Archief - nieuwe gaming pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

white-hat

Legacy Member
kheb volgende config samengeknutseld:

Thermaltake ARMOR Black with Window
OCZ ModStream Power Supply 520W
AMD Athlon FX-60 2.6GHz 2MB Toledo S939
OCZ EB DDR PC-4000 2x1024MB Platinum Edition Dual Channel Kit
ASUS A8N32-SLI Deluxe S939
WD 250Gb 16Mb SATA II WD2500KS
XFX GeForce 7900GTX 512MB DDR3 PV-T71F-YDL9
NEC DVD +/- Rewriter 4551 Black OEM Labelflash
WD 160Gb 8Mb SATA II WD1600JS
Aerocool Turbine 2000 120mm
Sunbeam CCFL - 2x 30cm Blue / Blue
Arctic Cooler Freezer 64 Pro S754 S939
MS Windows XP Home NL Oem
Sound blaster X-Fi Platinum
Aerocool CoolWatch - black
Musketeer 2
LIS M.Play 202 (Black Bezel )


ik twijfel er nie aan dat het zal vooruitgaan maar kheb zo nog hier en daar iets waar ik niet 100 proncent zeker van ben


1.gaat die voeding da trekken

2.hoe goed is da ram nu eigenlijk wel(kost klein fortuin 379€)

3.naar het schijnt is die artic freezer de beste oplossing van 'tmoment?

4. horen zeggen dat da mobo nie ideaal is voor SLI setup(toekomstgericht)

5.zou ik 1 xfx7900gtx nemen,of kan ik voor iets meer 2 kaartjes in SLI steken die beter presteren dan 1gtx(moet daarom geen 7900gt zijn)

6.is die CPU prijs/kwaliteit goed genoeg

7.is die CPU merkelijk sneller dan een (laat ons zeggen) 3800+x2 of 4400+x2

8.hoe warm kan zo een cpu wel krijgen(stressed)

9.eventueel WC?

10.overkill?

Davion

Legacy Member
1) Ja
2) Dunno, maar naartschijnd allemaal zeer goed
3) Jup
4) Is wel goed, kzou niet weten wat der slecht aan is.
5) 1 7900GTX zou ik pakken
6) Een FX is NOOIT prijs/kwaliteit
7) Kzou een X2 4400+ pakken persoonlijk
8) Hangt van alle koeling af
9) Nee
10) Nooit.

Crovax

Legacy Member
ja,dat wel,maar ook een stuk duurder.Als ik zie dat je OCZ geheugen gaat nemen,denk ik persoonlijk dat je met een 4400 beter af zijt. Je kunt deze ook op fx speeds laten lopen.Maarja,als geld geen rol speelt,waarom niet,maar de beste prijs verhouding is een 4400

white-hat

Legacy Member
die 4400+
is idd een 500 euries goedkoper,

en kdenk idd ook dat die fx 60 nu niet bepaald 500€ sneller is.

stel dat ge nog 500€kosten moogt doen aan bovenstaand?,.....

laat u nog maar es gaan :)

Crovax

Legacy Member
Andere koeling op die XFX zetten eventueel,en met de rest is gaan ete met uw vriendinneke :)
of storte op mijn rekening :D
ge zit nu al met een bom van een pc,dus nog 500€ er tegenaan smijten gaat niet echt nut hebben

Frado2005

Legacy Member
nog effe zeggen dat die armor black zeer zwaar is (16kg), daarom heb ik aluminium versie gekozen(6kg), die is dan wel zilverkleurig

white-hat

Legacy Member
frado2005 zei:
nog effe zeggen dat die armor black zeer zwaar is (16kg), daarom heb ik aluminium versie gekozen(6kg), die is dan wel zilverkleurig

and black it is,

is idd wel zwaar 16 kg,

maar tis nu ook nie om hele dagen mee weg en were te lopen.

yannick

Legacy Member
Dual core is ook wa toffer als ge veel dinges tegelijkertijd wilt doen :).

P.S: Waar haalt gij da geld vandaan, goei job of vrijgevige familie?? ;)

grtz

white-hat

Legacy Member
die fx60 is ook dual core zenne,


om op u laatste twee vragen te antwoorden,ik werk voor mijn pa :oink:

white-hat

Legacy Member
maar ge kunt mij dan toch garanderen dat die pc zal vooruitgaan he


had daarvoor ne winchester 3500+
en ne sapphire x800xt
1gieg ram pc 3200

en da ging toch met momenten nie vlot genoeg zenne,zeker van die system sucking games

white-hat

Legacy Member
om er drie op een rij van te maken,


klas dat die armor kastjes met 90 en 120 fans werken


dus ge krijgt daar onmogelijk zo ne 80mm fan in die temps toont?

Crovax

Legacy Member
white-hat zei:
maar ge kunt mij dan toch garanderen dat die pc zal vooruitgaan he


had daarvoor ne winchester 3500+
en ne sapphire x800xt
1gieg ram pc 3200

en da ging toch met momenten nie vlot genoeg zenne,zeker van die system sucking games

Die zal vooruit gaan. Ik heb momenteel een 3800+,7800GT,en 2gig ram.
Ik speel bijna elke game op full detail. Heb tevens het zelfde moederbord,met wat met de instellingen te spelen (geheugen) loopt die vlotjes.
Oblivion moet ik wat terug schroeven kwestie van cpu/gpu,maar das normaal,aangezien dat het spel next gen is.

Geloof me vrij dat ge met het boven genoemd systeem vlot ga kunnen spelen.Ik denk niet dat iemand me zal tegen spreken.

In theorie is een X2 niet sneller dan een gewone,maar is toekomst gerichter (met zo'n pc kunde dan hier wel voor gaan). Nu ik mag niet klagen,ik kwam ook van een 3500 en ben gegaan naar een 3800 x2. Ik merk een beetje verschil qua gamen,maar het meeste in dualtasking. NU bij u zal het verschil meer merkbaar zijn,aangezien ge een 4400 ga nemen. Ge zutl het u niet beklagen ;)

EagleEye

Legacy Member
ge KUNT ook uw eigen posts editen ipv er elke keer ne nieuwe te zetten ;)

ik denk idd dat enkel 120 en 90 mm fans worden ondersteund, maar die worden toch meegeleverd bij die case al?

Frado2005

Legacy Member
white-hat zei:
and black it is,

is idd wel zwaar 16 kg,

maar tis nu ook nie om hele dagen mee weg en were te lopen.

mja ik hou de lan party's in mijn achterhoofd^^

white-hat

Legacy Member
maar bestaan er zo geen modulekes,

kweet nog in men vorige case(koolance)

zaten er modulekes vastegevijsd in de rear van men kast,dus ik kon men fans er gewoon inklikken.

mss zou ipv een 80 80 modules er mss een 80 90 versie bestaan

boostah

Legacy Member
white-hat zei:
maar ge kunt mij dan toch garanderen dat die pc zal vooruitgaan he


had daarvoor ne winchester 3500+
en ne sapphire x800xt
1gieg ram pc 3200

en da ging toch met momenten nie vlot genoeg zenne,zeker van die system sucking games

ja ge gaat erop vooruit, maar ni zoveel om der 3000euro tegen aan te smijten, vindt ik persoonlij k(ieder zen ding hoor, np da gij da wilt doen) totale overbodige upgrade, maja tis maar wat je gelukkig maakt

white-hat

Legacy Member
mja tis nu eenmaal hardware waar we over bezig zijn he,

ik wil gewoon mijn laatste socket 939 samensteken en zorgen dat die lang genoeg meegaat,

terwijl AMD opt gemak zen nieuwe socket en cpu'suitbrengt kan ik alvast genieten van een goed systeem en zien hoe de nieuwe evolueren,dan heb ik nog tijd genoeg om over te schakelen,want ik zal al gesettled zijn met dit systeem,het is en blijft volgens mij een eeuwige discussie

liever elke twee jaar één high end
dan om het half jaar sparen,en sparen om toch maar te kunnen zeggen dat je meebent met je tijd.
no offense natuurlijk voor die mensen,maar dit is hoe ik te werk ga.


p.s. geen 3000 maar 2450€
scheelt alweer een cpu'tje
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan