Archief - Nieuwe low-game pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

maxime007

Legacy Member
Yo,

wat vinden jullie van die config hieronder voor een pc die huis-tuin en keuken taken kan verrichten en wat games kan spelen.
Met die games bedoel ik: AoE III en de recente Fifa enz... (ook voor de volgende jaren).


WINKELWAGENTJE

Chieftec Medium Tower CX-01 Black 420W USB/Firewire € 99
AMD Athlon64 3200+ 64bit Boxed Sckt939 (venice) € 164.94
Gainward 6600GT 256Mb Tv/DVI 6848 € 159.96
Corsair 1Gb (2 x 512 Mb) PC-3200 Dual channel kit € 95
Maxtor 160GB Sata II 7200rpm € 76.5
Asus A8N5X Nforce4 SATA/Raid/Glan/2x PCIe € 81.09


Thx,

Blue Raid

smason

Legacy Member
bwaja ziet er redelijk goed uit

mss een andere HDD ipv die Maxtor, hoewel ikzelf geen problemen heb met mijn Maxtors, anderen daarentegen :s

Jense777

Legacy Member
- 1x 1024MB RAM nemen ipv 2x 512 MB. RAM ga je meestal later toch bijsteken
- 6600GT 128MB RAM is beter qua prijs/kwaliteit... wordt gezegd...
- heb hier zelf een Maxtor: stil, koel en betrouwbaar tot nu toe

Voor de rest lijkt me ze dik in orde.

SMa

Legacy Member
- 6600GT 128MB RAM ipv 256MB, die zal het evengoed doen & is goedkoper
- als hard disk een Western Digital of Seagate

Yank

Legacy Member
Niet slecht, maar ik zou eerder voorkeur hebben voor volgende:

Aopen QF50C Silver + Airguide 300W € 55,00 € 55,00 [Wissen]
AMD box Athlon64 3200+ socket 939 Venice € 171,00 € 171,00 [Wissen]
Gskill 1GB DDR PC3200 CL3-4-4-8 (F1-3200PHU1-1GBNT) € 85,00 € 85,00 [Wissen]
Seagate 160 Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb € 84,00 € 84,00 [Wissen]
Gigabyte K8N51GMF micro atx socket 939 € 75,00 € 75,00 [Wissen]
XFX GF 6800GS 256mb DDR3 DVI TV-out PCI-express € 213,00 € 213,00 [Wissen]
Totaal: € 683,00 bij jaha.be

wat besparen op case en moederbord en wat meer uitgeven aan grafische kaart.

T€RM!N4T0R

Legacy Member
Lijkt mij ook de beste PC, zeker op grafisch vlak zal die het een stuk beter doen. Voeding zal imo ook voldoende krachtig zijn.

SMa

Legacy Member
Yankee's voorstel lijkt me ook wel beter ;)
nx op te verbeteren
mss wel als het budget uit te breiden valt,
* deftige case [bvb: Antec Sonata II 450 W €118]
* eventueel een degelijk ATX (ipv µATX) mobo

en 300W is genoeg
op dit forum worden voedingen vaak onderschat...

Yank

Legacy Member
koendg zei:
Is 300watt wel genoeg voor dit systeem?
300W is genoeg, maar je moet er natuurlijk niet enorm veel HD's bij steken, zware dual-core cpu,...

Ikzelf heb 350W van Fortron en draai hiermee: Opteron 146 @ 2.92Ghz (1.52V), 2x512mb PC3200, 2 HD's, 6800LE @ 12pp/6vs 380/880Mhz, 2 HD's, DVD-writer, DVD-ROM, 7x80mm fan, 1x 120mm fan

@sheep: sonata 2 is 60€ duurder en die Aopen is ook geen slecht kastje.

Davion

Legacy Member
- Kzou ook 1x1024Mb pakken
- Als mobo: MSI K8N Neo4-FI
- Als HDD: Een WD of Seagate

Dayofdead

Legacy Member
Ik heb die voeding van die Aopen case, neem AUB een andere. 300W op zich zou genoeg zijn, maar volgens mij is die voeding gewoon brol.
Mijn AMD2400+, 512DDR en GF4TI4400 hebben er zelfs niet genoeg aan. Als ik een andere voeding in mijn pc stop, werkt alles zonder problemen...

Yank

Legacy Member
Dayofdead zei:
Ik heb die voeding van die Aopen case, neem AUB een andere. 300W op zich zou genoeg zijn, maar volgens mij is die voeding gewoon brol.
Mijn AMD2400+, 512DDR en GF4TI4400 hebben er zelfs niet genoeg aan. Als ik een andere voeding in mijn pc stop, werkt alles zonder problemen...
Hmm, lijkt me heel raar hoor, 'k heb daar al een mee samengesteld met A64 2800+ en 9550GE en Aopen maakt zeker geen slechte voedingen.

Lan

Legacy Member
Idem hier. 2 systemen draaien met zo een QF-50 case:
- S754 AMD64-3000 + Ti4600 + 1gig ddr400
- S754 Semperon-3000 + radeon x550 + 2 tft's + 512Mb

En geen problemen ermee ...

saikoboarder

Legacy Member
Jense777 zei:
- 1x 1024MB RAM nemen ipv 2x 512 MB. RAM ga je meestal later toch bijsteken

altijd 2x512 steken als je voor 1 gig wilt gaan.
je hebt dan dual-channel en dat is (theoretisch) dubbel zo snel

solix

Legacy Member
Die voeding is echt wel goed hoor want ik heb hem zelf. En nog nooit geen problemen mee gehad.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan