Archief - nieuwe grafiche kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

T3VV3

Legacy Member
Ik merk dat men huidige grafische kaart wat achterhaald is en ben op zoek naar een nieuwe, maar weet niet goed welke te kopen. Graag zou ik BF3 vlot kunnen spelen en liefst niet binnen een jaar een nieuwe moeten kopen. Men budget zou rond de 150EUR liggen (of is dit onvoldoende?). Wat raden jullie aan?

Hieronder gegevens van men computer:
grafische kaart: NVIDIA Geforce GT 220
Processor: Intel Core i7 CPU 860 @ 2.80GHz
RAM: 4 GB
Systeem: Windaow 7 / 64bit

phate_13

Legacy Member
Voor 150 euro is een HD6870 ruim de beste keuze.

Echter ga ik er vanuit gaan dat je wellicht met een merk-pc zit. Dan is het maar de vraag of je huidige voeding die grafische kaart gaat aankunnen. Dus daar zul je toch eerst eens voor moeten kijken. (Merk, Type en wattage.)

T3VV3

Legacy Member
Ik zie dat het van het merk Chicony is, model CPB09-001A. Max output power is 350Watt.
(De computer is een Dell)

phate_13

Legacy Member
Hmmm, die kan max. 300Watt trekken op de 12V-lijnen. Alsook staat er niet direct iets op van beveiligingen precies.

Dus oftewel zou ik kijken naar een zuinige grafische kaart. (HD7750 om zeer veilig te spelen. Anders een HD7770, daar heb je één pci-e connector voor nodig.)
Oftewel dadelijk, toekomstgericht, een nieuwe voeding en HD6870 steken. Maar dan zit je wel boven je vooropgestelde budget.

T3VV3

Legacy Member
Bedankt voor het advies. Denk dat ik ga gaan voor de HD7750. Heb nog net een vraagje. Wanneer ik hiervoor bv op alternate ga kijken, zijn er verschillende opties (Asus, MSI, Sapphire, Club3D). Zijn er verschillen tussen deze mogelijkheden?

T3VV3

Legacy Member
heb er nog (lang) over nagedacht en vrees dat men huidige voeding binnen een te korte termijn onvoldoende zal zijn. Ik zou dan toch opteren om de HD 6870 te kopen en meteen een nieuwe voeding aan te schaffen. Welke voeding kunnen jullie me aanraden?

phate_13

Legacy Member
Dat hangt er wat vanaf. Wat ben je nog allemaal van plan met je pc? Als je er nu te zwaar op bespaard, kan het zijn dat je in de toekomst er weeral geld moet aan gaan uitgeven. Aan de andere kant, als je nu een zeer zware voeding neemt en nooit een zware kaart of 2 kaarten steekt, dan zal dat weer geld weggegooid zijn. Dat is dan nog puur gekeken naar het vormogen dat het moet leveren. Dan heb je nog de kwaliteit daarbuiten, wat voor wat extra stabiliteit kan zorgen, een lager verbruik, stiller zijn, ...

T3VV3

Legacy Member
klein vraagje tussendoor :)

Is men huidige voeding volgens jou voldoende voor de HD 7770?

phate_13

Legacy Member
Theoretisch gezien wel, al is de kwaliteit van die voeding wellicht eerder betwijfelbaar. Alsook zal deze voeding standaard geen PCI-e connector hebben lijkt me.

phate_13

Legacy Member
Duurder zegt niet persé veel... Zo is een HD6850 zo'n 20 euro goedkoper dan een HD7770, en toch sneller.

Maar ja, een HD7850 is sneller en ook interessant. Qua prijs/prestatie is de HD6870 wellicht iets beters, maar dat heb je nu eenmaal vanaf een bepaald punt. Naar de toekomst toe zal de HD7850 echter, buiten zijn prestaties an sich, ook een meerwaarde bieden dankzij zijn 2GB geheugen. En als je dat zou zien zitten, deze HD7xxx kaartjes zijn ook gemakkelijk over te clocken waardoor je relatief simpel zo'n 15% extra prestaties kunt bekomen.

Alsook zal een HD7850 iets zuiniger zijn en, natuurlijk afhankelijk van de koeler, stiller.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan