Archief - Nieuwe game pc budget 1100 eur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

realta

Legacy Member
Na nieuwe aankoop van een nieuwe game pc, mede samengesteld door de goede tips op dit forum:) Ben ik hier weer voor een nieuwe game pc, maar voor een kleinder budget. Prijs mag max 1100 euro zijn.
Nu lees ik dat in feite singelcore nog steeds beter is voor de gamer:confused:
wat hebben we nodig:
Case + voeding
Mobo
geheugen
HDD
gfx kaart
CPU + koeling

Mijn samenstelling ziet er als volgt uit

Case + voeding: Antec Lifestyle SONATA II + 450W
Mobo: MSI K8N Neo4-FI
geheugen:G-Skill PC3200 2.5-3-3-6 2x1024MB NS
HDD: SEAGATE 160GB 7200RPM S-300 8MB ST3160812AS
gfx kaart: Sapphire ATI X850XT PCI-E
CPU + koeling: AMD Athlon 64 4000+ S939 SanDiego /Arctic Cooler Freezer 64 S754 S939
--------------------------
1100 euro
Kan dit beter? Wat is niet optimaal? enz...

Dank bijvoorbaat;)

stormsman

Legacy Member
realta zei:
gfx kaart: Sapphire ATI X850XT PCI-E
CPU + koeling: AMD Athlon 64 4000+ S939 SanDiego /Arctic Cooler Freezer 64 S754 S939
7600GT ipv X850XT
En mss overwege om dual core te gaan, mss een 3800+ dual core (die is wel trager dan een 4000+ maar is toekomstgericht en vertraagt minder als je verschillende programmas hebt openstaan)

den crack

Legacy Member
dual core is beter,maar er is nog geen ondersteuning in spelen er voor,k heb gehoord dat directx 10 daar verandering in ha brengen

Davion

Legacy Member
- Pak een 7600GT
- Pak een X2 3800+ DualCore, je zal het je niet beklagen.

Stre@mus

Legacy Member
Ik heb er een 7900GT in kunnen duwen! Zit wel 38€ over je budget, maar imo een heel goeie config:
  • Antec Sonata II 450 W € 119,00
  • MSI K8N Neo4 FI Nforce4 Ultra socket 939 € 95,00[
  • AMD box Athlon64 3800+ X2 Dual Core socket 939 € 312,00
  • Gskill 2 x 1 Gb PC3200 CL 2.5-3-3-6(F1-3200PHU2-2GBNS) € 182,00
  • Seagate 160 Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb € 82,50
  • MSI NX7900GT 256mb DDR3 TV-out/DVI PCI-express € 326,00
  • Arctic Freezer 64 PRO € 21,00
  • Totaal: € 1.137,50

Een 7900GT is nog veeel krachiger dan je oorspronkelijke keuze (X850)

OPM: Deze prijzen vind je terug op www.jaha.be, maar zijn ook representatief voor de meeste andere belgische webshops.

msn797204

Legacy Member
Aerocool Aeroengine 2 zilver zonder voeding 80,00 €
AMD box Athlon64 3800+ X2 Dual Core socket 939 312,00 € Gskill 2 x 1Gb DDR PC3200 CL3 (F1-3200PHU2-2GBNT) 163,00 €
Seagate 200 Gb 7200rpm 8mb cache 86,50 €
Gigabyte K8NMF9 Nforce4 micro-atx socket 939 69,00 €
XFX 7900GT 256mb DDR3 Extreme Edition TV-out/DVI PCI-express 333,00 €
Totaal: 1.043,50 €

Op jaha.be

*edit* Ow geen voeding :unsure: nog een antec voeding van 450w van 60-70€ ofzo, dan zit je ook boven je budget...

Lan

Legacy Member
3rd

amai idd, voor een game pc: EERST graka, en dan de rest.
Een config met een 7900GT laat elke systeem met een X850XT ter plaatste, eender welke CPU je er ook inzet.

realta

Legacy Member
Stre@mus zei:
Ik heb er een 7900GT in kunnen duwen! Zit wel 38€ over je budget, maar imo een heel goeie config:
  • Antec Sonata II 450 W € 119,00
  • MSI K8N Neo4 FI Nforce4 Ultra socket 939 € 95,00[
  • AMD box Athlon64 3800+ X2 Dual Core socket 939 € 312,00
  • Gskill 2 x 1 Gb PC3200 CL 2.5-3-3-6(F1-3200PHU2-2GBNS) € 182,00
  • Seagate 160 Gb SATAII 3.0 Gb/S 7200rpm 8mb € 82,50
  • MSI NX7900GT 256mb DDR3 TV-out/DVI PCI-express € 326,00
  • Arctic Freezer 64 PRO € 21,00
  • Totaal: € 1.137,50

Een 7900GT is nog veeel krachiger dan je oorspronkelijke keuze (X850)

OPM: Deze prijzen vind je terug op www.jaha.be, maar zijn ook representatief voor de meeste andere belgische webshops.

Ziet er zeer sterk uit:love: Nu nog eens wat rondneuzen langs de PC shops hier in de buurt, en zien of we er nog iets afkrijgen:)
Al vast bedankt!!!!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan