wel investeren in een iets betere case.

I5 2300 : ~160€ (-50)
ASRock H61iCafé : ~80€ (-35)
Corsair CX430 : ~45€ (-45)
HD6870 : ~150€ (+25)
Antec Three Hundred : ~55€ (+15)

Totaal verschil : -90 euro
Nieuw totaal : 792€

Op deze manier is het systeem wat meer uitgebalanceerd.

maxime_vhw

Legacy Member
ik zou die ssd weglaten.
tenzij je die echt wil gebruiken als cache.
Want dit is namelijk mogelijk met dat mobo die jij kiest(chip Z68)

phate_13

Legacy Member
Sorry hoor, maar wat is dat voor slecht advies? Waarom zou je een ssd niet gewoon als boot-schijf gebruiken?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan