Archief - nieuwe computer of toch niet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mudsliptones

Legacy Member
Hey,

mijn grafische kaart heeft zijn geest gegeven en nu zit ik een beetje te twijfelen tussen enkel een nieuwe kaart (die ik dan toch nog 2de hands zou kopen) of een nieuwe PC. Budgetar is dat zeker te doen, maar ik vind persoonlijk dat mijn computer van 3-4jaar het nog niet zo slecht doet. Hoewel ik wel altijd game op directx 9 natuurlijk...

PC die ik nu heb:

Samsung 500Gb 7200rpm SATA II 16Mb (502LJ)
Corsair 4096MB DDR2 800Mhz XMS6400 (2x 2Gb)
ASUS P5Q-E,s775 ATX,P45,DDR2,PCI-E
Intel Quad Core Q9550 (2.83GHz,1333MHz,12MB,BOXED)
SAMSUNG 22x DVD-Rewriter (S223F) zwart SATA
ASUS EAH4870 X2/HTDI/2Gb DDR3,2xDVI,HDMI,PCI-E
ANTEC Three Hundred Ultimate Gamer Case (zonder voeding)
Cooler Master PSU,Real Power, 700W,3SLI,PI,Active PVC,Modulair

waarbij de grafische kaart dus stuk is. Ik zou deze kunnen kopen voor een 100 euro: Sapphire Radeon HD5770 1GB Eyefinity

Vroeg me dan af, wat zouden jullie doen? 100 euro in die oudere pc die toch nog wel alles draait (hetzij op directx 9) of eerder een nieuwe kopen van rond de 1000 euro (enkel mobo, ram, cpu en gpu welteverstaan)

Twinturbo

Legacy Member
Bijhouden, nieuwe graka insteken en een SSD. Die kan nog perfect mee hoor.

Ter info: een 5770/6770 geeft dezelfste prestaties als een gewone 4870 (geen x2). Nieuw vind je al een 6770 rond de 90-95 €.

Kenapa

Legacy Member
ikzelf heb een zeer vergelijkbaar systeem.
Er zit van mij een 5870 met een q9450, asus p5q pro, 4 gig ram en ssd.
Ikzelf ge er nog een 2de 5870 bijsteken wat ervoor zal zorgen dat het systeem zelfs bf3 max zal kunnen draaien.
Mijn cpu zal mss een klein beetje bottlenecken maar dat is te verwaarlozen dar die oced is naar 4 ghz.

Ik zou dus in 2de hands een kaartje kopen en upgraden als er nieuwe harware er is (of zelfs nog wat later).

Enige opmerking die ik heb is dat die 5770 aan 100 euro nogal duur is en dat je minder fps zal halen dan met je 4870 x2... Behalve dx11 is die 5770 een stap achteruit.

Een ssd is ook wel een zeer goeie meerwaarde...

mudsliptones

Legacy Member
Twinturbo zei:
Bijhouden, nieuwe graka insteken en een SSD. Die kan nog perfect mee hoor.

Ter info: een 5770/6770 geeft dezelfste prestaties als een gewone 4870 (geen x2). Nieuw vind je al een 6770 rond de 90-95 €.

wat zou dan een vergelijkbare graka zijn die je nu nieuw kan kopen met die die ik had?
Mag zeker ook geforce zijn hoor

Twinturbo

Legacy Member
Een AMD 5870/6950, gtx 560ti zal ongeveer dezelfste prestaties geven.

Kenapa

Legacy Member
6950 of gtx560ti nieuw (of 2de hands indien te verkrijgen)
2de hands 5870 of gtx470 480

lol twinturbo... je bent me telkens 10 sec voor :p

edit: ff op 2de hands forum van 9 lives gekeken... veel aanbod atm...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan