Archief - nieuw pc? oude onderdelen houden?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xevven

Legacy Member
Ik heb nu een

p4 2400mhz
1024 ram
9800pro
1x cdrw
1x dvdrw
brol voeding
80gb hd maxtor ata
160mb hd seagate ata
soundblaster live 24bit
10/100mb kaart

kzou graag een meer up to date pc gekocht voor de nieuwere games enzo. Kben ook zo nen multi tasker, gamepje met een film op de achtergrond en paar firefoxbrowsers open enzo

amd 64+
kdenk pci express mobo + graka
nieuwe case + voeding

ram, cdrw, dvdrw, soundcard en netwerkkaart en hdsks zou ik houden

kan iemand mij een niet al te duur systeempje aanraden?
thx bij voorbaat

vinnieman

Legacy Member
Je kan je optische apparaten eventueel behouden, maar voor de rest zou ik toch gaan voor een grondige upgrade...

Enneuh 160 MB hd?:oink:

Hoe zit het met je ram

Als die ddr is, dan kan je hem eventueel behouden.
Wat is he merk? 2x512 of 1 x 1024?

RealFlub

Legacy Member
idd, als die ram zou PC3200 DDR400 zou zijn, dan kan je die perfect gebruiken in een nieuw systeem.

MSI K8N Neo4-F
AMD Athlon 64 3200+ S939 Venice
XFX GeForce 6800 GS 256 MB DDR3 Extreme Edition PCI-e
€ 567.00 (zonder verzenkosten) [email protected]

jannick werckx

Legacy Member
Als het enkel is voor onderdelen zou ik zeker in duitsland bestellen! de prijzen liggen daar aanzienlijk lager en verzendingskosten zijn ook niet de moeite(meestal rond de 17.5€) .

Jannick

Davion

Legacy Member
Kzou voor dit gaan:

Antec Sonata II 450W
MSI K8N Neo4-FI
AMD A64 X2 3800+
GeForce 7900GT

Lijkt me een zeer mooie upgrade.

Xevven

Legacy Member
ram is 2x Corsair 512 PC3200 DDR400

edit: kheb es naar de kosten gekeken voor da systeem van Davion:

case 118€
mobo: 94€
cpu: 314€
graka: 329,5€

totaal: 855.5€

das wel veel, allee ja nie dak et geld nie eb, daar nie van. Waar zou ik da goedkoper kunnen krijgen? prijzen komen van tones.be


edit: mijn oude setup zou ik dan kunnen verkopen. Als ik die harde schijf van 80 gb erbij doe heb ik nog een volledig systeem:

p4 2,4 ghz
2x 512 DDR sd ram 233 mhz (die heb ik nog liggen van paar jaar terug)
Radeon 9800 pro
Aopen AX4B mobo
80 gb maxtor HD
eventueel laat ik die cdrw er ook in zitten

wa zou ik daar nog kunnen voor krijgen van prijs? :)

vinnieman

Legacy Member
dan moete bij buy-it and sell-it zijn

En als je een degelijke upgrade wil, dan moet je er wel zoveel aan uitgeven

Je kan eventueel:

AMD Athlon 3500+, 64bit, Socket 939 Boxed with Cooler Venice
MSI K8N Neo4-FI
MSI NX6800XT-TD256E Lite PCI-EXPRESS Geforce 6800XT 256Mb DDR
Antec 450 watt
606 euro @tones.

ma ik zou toch voor de config van davion gaan imo

Davion

Legacy Member
Kraad echt mijn config wel aan, is mss duur, maar gaat het langste meegaan, en is echt wel een beest hoor :)

BraveHeart

Legacy Member
Gij weet ook wat goed is, je laat uwe kaas ook niet weg pakken Davion ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan