In uw plaats zou ik eens kijken welk merk ze momenteel heeft. Als ze géén samsung heeft is het ook niet aangewezen om ernaar over te stappen.
Mijn ervaring is dat (groot)ouders nog altijd best af zijn met nokia. Ik ben zeker geen fanboy, maar nokia heeft nog altijd een heel duidelijke interface en menu voor de goedkopere toestelletjes (basic gsm's dus). En bellen is ook belangrijk en daarin is de kwaliteit bij nokia wel nog altijd heel deftig, bij samsung is dit niet altijd gegarandeerd

.