Archief - Nieuwe monitor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jer

Legacy Member
Hallo iedereen !

Ik gebruik nu al meer dan 15jaar een 17inch CRT monitor van een merk dat niet meer bestaat.
Dus is het tijd om voor een nieuwe monitor.
Ik gebruik mijn pc enkel voor games en films dus zo laag mogelijke ms.
Ik heb een Asus EAH6970 DCII/2DI4S/2GD5.
Er zit geen directe input voor HMDI op de kaart maar ik heb er wel een DVI->HMDI Adapter bij gekregen.
Liefst een 24inch, lijkt me het beste voor mijn bureau.
Prijslimiet: ~350€

Bedankt alvast !

phate_13

Legacy Member
Anyway, ik zie niet in wat de huidige resolutie zou uitmaken?
Maar dat Dell scherm dat hierboven wordt aangeraden zal wellicht ruim de beste keuze zijn.

(Je mag geen reclame komen maken op het aankoopadvies forum voor jouw spullen... Dat is enorm vervelend. (Stel je voor als iedereen dat zou komen doen.)) --- Persoon heeft zijn post blijkbaar reeds verwijderd of is weggemodereerd ---

fortuneke

Legacy Member
HDMI geeft juist maar geluid + beeld naar uw scherm , bent beter af met DVI als je speakers / headset gebruikt , tenzij je echt geluid wilt vanuit je scherm => hdmi

phate_13

Legacy Member
In de eerste plaats zeggen de "cijfertjes" die er bij staan niet zoveel. Onder de 16ms merk je er al niets meer van overigens, of je moet er al extreem(!) gevoelig voor zijn.
(Dat is een beetje gelijk de "MegaPixel race", een oud, deftig fototoestel met 4MP zal vaak beter zijn dan een nieuw goedkoop toestel met 12MP, omdat er nog zoveel andere factoren zijn zoals de sensor, de lens, ...)

Ten tweede, mag ik vragen waarvoor je HDMI nodig hebt? :)

playforfun91

Legacy Member
Nja ik blijf het mij afvragen ... misschien heeft de bron enkel HDMI?

phate_13

Legacy Member
Daarmee dat ik er ook achter vraag natuurlijk, echter is een HDMI->DVI kabel ook vlot te vinden.

phate_13

Legacy Member
Dat is een fabeltje hoor. Zoals fortuneke ook al heeft proberen duidelijk te maken :
HDMI is krak hetzelfde als DVI, met als enige verschil dat HDMI ook geluid kan doorsturen (en de vorm van de aansluiting natuurlijk).

phate_13

Legacy Member
Zonder prijs valt daar niet over te oordelen. Voor 100 euro : Kopen, kun je weinig mis mee doen. Voor 200 euro : Neen, neem dan een kwalitatiever scherm voor dezelfde prijs.

phate_13

Legacy Member
Wat moet ik daar op zeggen? Het beste scherm met zo'n budget is hier al meerdere keren aangehaald, ik zie het nut niet in van nu 25 keer "neen" te gaan zeggen per scherm dat je hier gaat posten.

*Edit*: Naast het feit dat het ne gekke indiër is, en dat em enkel wijst op de kijkhoeken, let zeker eens op het verschil in beeldkwaliteit tussen deze schermen, ook als je er recht voor zit : http://video.agaclip.com/w=eB58vzMqJIR
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan