Archief - Nieuw pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Elke1988

Legacy Member
rc8 recom pc case
recom Voeding 750w
MSI Intel Z68A-GD65 (G3) - LGA 1155
Intel Core i7 - 2600 Quad Core
(Quad 3,4 Ghz - 8Mb SmartCache)
8 GByte DDR3 Tripple Channel
1.5 Terrabyte SATA HD 32MB buffer
ATI radeon HD 6870
Interne kaartlezer
DVD-ROM
DVD+/-Rewriter Dual Layer
Gigabit LAN + Firewire + eSATA
7.1 HD Audio

prijs 860€

is dat een redelijk prijs of word ik zak gezet want ik heb hem al besteld

wat vinden jullie zou deze een goede game pc of niet

B - MAXX

Legacy Member
Videokaart is van een vorige generatie, voeding is veel te zwaar, geen SSD, ...
Het kon beter voor die prijs

Waarvoor gaat ge de pc gebruiken? Als het enkel gaming is heb je ook nogal een dure processor..

Misschien een tip voor de volgende keer:
eerst advies vragen, daarna pas bestellen!

Elke1988

Legacy Member
die gpu moet je niet bijrekenen heb ik overgekocht van een vriendin

ma een game pc is het ook niet dan

verreckie

Legacy Member
Goh ja, je zal er wel games mee kunnen spelen, wel op mindere kwaliteit. Het belangrijkste is je graf. kaart, en die is niet zo heel schitterend.
Voor dat geld kon je veel beter krijgen. Als je nog kan annuleren, zeker doen.

Zo heeft een i7 geen enkele meerwaarde tegenover een i5 als het op gamen aankomt, maar is wel €70-80 duurder.

Welke voeding is dat precies (exact type)?
Moederbord is niet zozeer slecht, maar prijs/ kwaliteit zijn er zeker betere.

Elke1988

Legacy Member
nee dat zal wrs niet meer lukken

zal invervolg beter advies vragen

want dacht echt dat een goede game pc zou zijn dan mijn hp pc die suckt

en voor die hp pc heb meer betaalt dan nu

verreckie

Legacy Member
Er bestaan dan ook geen deftige game merk pc's. Kosten veel te veel voor wat er maar inzit en zijn altijd heel ongebalanceerd.

Vimes

Legacy Member
Bwa, als je nu toch al besteld hebt, zou ik er nu ook weer nie te hard van wakker liggen hoor. Je gaat er zeker goed mee kunnen gamen, alle recente games kunnen spelen.

Maar voor de prijs had je idd iets beter kunnen krijgen.

Voeding is gewoon overkill, veel te hoog. Ik steek ook altijd maar 4GB RAM in een gaming PC want dat maakt niks uit. Tip voor volgende keer, Tom's Hardware doet altijd artikeltjes over budget gaming PCs, bijv. meest recente hier: System Builder Marathon, Dec. 2011: $600 Gaming PC : Profiting From A Pricier Processor

Kenshi

Legacy Member
Ik dacht trouwens dat triple channel net geen goed idee was met die nieuwe i7 cpu's?
Of is het een typfout, want 8gb en toch triple channel is vrij rare combinatie

Elke1988

Legacy Member
nee het is geen merk pc (hp mijn vorige pc)

die wat ik nu hebt besteld die word ingebouwd ma tis geen merk

er steek geen MSI Intel P67A-GD65 - LGA 1155

maar een MSI Intel Z68A-GD65 (G3)

maar pc case is een rc8 recom

phate_13

Legacy Member
Je hebt nu inderdaad te veel geld uitgegeven, oftewel te weinig prestaties gekregen voor je geld. Dat is wat jammer. Ook trek ik de kwaliteit van de voeding ook zeker in twijfel als er geen merk bij staat.

[HBV]-=Tornado=-

Legacy Member
Maar zoals aangegeven: je moet u zeker niet slecht voelen over de hardware die je hebt.

Je grafische kaart heb je overgekocht en die kan je altijd upgraden als het nodig is. Ik heb zelf een 460gtx en draai alle games nog steeds meer dan behoorlijk. Je CPU is misschien wat duur maar hij is wel goed dus je hebt veel geld gegeven aan kwaliteit dat doet altijd wat minder pijn :)

Samus007

Legacy Member
Al bij al geen ramp mlts je die graka 2dehands voor een prijsje kunnen overkopen hebt. Je gaat alle games kunnen draaien opaanvaardbare setings, volgend jaar die kaart vervangen, d rest van je systeem is snel genoeg nog tegn dan, alsook heb je nu al een voeding die crossfire kan ondersteunen moest het A-merk zijn

Elke1988

Legacy Member
die gpu overgekocht van een vriendin 100€
denk 2 a 3 maand geleden

[HBV]-=Tornado=;15976145 zei:
Maar zoals aangegeven: je moet u zeker niet slecht voelen over de hardware die je hebt.

Je grafische kaart heb je overgekocht en die kan je altijd upgraden als het nodig is. Ik heb zelf een 460gtx en draai alle games nog steeds meer dan behoorlijk. Je CPU is misschien wat duur maar hij is wel goed dus je hebt veel geld gegeven aan kwaliteit dat doet altijd wat minder pijn :)


beter een goed pctje kopen dan weer een brol van hp

maar in begin wou ik amd maar ik krijg van verschillende mensen te horen
dat ik beter intel zou nemen voor gaming dan amd

maar ik kan nu een tijd je door (mss hopenlijk) 5 a 7 jaar
en soms is upgrade doen vooral

Samus007

Legacy Member
5-7 jaar gamen op high-ultra is utopisch onmogelijk, ik zeg het je liever al op voorhand ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan