Archief - Nieuwe Graka heeft het nog zin?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Trooper47

Legacy Member
Beste mensen,

Met de nieuwste generatie games zoals Saints row The third en NFS The Run merk ik dat mijn pc'tje zelfs op de laagste settings niet meer meekan.

Huidige specs,
CPU:Intel Quad Core Q9400 @2.66GHz
RAM:3 X 2048MB
HD: 2 X 512 GB, 1X Crucial RealSSD C300 64GB
GPU: MSI Radeon Hd 4870 1GB
OS: Windows 7 (X64)

Er zit ook een aangepaste voeding in van Antec Voor die graka te kunnen draaien, ik dacht 500 Watt maar even niet zeker.

Dus dacht ik even kijken naar een nieuwe GRAKA. Is dit nog de moeite volgens jullie? Zullen er geen nieuwe Bottlenecks gevormd worden (CPU ofzo) als ik er een zwaardere GRAKA in steek?

Zoja welken raden jullie aan? wil er zeker niet meer dan €200 voor geven.
Ik zou wel weer een ATI willen dus wrs een stevige kaart van de 5XXX series, want van de 6XXX zal ik er wel geen goeie vinden voor dat budget.

phate_13

Legacy Member
HD6870 (150 euro) of HD6950 2GB (230 euro).

Je processor kan nog goed mee hoor.

Trooper47

Legacy Member
En of je nu een koopt van pakweg saphire, MSI, Asus of een goedkoper merk, geeft wel een verschil in cijfers, maar merk je dat daadwerkelijk?

En met een gig memory kom je ook nog wel toe of toch 2 gig overwegen?

phate_13

Legacy Member
Daar is geen verschil tussen. Enkel de koeling is soms wat anders, de garantie en natuurlijk de prijs. Maar over het algemeen, niets speciaals.

Musk

Legacy Member
Dat merk je niet. Tenzij je zo eentje pakt met custom cooler ofzo, die kunnen wel wat stiller/koeler draaien. Ik zou tbh gewoon voor het goedkoopste merk gaan.

Trooper47

Legacy Member
En 1 of 2 GB? Op ebay vind ik er van PowerColor, relatief goedkoop, te betrouwen?

phate_13

Legacy Member
Bij de HD6950 zou ik toch voor de 2GB versie gaan, deze biedt momenteel niet zo'n grote meerwaarde, maar kijkende naar het verleden (HD4870 in 512MB en 1GB versie), zal de 2GB versie zijn nut wel bewijzen in de toekomst.

tek-zotic

Legacy Member
Trooper47 zei:
En 1 of 2 GB? Op ebay vind ik er van PowerColor, relatief goedkoop, te betrouwen?

ik heb een powercollor kaart (HD4850 en gaat al enkele jaren zonder problemen mee, kan trouwens zonder problemen BF3 spelen op een gelijkaardige set up als jou)

Trooper47

Legacy Member
Ik ben toch content geweest van men huidige kaart van MSI, dus als ik madam kan overtuigen zal het wrs weer een MSI worden nl de deze MSI R6950 Twin Frozr III Power Edition/OC
En als ze een beetje moeilijk doet kan ik er nog een Euro of 30 aan af doen door de Powercolor te kopen :p

tek-zotic zei:
ik heb een powercollor kaart (HD4850 en gaat al enkele jaren zonder problemen mee, kan trouwens zonder problemen BF3 spelen op een gelijkaardige set up als jou)
BF3 Heb ik nog niet geprobeerd zal ik eens doen :p

En de twijfel slaat toe!

Verbeter ik me eigenlijk neig met een upgrade van de 4870 naar de 6950? scheelt Ca 50 tot 100 HZ, geen idee of dat veel of weinig is eigenlijk :p.

phate_13

Legacy Member
Hz heeft daar niets mee te maken. ;)

Het verschil zal wel te merken zijn hoor. Gemiddeld gezien zal de HD6950 bijna dubbel zo snel zijn als de HD4870.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan