Archief - Nieuwe (gaming) pc samenstellen hulp

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Caelistas

Legacy Member
Zou er mij iemand is een goede build kunnen samenstellen/aanraden voor een game pc rond de 500 euro (600 euro MAX.) Het moet geen ultieme game pc zijn maar voor een zo goed mogelijke prijs-kwaliteitsverhouding.

Wat er niet in moet in de pc/niet nodig is:

SSD's
Optische drives (no blu-ray/dvd lezer)
Windows 7 installatie dvd

Waar er eventueel op mag bespaard worden:

Harde schijf grootte: 500gb is al genoeg (al de rest komt tg op externe)
Geen 3d party cpu koeler: er gaat niet overclocked worden, dus de stock fan is al genoeg
PC case: beste prijs/kwaliteitsverhouding (genoeg ruimte plz voor kabels wegtewerken :p)

Wat er (zeker) nodig is:

Modulaire voeding aub, en is 500W al genoeg voor alle onderdelen met als graka bijvoorbeeld een amd hd 6950? (ik zeg nu maar iets)

Zou er is iemand willen zien voor rond dat bedrag een zo sterk mogelijke game pc samen te stellen? Je mag ook altijd linkjes geven naar de betreffende sites met onderdelenlijst (liefst via azerty.nl)

Alvast bedankt

Sondey10mg

Legacy Member
Azerty

of

Azerty

Feel free to correct me.

Eerste heeft krachtigere processor en iets zwakkere grafische kaart. Tweede build is omgekeerd, maar met meer upgrade mogelijkheden, zoals bulldozer processor en crossfire.

Edit: Moest ge later willen upgraden naar crossfire zou ik ook wel een zwaardere voeding adviseren. ( 650 watt, goed merk )

Caelistas

Legacy Member
Nice, lookin good


Die 500W voeding is dat genoeg voor alles?

En ik zou er liefst 6 gig ram insteken, zou je dat eens willen aanpassen in het lijstje? Want ik weet niet goed op welke snelheden dat die ram moet zijn voor dat moederbord enzo.

Alvast bedankt

SpeedFreak.be

Legacy Member
Let wel 6 gb heeft geen enkele zin aangezien de cpu en mobo geen tripple channel ondersteunt ... Het beste is 4 GB of 8 GB

Caelistas

Legacy Member
Johan tb zei:
Let wel 6 gb heeft geen enkele zin aangezien de cpu en mobo geen tripple channel ondersteunt ... Het beste is 4 GB of 8 GB

Aha... good to know

hoeveel is dat voor 8 gig ram dan bijvoorbeeld, als de totaalprijs onder de 600 euro nog ligt zou ik er dan liever 8 gig insteken. Zou je eens willen kijken bij die 2 links van die builds voor compatibele ram aub? Dat ik weet dat alles goed met elkaar werkt.

Geef ook eens linkje aub

Edit: Moest ge later willen upgraden naar crossfire zou ik ook wel een zwaardere voeding adviseren. ( 650 watt, goed merk )

Wel het is voor een vriend van mij dat ik de pc zou samenstellen, en ik denk niet dat crossfire voor hem nodig zal zijn.

Sondey10mg

Legacy Member
Azerty

of

Azerty

Bij beide ook de voeding veranderd naar 600watt. Volgens mij niet nodig, maar als je je daar veiliger bij voelt ( maar 5 euro extra )

edit: Moederbord ook veranderd naar een goedkoper dat crossfire niet ondersteunt, maar wel nog met AM3+ socket

pstubru

Legacy Member
Ter info : een extra koeler heeft naast het voordeel dat hij beter koelt ifv overclocken ook het voordeel dat hij ook op lange termijn stiller is (en indien nodig de fan veel gemakkelijker te vervangen). Ik zou persoonlijk nooit geen pc meer bouwen met een stockkoeler op de cpu.

Caelistas

Legacy Member
pstubru zei:
Ter info : een extra koeler heeft naast het voordeel dat hij beter koelt ifv overclocken ook het voordeel dat hij ook op lange termijn stiller is (en indien nodig de fan veel gemakkelijker te vervangen). Ik zou persoonlijk nooit geen pc meer bouwen met een stockkoeler op de cpu.


Goedkope maar goede cpu koeler linkje?

Mag zeker niet te duur zijn.

Sondey10mg zei:
Azerty

of

Azerty

Bij beide ook de voeding veranderd naar 600watt. Volgens mij niet nodig, maar als je je daar veiliger bij voelt ( maar 5 euro extra )

edit: Moederbord ook veranderd naar een goedkoper dat crossfire niet ondersteunt, maar wel nog met AM3+ socket

Merci, ben nu nog aan het twijfelen tussen de 2 builds, welk zou jij persoonlijk kiezen als je er rekening mee houd dat er geen crossfire word gedaan in de toekomst en voor de ze goed mogelijke prestaties.

Sondey10mg

Legacy Member
Ik persoonlijk zou voor de AMD gaan. Dan heb je direct een goede grafische kaart die lang(er) mee zal gaan en een cpu die op dit moment zeker goed genoeg is. Daarenboven kan je later nog altijd de cpu upgraden.

Mss dat er hier nog anderen zijn die mij gaan tegenspreken, maar ik zou er alvast content mee zijn :)

Caelistas

Legacy Member
Ok heel heel erg bedankt.

Weet je nog een goede 3d party cpu fan (dat gaat met dia AMD build) onder de 30-40 euro zo ergens? Dat kan er miss nog aan af.

EDIT: Zit daar dan ook al standaard koelpasta op/of bij , of moet je dat nog apart kopen.

Sondey10mg

Legacy Member
Hangt een beetje af van cpu tot cpu denk ik. Mijn stock cooler is muisstil, dus voor advies daarover moet je bij iemand anders zijn

edit: bij stock cooler zit koelpasta standaard bij

pstubru

Legacy Member
Deze past op beide setups en past net binnen je budget, wel een beetje te knutselen om hem te plaatsen maar eenmaal hij erop staat doet hij zijn werk prima.

Succes !

Edit : ik zie dat hij momenteel niet leverbaar is, waarschijnlijk omdat hij vervangen is door de Mugen 3, het wordt dus uitkijken of ze hem nog kunnen krijgen en anders misschien eens bij een andere shop zien.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan