Archief - Nieuw PC

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vJete

Legacy Member
Hallo,

graag jullie mening over volgende opstelling vooraleer ik alles aankoop:

Koeling: Cooler Master Hyper212 Evo - 29,99 €
GFX: Sapphire HD6870 1GB - 155,00 €
CPU: i5 2500K - 199,90 €
Voeding: Corsair CMPSU-500CXV2 - 59,90 €
Case: NZXT Phantom - 139,90 €
MOBO: GIGABYTE GA-Z68X-UD3H-B3 - 122,00 €
HDD: Samsung HD103SJ 1TB - 99,95 €
RAM: Kingston HyperX 8 GB DDR3-1333 Kit - 44,99 €
DVDRW: Samsung SH-222AB - 16,99

Totaal = 863,63 €

alvast bedankt ;>

Giovanny

Legacy Member
Ziet er goed uit.
Mss nog iets om over te muggenziften toch :) Ik weet niet of je in de toekomst nog een 6870 wil bijsteken? Zoja, zit je wel met een voeding met maar 2x 6-pin aansluitingen. Niet dat die het niet kan trekken maar dan ga je met adapters op je molexen moeten werken.

En ook, ENKEL als je wil overklokken neem je de 2500K. (+ €12)

Los van dat zit je goed.

vJete

Legacy Member
Misschien in de verre toekomst, maar dan koop ik wel een nieuwe voeding.
Ik ben meerbepaald onzeker over het merk van het mobo, gigabyte, ik heb goede en slechte ervaring met dat merk, dus als er iemand een mooi alternatief heeft, altijd welkom.

Voor de rest denk ik dat het inderdaad voldoende is voor het alledaagse gebruik.

BestGamer

Legacy Member
vJete zei:
Misschien in de verre toekomst, maar dan koop ik wel een nieuwe voeding.
Ik ben meerbepaald onzeker over het merk van het mobo, gigabyte, ik heb goede en slechte ervaring met dat merk, dus als er iemand een mooi alternatief heeft, altijd welkom.

Voor de rest denk ik dat het inderdaad voldoende is voor het alledaagse gebruik.

Ga je erop gamen?

vJete

Legacy Member
Ja, maar ik zit nu met een 5850 en daar draai ik de meest recente spelletjes heel vlot mee, dus ik denk dat ik met 1 6870 wel effe safe zit.

Giovanny

Legacy Member
Waarvoor ga je de pc eigenlijk gebruiken? Want als je geen zware programma's gaat gebruiken en enkel internet, films, office en af en toe een spel speelt kan je mss evengoed voor een i3-2120 gaan (€115) en een ssd bijsteken. Er zijn mss anderen op dit forum die daar een andere mening over hebben ze :)

Met dat moederbord zit het wel snor. Gigabyte heeft een goede reputatie.

[edit] was aan aan het typen terwijl er al geantwoord werd

mdgf

Legacy Member
Een 6870 is niet veel sneller dan een 5850, als je die al hebt houdt die dan gewoon, het is het geld in geen enkel geval waard.
Voeding zou ik veranderen in bv een Thermaltake Smart m450, xfx pro450 v1, corsair cx500,... op zich is die ocz niet echt slecht, maar ik heb meer vertrouwen in die andere.

Mobo en cpu: een 2500 met een aftermarket cpu koeler op een z68 mobo is idioot, neem dan heel zeker de 2500k. Overweeg ook een goedkoper mobo als je geen cf gaat steken (-40€).
Een i3 is op zich niet slecht, maar ik verkies unlockte quadcores als je er nog een eindje mee voort wilt gaan met die cpu op het vlak van oa gaming (cpu moet meekunnen met de graka) of cpu intensievere taken (after effects).

vJete

Legacy Member
Mijn oude PC geef ik weg aan iemand, dus de 5850 houden is geen optie.

Oude pc van 2 jaar heeft nu een OCZ ModXStream Pro 500W, ik heb geen klachten.

Ik neem de 2500k.

Bedankt voor de feedback ;>

phate_13

Legacy Member
Het is altijd een kwestie van percentages natuurlijk, we zullen nergens beweren dat zo'n Modxstream voeding je altijd misersie zal bezorgen. Echter is er gewoon een grotere kans dat er iets mis mee zal gaan. Zo heeft nog iemand hier op het forum zijn moederbord, cpu en grafische kaart mogen terugsturen op RMA omdat deze voeding die mee kapot heeft gemaakt bij het begeven.

vJete

Legacy Member
Mja, beter voorkomen dan...

Ik ga deze dan nemen Corsair CMPSU-500CXV2
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan