Archief - nieuwe game pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Dracolyte

Legacy Member
ok ik ben er weer :p
heb deze zomer raad gevraagd voor nieuwe game pc maar wegens een onverwacht probleem ( namens echtscheiding ) moest ik de pc effe on hold zetten.

heb nu weer de tijd en financieen om er voor te gaan en heb al eens terug zitten rond kijken en heb nog enkele vraagjes.

zover zit ik momenteel voor men offerte.


PC case: Coolermaster 690 II Advanced zwart zonder voeding
CPU: Intel Core i5 2500K Quad Core 3.3Ghz 6MB socket 1155
CPU cooling: Thermalright HR-02 Macho AMD/Intel CPU cooler
Motherboard: ASRock Z68 Extreme4 Gen3 socket 1155
Memory 1: Corsair Vengeance LP 2 x 4Gb DDR3 1600Mhz CL9
Solid State Disk: Crucial RealSSD 128Gb M4 2.5-inch 6GB/s SATA3
Grafische kaart 1: ATI HD6950 2Gb DDR5 PCI-express
Optical Drive 1: LG GH22N70 22x DVD-RW Dual Layer zwart SATA
Voeding: Corsair TX850M 850W modulaire voeding

heb er momenteel geen HDD bijgestoken wegens de gekende prijzen tegenwoordig dus die hergebruik ik tijdelijk uit men oude pc tot de prijzen terug wat normaal zijn.

enige punten waar ik nog niet zeker van ben is voor de cpu koeling of deze nieuwe beter is als een Scythe Mugen 3 SCMG-3000 AMD/Intel CPU cooler of niet.
En ook of ik bij het huidige moederbord zou blijven of ik al genoeg ga hebben aan een ASRock Z68 Extreme3 Gen3 socket 1155 ( voor eventuele uitbreidingen )
Ik vermoed dat men GPU nog steeds één van de betere kaarten is prijs kwaliteit? of zijn er betere suggesties voor een kaart rond de 200-250€

de bedoeling is ook dat ik volgend jaar er een tweede GPU bijsteek ( reden voor zwaardere voeding :p )

zou voor het totale systeem ongeveer een 1000-1100€ willen spenderen maar als het minder kan met dezelfde kwaliteiten mag het ook nog :p

hoop dat het niet stoort dat ik er weer vragen bij stel en hoop dat jullie me beetje raad kunnen geven.

greetz

phate_13

Legacy Member
  • Prijzen bij de onderdelen zetten.
  • Welja, zeer simpel, kijk naar de extra's op de Extreme4 tov de Extreme3. 99% van de mensen zal dit niet nodig hebben.
  • Voeding is veel te zwaar. Setup komt al toe met 550Watt, neem een 650Watt voeding, is al meer dan genoeg marge. Investeer desnoods iets extra in de kwaliteit.

Zarnikon

Legacy Member
Is het misschien geen goed idee om 1 topic te maken voor Game PC's want telkens eindigt het met de zelfde pc?

Twinturbo

Legacy Member
Zarnikon zei:
Is het misschien geen goed idee om 1 topic te maken voor Game PC's want telkens eindigt het met de zelfde pc?

Daar dient de sticky voor maar helaas heeft die al een zeer lange tijd geen update gekregen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan