Archief - Nieuw huis > Nieuwe tv

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

harry16

Legacy Member
Hey allemaal,

Mijn broer is verhuist en het begint nu echt wel een plek te worden.
Nu wilt hij een nieuwe tv kopen.

2 jaar geleden heb ik voor mijn ouders een tv gekocht en ben ik hier op het forum erg goed geholpen met het uizoeken van 1, toen ben ik gegaan voor de
TX-P42S20E Full HD Plasma. Ik heb werkelijk waar nog nergens anders zulk mooi beeld gezien als van deze tv dus echt een topper zijn deze plasma Schermen van Panasonic.

Nu zijn er weer nieuwe modellen en ik geloof dat ik de 50 lijn de nieuwste is?
Nu heb ik naar deze 2 modellen gekeken alleen zit er kwa prijs nogal wat verschil in:

Panasonic TX-P42UT50 €620
Panasonic TX-P42ST50 €850

Zit er kwa beeldkwaliteit ook erg veel verschil in of?
Wel heb ik de ST50 op een andere voor €720 gezien.. maar maakt die 100 euro meer het geld waard? Kwa budget zit ik dus op 800 max..
Het lijkt me toch niet dat ik voor dit geld een betere tv kan kopen dan de Pana`s?

Alvast bedankt!

Grt Harry

GETHEZ

Legacy Member
harry16 zei:
Hey allemaal,

Mijn broer is verhuist en het begint nu echt wel een plek te worden.
Nu wilt hij een nieuwe tv kopen.

2 jaar geleden heb ik voor mijn ouders een tv gekocht en ben ik hier op het forum erg goed geholpen met het uizoeken van 1, toen ben ik gegaan voor de
TX-P42S20E Full HD Plasma. Ik heb werkelijk waar nog nergens anders zulk mooi beeld gezien als van deze tv dus echt een topper zijn deze plasma Schermen van Panasonic.

Nu zijn er weer nieuwe modellen en ik geloof dat ik de 50 lijn de nieuwste is?
Nu heb ik naar deze 2 modellen gekeken alleen zit er kwa prijs nogal wat verschil in:

Panasonic TX-P42UT50 €620
Panasonic TX-P42ST50 €850

Zit er kwa beeldkwaliteit ook erg veel verschil in of?
Wel heb ik de ST50 op een andere voor €720 gezien.. maar maakt die 100 euro meer het geld waard? Kwa budget zit ik dus op 800 max..
Het lijkt me toch niet dat ik voor dit geld een betere tv kan kopen dan de Pana`s?

Alvast bedankt!

Grt Harry

alvast al ingebouwde wifi en anti-reflectiefilter dat ik weet... idd goede keuze...

p.s. : waar heb je de 42" st50 aan 720 euro gezien als'k vragen mag.?

demon326

Legacy Member
harry16 zei:
Panasonic TX-P42UT50 €620
Panasonic TX-P42ST50 €850

UT50 = LED tv
ST50 = plasma

De ST50 zou beter zijn dan de VT30(highend) model van vorig jaar :)

GETHEZ

Legacy Member
demon326 zei:
UT50 = LED tv
ST50 = plasma

De ST50 zou beter zijn dan de VT30(highend) model van vorig jaar :)

hmmm, de TX-P42UT50 is toch een plasma ze...

hier kan je enkele vergelijkingen maken met de 2... :

http://www.tvstore.be/vergelijken/?product[]=171591&product[]=171588&

verchillen opgesomd (UT vs ST):

- 2 ipv 8 speakers en subwoofer
- 2 ipv 3 hdmi poorten
- ondersteund bijkomende bestandsformaten
- voetstuk is draaibaar
- 178 watt vs 133 watt
- dunner
- andere afmetingen

p.s. : wat ik me afvraag is waarom dat die afmetingen zo verschillen...

de ST is bijna 8 cm minder breed en het zijn beiden 42 inch plasma's... (iemand ?? :unsure: : ik merkte ook op dat m'n vorige tv (46 inch) maar 4 cm minder breed was dan m'n 50st50 nu... ) is de ST dan een kleiner formaat van scherm tov de anderen??

demon326

Legacy Member
gethez zei:
hmmm, de TX-P42UT50 is toch een plasma ze...

hier kan je enkele vergelijkingen maken met de 2... :

http://www.tvstore.be/vergelijken/?product[]=171591&product[]=171588&

verchillen opgesomd (UT vs ST):

- 2 ipv 8 speakers en subwoofer
- 2 ipv 3 hdmi poorten
- ondersteund bijkomende bestandsformaten
- voetstuk is draaibaar
- 178 watt vs 133 watt
- dunner
- andere afmetingen

p.s. : wat ik me afvraag is waarom dat die afmetingen zo verschillen...

de ST is bijna 8 cm minder breed en het zijn beiden 42 inch plasma's... (iemand ?? :unsure: : ik merkte ook op dat m'n vorige tv (46 inch) maar 4 cm minder breed was dan m'n 50st50 nu... ) is de ST dan een kleiner formaat van scherm tov de anderen??

Mijn fout.. was nog niet goed wakker :rofl:.

OT: het verschil zal hem in de rand zitten zitten, althans als het op afmetingen aankomt:)

harry16

Legacy Member
Bedankt voor jullie reacties,
Ik heb de ST50 voor €720 gezien bij FOKA Rotterdam.
Oke oke, de verschillen hebben dus meer de maken buiten de beeldkwaliteit om..
Toch nog even overnadenken maar zoals een dunner frame vind ik wel een stuk aantrekkelijker als je het vergelijkt met de UT50

GETHEZ

Legacy Member
ik heb de zaken opgesomd die ik weet...

van het beeld zelf ben ik niet op de hoogte van de technische verschillen...

er zijn wel degelijk verschillen als ik ze vergelijk op de pansonic website... :

Producten - Productvergelijking - België

zo is er een hoger contrast en heeft de ST een black pro panel...

The Good: In pure dollar/performance terms the Panasonic TC-P50UT50 is one of the best TVs we've seen, with astounding picture quality for the money. Black levels are the equal of Panasonic's ST50 series in a darkened room, shadow detail is very good, and colors are accurate. Unlike an LCD, as a plasma TV it has superb off-angle and uniformity characteristics. Despite the low price, the UT50 is still studded with the latest features, including 3D and Smart TV.



The Bad: The UT50 series doesn't perform very well in a lit room, with blacks becoming muddy and indistinct. The performance of 3D is only passable, with quite distinct ghosting effects. The TV lacks advanced setup controls, which makes tweaking a better picture almost impossible. With only three video inputs it's not suited to users with lots of gear

ik zou toch voor de ST gaan... :unsure:

harry16

Legacy Member
We hebben gekozen voor de P42ST50.
Voor 750 mee kunnen krijgen in de winkel dus een best mooie prijs voor deze tv.
Ik zelf heb hem nog niet gezien maar ben zeker benieuwd!!

Op deze tv zit de actief 3dtv, waar wel is een keer gebruik van gemaakt gaat worden neem ik aan alhoewel dit niet de functie is die het meest word gebruikt, hebben we hier 2/3 brillen voor nodig, deze zijn niet bij de tv inbegrepen.
Dus zoals misschien al verwacht, welke 3d-brillen zijn aan te raden voor de tv??
In de winkel werd gezegd dat er een 3d bril bij kan maar die al €100,00 kost, is dit waar?
Of is dit een verkoop truuk?

Alvast Merci!

Grt

GETHEZ

Legacy Member
zeer goede keuze...
zoals al vermeld ik heb de 50 inch versie... en de 3D daarop is goed...

yup die actieve brillen kosten al snel 100 euro bij panasonic...

heb de mijne 109 euro betaald bij tvstore omdat het nergens op voorraad was...

check mss ook dit topic :

https://www.beyondgaming.be/archive/aankoopadvies.55/3d-bril-of-niet.861659

3D is de moeite vind ik, enkel dan bij 3D blu rays... bij gewoon tv kijken is het verwaarloosbaar omdat de beelden daar niet voor gemaakt zijn...

mijn model is dus deze...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan