Archief - Nieuwe CPU cooler

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zippo

Legacy Member
Hi all,


Ik heb na enig speurwerk gekozen om een Zalman CNPS10X Extreme op mijn cpu (AMD phenom II X4 955) te gaan plakken, nu is mijn vraag of die fysiek wel past op mijn moederbord Asus M4A77TD Pro in combinatie met 4 latjes Corsair XMS3 DHX TWIN3X2048 (met van die koelvinnen erop).
Is er toevallig iemand met dezelfde configuratie of iemand anders die weet of dit problemen geeft ?

BTW is 64-68 graden Celsius met de AMD stock cooler trouwens niet heel erg warm na een half uurtje BFBC2 gamen ?

Alvast bedankt voor je reactie.

Psy

Legacy Member
Meestal passen die grote vinnen op ram niet met van die nieuwere highend cpu coolers, ze laten in het algemeen wel toe om bv de fan iets hoger te plaatsen, maar dan kunt ge uw case meestal niet sluiten : p (in mijn geval toch zo, met corsair vengeance)
Kunt de cooler dan uiteindelijk wel nog aan de andere kant plaatsen, is iets minder performant op die manier, scheelt een graad of 3, uiteindelijk is het toch vooral de heatsink die het meeste werk doet, die fans zelf draaien amper aan 500rpm dus echt veel maakt het niet uit of ge hem nu als "blow" of "suck" plaatst.

zippo

Legacy Member
Tsja, dat ik m'n case niet zou kunnen sluiten zou ik niet zo erg vinden, maar ik denk niet dat de fan hoger plaatsen kan met dit model. Als dat ding nu maar een euro of 20 kostte dan kon ik het gewoon eens uitproberen maar 55 euries vind ik wel wat veel...
Ik heb ook al eens gekeken naar watercoolers maar daar vind ik veel tegenstrijdige reviews van (toch van de niet zo prijzige modellen) en dan moet je weer zo'n aparte koelblok ergens in je kast kwijt kunnen, of desnoods erbuiten.
Als iemand nog tips of hands-on experience heeft met een degelijke niet al te dure cooler hoor ik het graag.

mdgf

Legacy Member
Waarom die koeler als de mugen 2 iets beter koelt en 20€ minder kost? Voor 55€ heb je trouwens al een silver arrow, die nog een stuk beter en stiller is (maar prijs/kwaliteit natuurlijk veel minder dan de mugen).

Als ik rap wat reviews bekijk ziet die me er echt niet aantrekkelijk uit, matige temps, maar vooral dan ook nog eens 16db luider onder load volgens deze review. 16db is wel een serieus verschil in geluidsdruk (verschil tussen stille conversatie en vlak bij de speakers van de tv gaan zitten).

pas op: de mugen is wel nog een stuk groter heb ik de indruk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan