Archief - Nieuwe grafische kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

elrangerman

Legacy Member
Hey,

Mijn pc is 3 jaar oud en heeft steeds meer moeite met de nieuwste games te draaien. Als ik bijvoorbeeld call of duty: black ops speel op normale instellingen zit mijn cpu constant tussen de 80-100%, met alle instellingen op lowest is het nog net speelbaar. Een kameraad heeft net dezelfde pc maar enkel zijn grafische kaart is iets beter en hij kan zonder problemen de game op normale instellingen draaien. Ik vermoed dus dat mijn grafische kaart moet vernieuwd worden. Ik ken niet zoveel van PC's dus wat denken jullie hiervan? Is het voldoende om mijn grafische kaart te vernieuwen of niet?

Systeem:

Intel duo Core E6850 3.00 Ghz
XILENCE 550W voeding
mobo: msi P35 Neo
graka: ATI Radeon HD 2900 gt
4 gb ram (DDR2)

TrsH

Legacy Member
Welk budget heb je?

Sent from my HTC Wildfire S A510e using Tapatalk

elrangerman

Legacy Member
TrsH zei:
Welk budget heb je?

Sent from my HTC Wildfire S A510e using Tapatalk

250 euro, iemand zei me dat wanneer ik een bv. een SAPPHIRE Radeon HD 6950 DIRT3 Edition aansluit mijn cpu een 'bottleneck' vormt. Dus ben niet zeker of het wel de moeite is om enkel mijn graka te vervangen.

R3L4X

Legacy Member
Eventueel een ATI 6850 (135 euro) en dan een X4 955 (105 euro), maar dan kom je een 50 euro tekort voor een moederbord.

Of je neemt een 2ehands ATI 5770.

TrsH

Legacy Member
mja zoals hierboven gezegd dus, of je kan idd beter een deftige upgrade doen, wat in jou geval bija een nieuwe pc is.

hangt ervanaf of je hiervoor een budget kunt vrijmaken

elrangerman

Legacy Member
TrsH zei:
mja zoals hierboven gezegd dus, of je kan idd beter een deftige upgrade doen, wat in jou geval bija een nieuwe pc is.

hangt ervanaf of je hiervoor een budget kunt vrijmaken

Dan zal het waarschijnlijk een volledige update worden :). Bedankt voor jullie reacties.

Truman'

Legacy Member
yup beter zo rap mogelijk tweedehands voor een 200-250e proberen te verlappen :)

elrangerman

Legacy Member
Truman' zei:
yup beter zo rap mogelijk tweedehands voor een 200-250e proberen te verlappen :)

En als ik nu mijn huidige pc upgrade (nieuwe cpu, mobo, graka en ram), of raden jullie dit af?

elrangerman

Legacy Member
Ik heb even een PC'ke samengesteld bij tones. Enige opmerkingen of aanbevelingen?

Case: NZXT Source 210 Black Elite Midi Tower € 49,99 1 € 49,99
DVD-RW: LITE-ON IHAS122-18 Zwart S-ATA 22X DVD-RW € 29,99 1 € 29,99
fan: SCYTHE Slip Stream Slim 140MM 500RPM Case FAN - SM1425SL1... € 14,99 1 € 14,99
ram: KINGSTON KHX1600C9D3X2K2/8GX Dual Channel DDR3 8GB 1600MH... € 74,99 1 € 74,99
audio(optioneel): ASUS Xonar DG Bulk PCI 5.1 Gaming Audio Card Retail € 25,99 1 € 25,99
GPU: SAPPHIRE HD6950 2048MB GDDR5 PCI Express DIRT3 Edition € 234,90 1 € 234,90
SATA: WESTERN DIGITAL WD10EALX 1000GB 32MB SATA600 7200 Caviar ... € 53,99 1 € 53,99
CPU: INTEL Core I7 2600K 32NM 4 Cores 8 Threads 3.4GHZ ~ 5.7GH... € 279,90 1 € 279,90
voeding: CORSAIR GS700 700W Gaming Series PSU € 84,99 1 € 84,99
mobo: ASUS M5A97 DDR3 AMD 970/SB950, AM3+ € 85,99 1 € 85,99

fortuneke

Legacy Member
I5 = gamen , I7 = hyperthreading ( enkel voor autocad en zware progs)
+ je spaart 100 euro uit tussen een I7 - I5

en tones is duur !

elrangerman

Legacy Member
fortuneke zei:
I5 = gamen , I7 = hyperthreading ( enkel voor autocad en zware progs)
+ je spaart 100 euro uit tussen een I7 - I5

en tones is duur !

Ik maak regelmatig gebruik van AutoCad voor school. Ik dacht dat ze één van de goedkoopste waren, heb je een ander voorstel dan?

beemer

Legacy Member
elrangerman zei:
Ik heb even een PC'ke samengesteld bij tones. Enige opmerkingen of aanbevelingen?

Case: NZXT Source 210 Black Elite Midi Tower € 49,99 1 € 49,99
DVD-RW: LITE-ON IHAS122-18 Zwart S-ATA 22X DVD-RW € 29,99 1 € 29,99
fan: SCYTHE Slip Stream Slim 140MM 500RPM Case FAN - SM1425SL1... € 14,99 1 € 14,99
ram: KINGSTON KHX1600C9D3X2K2/8GX Dual Channel DDR3 8GB 1600MH... € 74,99 1 € 74,99
audio(optioneel): ASUS Xonar DG Bulk PCI 5.1 Gaming Audio Card Retail € 25,99 1 € 25,99
GPU: SAPPHIRE HD6950 2048MB GDDR5 PCI Express DIRT3 Edition € 234,90 1 € 234,90
SATA: WESTERN DIGITAL WD10EALX 1000GB 32MB SATA600 7200 Caviar ... € 53,99 1 € 53,99
CPU: INTEL Core I7 2600K 32NM 4 Cores 8 Threads 3.4GHZ ~ 5.7GH... € 279,90 1 € 279,90
voeding: CORSAIR GS700 700W Gaming Series PSU € 84,99 1 € 84,99
mobo: ASUS M5A97 DDR3 AMD 970/SB950, AM3+ € 85,99 1 € 85,99

Zoek al maar rap een ander moederbord want uw i5/i7 zal hier niet op passen, je hebt namelijk een moederbord geselecteerd voor een AMD processor.

FlameDB

Legacy Member
fortuneke zei:
I5 = gamen , I7 = hyperthreading ( enkel voor autocad en zware progs)
+ je spaart 100 euro uit tussen een I7 - I5

en tones is duur !

Ik snap niet goed waarom iedereen vindt dat Tones zo duur is? Kheb daar al regelmatig gekocht en twas toch altijd goedkoper dan elders

+

als er dan al iets duurder is maak je toch gebruik van die laagste prijs garantie?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan