Archief - Nieuwe grafische kaart bottleneck?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

arnevdb0

Legacy Member
Momenteel bezit ik nog een redelijk oude pc, waarvan de voeding al een lange tijd stuk is, omdat ik niet veel tijd meer had om te gamen heb ik deze nooit vervangen.

Er steekt nu een Intel Core 2 duo E6400 in (denkik, 2,3 Ghz stock, en hij haalt 2,8 redelijk makkelijk) met 4GB ddr2 ram (800Mhz) en een 8800GT.

Omdat ik af en toe terug wat wil gamen tegen vrienden, en dit niet goed lukt op mijn laptop die ik nu gebruik ben ik van plan een nieuwe voeding te kopen. Maar om bijvoorbeeld MW2 of COD Black-ops te draaien op een iet wat hogere instelling zal ook niet meer lukken met mijn huidige setup, denk ik. Het liefst van al zou ik battlefield 3, als het uitkomt, op een aanvaardbare setting willen draaien. Ik heb ook een 24" scherm, dus ik zou liefst op een hogere resolutie spelen.

Dus zat ik te denken om een nVidia GTX550 ti aan te schaffen, maar ik vraag mij af of deze kaart niet te hard zal tegengehouden worden door mijn andere hardware (CPU/RAM) of zal dit best meevallen? Is het maw een nuttige aanwinst, of is mijn cpu te zwak om nog goede prestatie's neer te zetten in games?

Link<-Graka

Ik ben ookwel van plan mijn CPU/MOBO/RAM te vervangen na verloop van tijd, maar dit is waarschijnlijk iets voor volgend jaar.

Enig advies?

phantomtwister

Legacy Member
Een intel quad core voor BF3 is aangeraden, dus daar zal je zwakste punt dan wellicht liggen. Die kaart zal je zeker een aangenamere gameplay bezorgen. En als je toch nog je andere onderdelen gaat vervangen in de toekomst zeker geen miskoop.

Ofwel nog even op de tanden bijten, en dan ineens alles vervangen. Want tegen volgend jaar heb je voor die prijs wellicht een 560ti.

arnevdb0

Legacy Member
Was net op het oog gekomen van een HD6850, maar ik kan eigenlijk totaal niet meer volgen bij ATi, is de HD6850 van de vorige reeks, want er zijn nu HD69XX of is de volgende reeks HD7XXX ?

deze dan -> Klik ?

R3L4X

Legacy Member
Je kan zelfs de goedkoopste versie nemen, het enigste verschil is de koeler, dat is imo die 15 euro niet waard.

7XXX zou eind dit jaar komen (december), dat is nog niet 100% zeker. Maar wacht vooral niet, tegen dat die 7XXX-reeks uit is kondigen ze waarschijnlijk de 6XX-reeks van nvidia aan en de 8XXX-reeks van AMD wat later.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan