Archief - Nieuwe Aldi laptop voor Diablo 3?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

WarCry-dude

Legacy Member
Ik ben van zins mij een nieuwe laptop aan te schaffen voor de release van Diablo 3. Het moet niet creme de la creme zijn. Mijn max budget is 700 euro en als het enigsinds kan liever nog eentje voor 500 euro. De nieuwe van den Aldi lijkt mij wel een goeie maar ik ben niet zo op de hoogte van hardware en systeemeisen de laatste tijd.

In een review heb ik gelezen dat die NVidia kaart zo'n beetje de betere middenklasse is. Zou dit goed genoeg zijn om Diablo 3 te spelen in 1080p (of eventueel 720p) via die HDMI uitgang?

MEDION® AKOYA® P6634 (MD 98931) Notebook

phate_13

Legacy Member
Betere middenklasse? Waar ben je dat dan tegengekomen? Dat is net niet de traagste kaart van de mobiele 600 reeks van Nvidia.

En natuurlijk ben je niet op de hoogte van "systeemeisen", als je nu een laptop gaat kopen voor een spel dat nog niet eens uit is...

WarCry-dude

Legacy Member
phate_13 zei:
Betere middenklasse? Waar ben je dat dan tegengekomen? Dat is net niet de traagste kaart van de mobiele 600 reeks van Nvidia.

Dat had ik gelezen na een snelle google search.

En natuurlijk ben je niet op de hoogte van "systeemeisen", als je nu een laptop gaat kopen voor een spel dat nog niet eens uit is...

Het ding is dat ik jaren niet meer op PC gespeeld heb. Ik ga er speciaal voor D3 terug mee beginnen. Daardoor heb ik ook al jaren de hardware ontwikkelingen niet meer gevolgd en betekenen die nummers achter de NVidia en ATI kaarten zo goed als niks voor mij. Ik neem aan dat mensen die veel recente PC games spelen toch wel een schatting kunnen maken wat D3 zal nodig hebben aan de hand van screenshots en trailers. Als iemand zelfs gewoon al even kan zeggen aan welke gfx kaarten ik zowat moet denken, zou ik al heel dankbaar zijn.

Die Aldi laptop was dus wat te veel wishful thinking zo precies. Ik hoop er wat goedkoop af te komen omdat Blizzard games toch een geschiedenis hebben van lage systeemeisen. BTO zal ik zeker eens bekijken maar 800 euro vind ik toch wat duur. Indien mogelijk wil ik toch echt niet over de 700 gaan.

phate_13

Legacy Member
In de eerste plaats moet je beseffen dat een laptop en gaming eigenlijk niet zo goed samen gaan. Zelfs de snelste laptop grafische kaarten worden gemakkelijk verslagen door mid-range desktop kaartje. Op die manier zul je ook begrijpen dat bij goedkopere laptops dan ook met redelijke erbarmelijke GPU's zitten.

Het probleem daarnaast is dat games onderling ook altijd zwaar verschillen qua minimum systeem vereisten. Het kan zijn dat je perfect Diablo III kunt spelen op een zwakke grafische kaart met extreem lage settings, maar dat kan niet geweten zijn, tot het spel uit is. Daarmee ook mijn bovenstaande opmerking.

Anyway, voor te gamen zou ik dus een vaste pc aanraden. Dat zal vele malen beter werken dan een laptop.
Indien het toch een laptop moet zijn is het misschien de moeite nog eventjes te wachten, indien mogelijk, tot de nieuwe Ivy Bridge processoren er zijn. Hierdoor zouden de rest van de laptops ook wel eens in prijs kunnen dalen.

Arakesh

Legacy Member
Zoals phate aanhaalde en zoals ik al gehoord heb van verschillende bronnen.
Loopt de laptop techniek achter op pc's.
En moet je bijgevolg dan ook een redelijke meerprijs neertellen om een laptop te kopen die het equivalent is van een pc met dezelfde specs.
Ik meen zelfs de laatste keer dat ik wat rond neusde bij de all in one pc's dat dit ook zo is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan