Archief - Nieuwe laptop

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PineMangoes

Legacy Member
Lo,

Ik ben van plan me een laptop aan te schaffen, en ben op de volgende twee keuzes gestuit:

http://www.codima.be/nl/product.aspx?1768

of

http://www.codima.be/nl/product.aspx?1569

Keuze is op 't eerste gezicht makkelijk zat, die sony is gigantisch veel duurder dan de acer en heeft zelfs een slechtere graka (maar iets betere cpu dan weer).

't Design van die sony is dan weer top notch ivm die acer, maar heb moeite om daar 400€ extra voor neer te tellen. Mijn vraag is: zijn er nog andere verschillen tussen deze twee laptops dan het design en het feit dat op de ene sony staat en de andere niet?

Dj Aero

Legacy Member
vergis je je niet? is de eerste laptop niet 400 euro omdat hij een pentium core duo processor heeft (2x1.6 ghz) ??

FullMontySmurf

Legacy Member
De Sony is toch wel een trapje hoger hoor. Hoewel ik voor dat geld toch wel een hogere resolutie zou willen voor een 15,4".

GhO$T

Legacy Member
vind het maar een rare vergelijking; je kan toch beter eerst bepalen welk budget je uittrekt, wat je juist nodig hebt (3d power of niet, ultra mobiel of niet,...) en dan vergelijken welke laptops optimaal zijn in die prijsklasse.
Een laptop van <1000&#8364; vergelijke met eentje die meer dan 30% duurder is gaat gewoon niet, das een compleet andere klasse en die laptops hebben een compleet ander doelpubliek.

btw advies over wat je moet kopen -> forum aankoopadvies ;)

PineMangoes

Legacy Member
Ik weet dat die sony 30% duurder is en niet dezelfde doelgroep heeft, maar ik wil gewoon weten wat de concrete verschillen dan zijn. De hardware is min of meer gelijkaardig (duurdere cpu t.o.v. duurdere graka), wil gewoon weten wat precies het prijsverschil tussen de twee veroorzaakt...

beemer

Legacy Member
merknaam, afwerking, garantie, design, nieuwere onderdelen ...

GhO$T

Legacy Member
Sony zal aan te raden zijn als je van plan bent om de laptop heel veel overal mee te nemen, je betaalt bij dat merk veel voor extra stevigheid en goede garantieservice (lees ik toch op het internet, geen persoonlijke ervaring) en natuurlijk de merknaam sony ook wel. Beeldkwaliteit van Sony laptopschermen is ook van de beste op de markt volgens sommigen.

Daar waar het bij Acer vooral gaat om zoveel mogelijk specs voor zo laag mogelijke prijs, en om dat te bereiken gaan ze eerst en vooral besparen op bouwkwaliteit en dienst na verkoop.
Maar er zijn ook veel tevreden gebruikers van Acer natuurlijk, anders zouden ze zo goed niet blijven verkopen, het hangt er allemaal van af wat je van plan bent met je laptop.

Als je twijfelt wegens het toch ruime prijsverschil kan je misschien eens kijken naar aanbod van asus, daar hoor je toch ook veel goeds over maar is niet zo duur als sony.
Maar nogmaals, als je juist wil weten wat je meer betaalt voor een sony tov acer moet je 2 laptops zoeken met specs die zo dicht mogelijk tegen mekaar liggen, hier is de cpu vb al helemaal niet te vergelijken.

PineMangoes

Legacy Member
Merci voor 't antwoord, vind een goeie service naverkoop wel belangrijk, maar ben vooral verlekkerd op 't design van die notebook. Als ik er hele dagen op moet staren, heb ik liever een deftig uitziend ding dan zo'n saaie grijzen doos van Acer :). Mijn keuze is dus gemaakt, kzal die extra kosten dan wel voor lief nemen :)

2Compute

Legacy Member
Voor beide modellen zal je toch heel snel moeten zijn: Zijn beide einde reeks.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan