Archief - Nieuwe game pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

elrangerman

Legacy Member
Hey,

Ik ben van plan om een nieuwe game pc te kopen. Ik heb het volgende samengesteld op Power4Pc:


CPU: INTEL Core i7 2600K (3.4 ghz, 8 mb, s1155, 95 watt, boxed) 277,90 €

RAM: KINGSTON HyperX (8192 mb, 1600 mhz, CL9, 1.65 v, non-ecc, unbuffered, kit of 2) 49,50 €

GPU: SAPPHIRE RADEON HD6950 + DIRT3 (800 mhz, 2048 mb, DDR5, 5000 mhz, 256 bit, 11, fan) 244,00 €

SATA: SAMSUNG Spinpoint F3 (1000 gb, sata/300, 7200 rpm, 32 mb, 3.5") 48,50 €

CPU koeling: SCYTHE Mugen 2 Rev B SCMG-2100 38,50 €

Mobo: ASROCK P67 Extreme4 Gen3 149,06 €

DVD-RW: NEC DVD ReWriter AD-7280S (24x, sata, black) 19,50 €

Voeding: CORSAIR TX v2 (650 watt, atx, sli ready) 79,00 €

Behuizing: COOLERMASTER CM 690 II (black, no psu, atx) 69,50 €

Is dit volgens jullie een goed systeem? Hebben jullie opmerkingen of aanbevelingen?

verreckie

Legacy Member
Cpu vervangen door een i5-2500k, een i7 is weggesmeten geld voor een game pc.
Een i7 is enkel nuttig als je programma's gebruikt die hyper-threading gebruiken (bvb photoshop).
Voor geheugen kan je gewoon 1333Mhz gebruiken, het verschil in games tussen 1333 en 1600 is zo goed als 0.
De rest is wel goed.

fortuneke

Legacy Member
verreckie zei:
Cpu vervangen door een i5-2500k, een i7 is weggesmeten geld voor een game pc.
Een i7 is enkel nuttig als je programma's gebruikt die hyper-threading gebruiken (bvb photoshop).
Voor geheugen kan je gewoon 1333Mhz gebruiken, het verschil in games tussen 1333 en 1600 is zo goed als 0.
De rest is wel goed.

what he said !

elrangerman

Legacy Member
verreckie zei:
Cpu vervangen door een i5-2500k, een i7 is weggesmeten geld voor een game pc.
Een i7 is enkel nuttig als je programma's gebruikt die hyper-threading gebruiken (bvb photoshop).
Voor geheugen kan je gewoon 1333Mhz gebruiken, het verschil in games tussen 1333 en 1600 is zo goed als 0.
De rest is wel goed.

De i7 zou ik graag behouden aangezien de pc toch 3 jaar moet meegaan (je weet nooit wat de toekomst brengt :p ). Bovendien gebruik ik ook AutoCad, wat een redelijk zwaar programma is. Als ik het geheugen door 1333 Mhz vervang spaar ik 8 euro uit, dit vind ik nie echt de moeite.

B - MAXX

Legacy Member
elrangerman zei:
... Als ik het geheugen door 1333 Mhz vervang spaar ik 8 euro uit, dit vind ik nie echt de moeite.

Of,
€8 meer betalen voor 0,01% prestatiewinst, vind ik ook niet echt de moeite :p

elrangerman

Legacy Member
Daar heb je wel gelijk in. Denken jullie dat ik genoeg voeding heb?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan