Archief - Nieuwe monitor kopen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

faja

Legacy Member
Aangezien mijn monitor 5 jaar oud is (19') had ik gedacht aan een nieuwe te kopen.

Heb wat rond gebrowsed op het internet maar dit maakte mij niet veel wijzer wat betreft het aankopen van nieuwe monitors..

Ik game en bekijk redelijk wat films dus zou ik het liefst toch een 24' monitor willen hebben (Ik denk dat 27' gewoonweg te groot is om te gamen)

speel redelijk wat uren aan games dus het liefst zo ik dan ook een 2ms monitor willen hebben (er kunnen uitzonderingen gemaakt worden maar deze ms vind ik wel belangerijk aangezien een paar ms al vrij veel is bij sommige games..)

budget ~250 euro

! Indien mogelijk liefst een winkel die dit scherm verkoopt ook (tones en alternate geven volgens mij maar een kleine keuze wat dit betreft)

faja

Legacy Member
michielsjoris zei:
Dell Ultrasharp U2312HM prijzen | Core | Tweakers.net Pricewatch

steek niet teveel waarde in die 2ms

ik ben van een samsung lcd scherm van 2ms gegaan naar een ultrasharp met zogezegd meer dan 3 keer zoveel ms, mijn spelervaring is er alleen maar op vooruit gegaan, dat is absoluut niet merkbaar

dit wordt bij iedere topic opnieuw herhaalt dat je een verschil van 3ms niet kan zien..
Geen idee eigenlijk, maar ingame irriteert het mij soms dat ik 5ms teveel heb al :)

zoals ik zei zijn alle voorstellen welkom, als meeredere personen hetzelfde zeggen zal het zo wel zijn. (daarom ook een post op dit forum)

grtz

Musk

Legacy Member
faja zei:
dit wordt bij iedere topic opnieuw herhaalt dat je een verschil van 3ms niet kan zien..
Geen idee eigenlijk, maar ingame irriteert het mij soms dat ik 5ms teveel heb al :)

zoals ik zei zijn alle voorstellen welkom, als meeredere personen hetzelfde zeggen zal het zo wel zijn. (daarom ook een post op dit forum)

grtz

Alles beneden de 12ms is gewoon niet merkbaar voor het menselijke oog/brein, dat is pure marketing, net zoals contrastwaarden bij een tv absurd overbodig zijn.

Deel eens een seconde door duizend, en doe dat maal twee, dan geloof jij toch zelf niet dat jij dat verschil kan merken? :)


Die bovenvermelde Dell is sowieso de beste keuze.

faja

Legacy Member
Musk zei:
Alles beneden de 12ms is gewoon niet merkbaar voor het menselijke oog/brein, dat is pure marketing, net zoals contrastwaarden bij een tv absurd overbodig zijn.

Deel eens een seconde door duizend, en doe dat maal twee, dan geloof jij toch zelf niet dat jij dat verschil kan merken? :)


Die bovenvermelde Dell is sowieso de beste keuze.

je scherm 8ms
je game 12ms
wat nog meer erbij + reactiesnelheid van wat 0.150s? maakt het volgens mij toch wat uit ..

Ik ga zowiezo vanavond na het werken eens gaan kijken in de media market in oostakker of tones, hopelijk hebben ze daar nog wat liggen.
(moet me een nieuw toetsenbord aanschaffen QWERTY) men oude heeft het begeven gisterenavond)

Veriac

Legacy Member
Wat is er nu weer minder vermoeiend voor de ogen? Meer ms of minder?

jm188

Legacy Member
heeft geen invloed op vermoeiend op de ogen (waar jij aan denkt zijn hertz, en alle normale schermen zijn 60hertz, daar zit geen verschil op)

ik zeg het puur uit eigen ervaring= overschakeling van 2ms naar 6= absoluut geen merkbaar verschil (getest in bf3 beta)


wat belangrijker is is inputlag, en ook die is goed bij dit scherm

mdgf

Legacy Member
je scherm 8ms
je game 12ms
wat nog meer erbij + reactiesnelheid van wat 0.150s? maakt het volgens mij toch wat uit ..
Eh je bent jezelf nu aan het tegenspreken hé...

Je zegt zelf: menselijke reactietijd van 150ms (je laat het klinken alsof die ineens verdwijnt met een ander scherm), wat maakt die 10ms extra van het scherm dan nog uit? Niks dus.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan