silverwizard3
Legacy Member
Ik ben aant uitkijken naar een nieuwe graka.
Mijn 8800GTS doet het nog steeds prima, maar had het toch lastig met o.a. GTA4 & Mafia II.
Onlangs ook L.A. Noire gekocht en hiervoor zal ik hoogst waarschijnlijk toch een upgrade nodig hebben.
Wat raden julie mij aan ?
Voor volledige specs zie sig.
Zelf ben ik aant kijken naar een GTX560.
De huidige kaart zat bij aankoop van prijs dicht bij de €300, maar zoveel geld wil ik er niet meer aan geven.
Als ik kijk naar die GTX560, er is ook een Ti versie maar de meerprijs is imo de iets hogere specs niet waard of ben ik hier mis ?
Er zijn ook gewone GTX's met 2048MB die ongeveer dezelfde prijs zijn als een Ti model.
Heeft dat zin om een kaart te kopen met 2GB aan geheugen dat via een 256bit bus moet ?
Mijn 8800GTS heeft bv maar 320MB geheugen maar wel op een 320bit bus, waarom gaan ze met die busbreedte achteruit ?
Iets zegt mij dat dit te maken heeft met de snelheid van het geheugen, toen 1700Mhz nu boven de 4000.
ATI zegt mij niet meer veel, veel driver problemen , crashes mee gehad vroeger. Sinds ik nvidia heb komt dit weinig tot niet voor.
Ik zie wel dat het aantal stream processors bij een ATI kaart veel hoger ligt, wat is daar juist de reden van ?
Mijn 8800GTS doet het nog steeds prima, maar had het toch lastig met o.a. GTA4 & Mafia II.
Onlangs ook L.A. Noire gekocht en hiervoor zal ik hoogst waarschijnlijk toch een upgrade nodig hebben.
Wat raden julie mij aan ?
Voor volledige specs zie sig.
Zelf ben ik aant kijken naar een GTX560.
De huidige kaart zat bij aankoop van prijs dicht bij de €300, maar zoveel geld wil ik er niet meer aan geven.
Als ik kijk naar die GTX560, er is ook een Ti versie maar de meerprijs is imo de iets hogere specs niet waard of ben ik hier mis ?
Er zijn ook gewone GTX's met 2048MB die ongeveer dezelfde prijs zijn als een Ti model.
Heeft dat zin om een kaart te kopen met 2GB aan geheugen dat via een 256bit bus moet ?
Mijn 8800GTS heeft bv maar 320MB geheugen maar wel op een 320bit bus, waarom gaan ze met die busbreedte achteruit ?
Iets zegt mij dat dit te maken heeft met de snelheid van het geheugen, toen 1700Mhz nu boven de 4000.
ATI zegt mij niet meer veel, veel driver problemen , crashes mee gehad vroeger. Sinds ik nvidia heb komt dit weinig tot niet voor.
Ik zie wel dat het aantal stream processors bij een ATI kaart veel hoger ligt, wat is daar juist de reden van ?
