Archief - Nieuw pc'tje voor m'n ouders

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Obi-Jan

Legacy Member
ze zijn hun pentium 2'tje wat beu aan het worden (wat te begrijpen is, dat ding is echt al oud). Dus ze willen een nieuw pc'tje, het hoofd totaal niet high end te zijn, ze gebruiken het alleen maar voor inet en mijn ma speelt wel graag tomb raider :p

nu, ik ken niet superveel van hardware, dus is dit een goed systeempje en past het allemaal bij elkaar? En ben ik niets vergeten (wat bij mij wel goed mogelijk is)

AOPEN QF50C Silver Case Airguide 1.1
NEC CD-RW-9500A WIT CD-RW (dvd speler en writer hebben ze niet nodig)
NEC Floppy WIT (tja, ze gebruiken nog diskettes)
KINGSTON 512MB PC3200 Valueram
ASUS Radeon 9550 TD 128MB (zal wel goed genoeg zijn voor tomb raider zeker? :p )
WESTERN DIGITAL 40GB 2MB ATA100 7200RPM
MSI K8N NEO Platinum Socket 754
AMD 3000+ 64 BIT Sempron Socket 754 Boxed MET Koeler

Dit zou op iets van een 400€ uitkomen als ik goed gerekend heb.
Alvast bedankt voor de hulp :)
Obi

Davion

Legacy Member
- Kzou toch een BenQ DW-1650 of NEC ND4550 DVD Writer aanraden, kost amper meer dan een CDRW.

Voor de rest ziet dat er goed uit :)

Yank

Legacy Member
AMD Sempron64 2800+, Gskill 512mb DDR PC3200, Asrock socket 754 moederbord (SATAII, Geforce 6100 video onboard tot 128mb, 7.1 geluidskaart, PCI-express,...), BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW, Seagate 40GB harddisk
Kost 329€ bij jaha.be
En als je het (vriendelijk) vraagt, laat hij die DVD-writer er nog uit en is het nog wat goedkoper en floppy kun je er ook bijbestellen.
Onboard grafische kaart is een 6100, zal ook wel genoeg zijn voor Tomb Raider.

Jouw config isn iet slecht he, maar 't kan gewoon wat goedkoper. En als je dan toch de jouwe neemt, mss zwarte drives nemen, wit is zo lelijk :)

Obi-Jan

Legacy Member
Yankee zei:
AMD Sempron64 2800+, Gskill 512mb DDR PC3200, Asrock socket 754 moederbord (SATAII, Geforce 6100 video onboard tot 128mb, 7.1 geluidskaart, PCI-express,...), BenQ DW1650 16x Dual Layer DVD-RW, Seagate 40GB harddisk
Kost 329€ bij jaha.be
En als je het (vriendelijk) vraagt, laat hij die DVD-writer er nog uit en is het nog wat goedkoper en floppy kun je er ook bijbestellen.
Onboard grafische kaart is een 6100, zal ook wel genoeg zijn voor Tomb Raider.

Jouw config isn iet slecht he, maar 't kan gewoon wat goedkoper. En als je dan toch de jouwe neemt, mss zwarte drives nemen, wit is zo lelijk :)

Dat ziet er ook wel intressant uit :) merci
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan