Archief - Nieuwe gamepc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Columbai

Legacy Member
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een deftige gamepc met een budget van ongeveer € 800.
Echter weet ik zelf niet zo veel van computers, en daarom vraag ik juliie advies.
Het zou gaan om de bak alleen, scherm en muis heb ik al.
Ik zou opteren voor de assemblage te laten doen, omdat ik daar zelf niet zo handig mee ben.

Ondertussen heb ik hier en daar al wat rondgelezen, en blijkbaar is Azerty.be een goede shop.
Ik weet niet of een SDD-schijf in mijn budget past. Wat denken jullie?
Ik zou hoofdzakelijk nieuwe games spelen zoals Diabolo 3, Battlefield 3, SWTOR, MOPwow, etc.

Graag jullie mening aub.
Alvast bedankt! :)

cheers,
Columbai

phate_13

Legacy Member
Afhankelijk van wat je precieze voorkeuren zijn kun je verschillende dingen combineren van systeem 2 en 3 van deze guide : Game pc Best Buy Guide | 4tech

Daarnaast : Heb je momenteel al een (oude) pc, of heb je totaal niets liggen? Het zou immers zeer handig zijn als je nog een bruikbare harde schijf zou hebben, aangezien de prijzen hiervan zeer hoog staan momenteel.

xenoware

Legacy Member
Columbai zei:
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar een deftige gamepc met een budget van ongeveer € 800.
Echter weet ik zelf niet zo veel van computers, en daarom vraag ik juliie advies.
Het zou gaan om de bak alleen, scherm en muis heb ik al.
Ik zou opteren voor de assemblage te laten doen, omdat ik daar zelf niet zo handig mee ben.

Ondertussen heb ik hier en daar al wat rondgelezen, en blijkbaar is Azerty.be een goede shop.
Ik weet niet of een SDD-schijf in mijn budget past. Wat denken jullie?
Ik zou hoofdzakelijk nieuwe games spelen zoals Diabolo 3, Battlefield 3, SWTOR, MOPwow, etc.

Graag jullie mening aub.
Alvast bedankt! :)

cheers,
Columbai

Hallo,
Ik raad je dit aan

Even wat toelichten:
2500K: ideale processor, en met de A70 een geweldige overclocker
P8P67-M: Budget P67 bordje met alles erop en eraan
8 GB Corsair vengeance DDR3 geheugen 1600 Mhz: toekomst ready
HD6870: koning van prijs/kwaliteit
CX500: goede voeding:
SH-222AB: goede DVD brander
Elite 430: budget game behuizing
500GB harde schijf ( Caviar Blue, goede reeks )

Ik hoop je hiermee te kunnen helpen!

phate_13

Legacy Member
Dat is niet echt een budget moederbord voor die prijs, en is dan ook nog eens µATX (kleiner) ook, niet direct zo'n goede keuze, imho.
Qua case zou ik persoonlijk ook eerder voor een iets deftiger model gaan.

Voor de rest best in orde. (Alsook : Waarom continue met zo'n signature werken, die niet eens werk? :) )

xenoware

Legacy Member
phate_13 zei:
Dat is niet echt een budget moederbord voor die prijs, en is dan ook nog eens µATX (kleiner) ook, niet direct zo'n goede keuze, imho.
Qua case zou ik persoonlijk ook eerder voor een iets deftiger model gaan.

Voor de rest best in orde. (Alsook : Waarom continue met zo'n signature werken, die niet eens werk? :) )

Micro ATX is geen probleem :)
Het grootste deel van de PC's gebruiken een Micro ATX moederbord:
De ASUS P8P67-M is een zeer goed bordje :)

Dit is wel de PRO versie, maar op zich weinig verschil

En over de signature:
Dat komt nog :) + Backlinks ;)

phate_13

Legacy Member
Het gaat hier om een zelf samengestelde pc, het heeft geen nut van te gaan vergelijken met "het grootste deel van de pc's". Dat is gelijk bij de aankoop van een ferrari banden steken van 300 euro het stuk omdat en zeggen dat dit geen probleem is aangezien "het grootste deel van de auto's deze gebruiken". ;)

Anyway, voor minder geld vind je een bordje zoals het ASRock P67 Pro3 SE moederbord, dat even goed alles heeft wat je nodig hebt, maar wel ATX is.

xenoware

Legacy Member
phate_13 zei:
Het gaat hier om een zelf samengestelde pc, het heeft geen nut van te gaan vergelijken met "het grootste deel van de pc's". Dat is gelijk bij de aankoop van een ferrari banden steken van 300 euro het stuk omdat en zeggen dat dit geen probleem is aangezien "het grootste deel van de auto's deze gebruiken". ;)

Anyway, voor minder geld vind je een bordje zoals het ASRock P67 Pro3 SE moederbord, dat even goed alles heeft wat je nodig hebt, maar wel ATX is.

En geef nu eens een gefundeerde argumentatie waarom Mirco ATX slecht is?

phate_13

Legacy Member
Zie andere topic. Als je verder wilt discussiëren maak dan een topic aan op het hardware forum ofzo. Ik wil gerust met je in discussie treden, maar hier stoort dit.

Skidz

Legacy Member
xenoware zei:
En geef nu eens een gefundeerde argumentatie waarom Mirco ATX slecht is?
Kleiner en duurder.
Ik denk dat de keuze snel gemaakt is met een prijsverschil van meer dan 30 Euro.

xenoware

Legacy Member
En asrock is wel kwaliteit? Nu spreek je je zelf tegen... AsRock is een dochterbedrijf van ASUS: De budget variant...

Wiedes dat ie goedkoper is :) (Net als dat de kwaliteit ook een stapje lager ligt)

Kwaliteit betaal je nu eenmaal...
Maar goed, als je echt budget budget budget wil gaan, dan is dat bordje een goede oplossing...

En met overclocken zou ik oppassen met de Phases van AsRock... Deze zijn niet zo goed als die van ASUS...

phate_13

Legacy Member
Nu sla je de bal toch mis hoor. Zo'n 9 jaar geleden viel ASRock net zoals ASUS onder ASUStek. Dit is echter al lange tijd compleet onafhankelijk hiervan. Vroeger was het meer een merk dat met experimentele en budget bordjes op de markt kwam. Tegenwoordig heeft ASRock echter al een langere tijd een stevige voet binnen in de high-end markt. En wordt zelfs geprezen door verschillende deftige reviews sites voor zijn deftige kwaliteit, features en prijs.

*Edit*: Je hebt natuurlijk wel gelijk dat je krijgt waarvoor je betaalt. Als je 200 euro uitgeeft (weggooit) aan een bordje van 200 euro, dan zal deze marginaal stabieler zijn voor een overclock. Terwijl een echt zeer goedkoop bordje eerder tegen het maximum zal aanlopen. Als je echter voor een deftig mid-range bordje gaat, dan zul je over het algemeen geen problemen vinden.

mdgf

Legacy Member
En met overclocken zou ik oppassen met de Phases van AsRock... Deze zijn niet zo goed als die van ASUS...
En is dat significant dat kwaliteitsverschil (als dat er al is, maar ik heb het nooit opgezocht dus het kan gerust)? Want ok, je kunt veel beter krijgen, maar als je daar geen gebruik van gaat maken (zware overklok, geen max 4.5GHz zonder echt aan het voltage te komen zoals mensen gaan doen die hier advies komen vragen!) dan zie ik daar het nut totaal niet van in.

computervent

Legacy Member
xenoware zei:
En asrock is wel kwaliteit? Nu spreek je je zelf tegen... AsRock is een dochterbedrijf van ASUS: De budget variant...

Wiedes dat ie goedkoper is :) (Net als dat de kwaliteit ook een stapje lager ligt)

Kwaliteit betaal je nu eenmaal...
Maar goed, als je echt budget budget budget wil gaan, dan is dat bordje een goede oplossing...

En met overclocken zou ik oppassen met de Phases van AsRock... Deze zijn niet zo goed als die van ASUS...

Je hebt gelijk betreft het dochter bedrijf. Maar phate heeft ook gelijk.
Bij Asrock krijg je prijs/kwaliteit nu eenmaal meer. Trouwens je gaat toch geen micro atx aanraden :doh:

mdgf

Legacy Member
Pegatron (moederbedrijf ASrock) heeft tot zover ik weet inderdaad geen affiliatie meer met Asustek (sinds 2007 of 2010 dacht ik), hoewel ze erdoor gesticht zijn.

phate_13

Legacy Member
Sinds 2007 zijn ze zelf actief op de "niet-OEM" markt.

ASRock was originally spun off from Asus in 2002 in order to compete with companies like Foxconn for the commodity OEM market. Since then, ASRock has also gained momentum in the DIY sector and plans for moving the company upstream began in 2007 following a successful IPO on the Taiwan Stock Exchange.[1]
Lang leve wikipedia. ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan