Archief - New PC for review

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bulba

Legacy Member
Toen ik op 27 april Factions wou beginnen spelen gaf mijn pc de geest. Ik kan niet bepalen wat er precies is misgelopen maar de meeste onderdelen lijken beschadigingen opgelopen te hebben. Tijd dus voor een nieuwe PC.

CPU : Athlon64 FX 60
MoBo : Asus A8N32-SLI Deluxe
RAM : 1 GB PC3200 DDR
HD : ~300 GB Seagate
Case : 450Watt ATX
VideoCard : nVidia GeForce 7800 GTX PCI-E 256 MB (x 2)

(De CDROM drives en floppy drive kan ik nog uit de oude PC halen.)

Aldus, zijn er dingen die ik vergeten ben in dit lijstje?

Andere opmerkingen zijn altijd welkom.

zaj

Legacy Member
minstens 600 wat voeding voor die proc+2x sli en ik zou ook 2x 7900gt of gtx nemen.. goedkoper en beter en 2 gig ram

stormsman

Legacy Member
Bulba zei:
CPU : Athlon64 FX 60
VideoCard : nVidia GeForce 7800 GTX PCI-E 256 MB (x 2)
Ipv die FX60 beter een 4400+ dual core pakken, veel betere prijs/kwaliteit.
Neem 2x (als je het echt nodig vind voor een sli configuratie) 7900GT(x).

neomitochondria

Legacy Member
die FX 60 zou ik zeker niet kopen, gewoon een X2 4800 kopen dan en overclocken tot FX 60 speeds of hoger;) .

en ook de graka's, beter 2x 7900 GTX kopen, al vind ik dit totaal NIET nodig, met een single 7900 GTX zal je ook zeker al een goede 3 jaar wegkunnen.

wat ik ook zou doen is 2 GIG ram kopen, aangezien je zo'n snelle proc en graka wil mag dit toch ook niet achter blijven:)

en voeding, minstens 550W kwaliteitsvoeding.

Davion

Legacy Member
Kzou dit pakken:

kast naar keuze
Enermax Liberty 600W
MSI K8N SLI Diamond
AMD A64 X2 4800+
2x1GB Ram
GeForce 7900GTX 512Mb x2
WD HDD 320GB SATA WD3200JD

Ookal zou ik geen SLI pakken, maar soit, ge wilt percies een hele hoop geld verspillen :p
Moved naar Aankoopadvies

Bulba

Legacy Member
Davion zei:
Ookal zou ik geen SLI pakken, maar soit, ge wilt percies een hele hoop geld verspillen :p

'K heb al in geen 5 jaar een nieuwe PC gekocht, het mag wel eens wat kosten deze keer.

Yank

Legacy Member
Ge zou beter af zijn als je PC koopt van +-2000€ en dan later upgrade(s) doet.
Dus dan nu zoiets: AMD 4200+, 2GB ram, 7900GTX, case/hd naar keuze, dvd-writer en deftige voeding.

Of mss ook overwegen om nu een vrij goedkope PC (+-1000€) te kopen en te wachten op de nieuwe CPU's van Intel en AMD en DX10 kaarten.
Zoiets: AMD 3200+, 7600GT, 1GB ram, case/voeding/hd naar keuze, dvd-writer.

-dawnz-

Legacy Member
Davion zei:
Kzou dit pakken:

kast naar keuze
Enermax Liberty 600W
MSI K8N SLI Diamond
AMD A64 X2 4800+
2x1GB Ram
GeForce 7900GTX 512Mb x2
WD HDD 320GB SATA WD3200JD

Ookal zou ik geen SLI pakken, maar soit, ge wilt percies een hele hoop geld verspillen :p
Moved naar Aankoopadvies
bangelijke setup :cool: :D
UT2007 op volle toeren hiermee :D :D
pak maar een Enermax Liberty 620W ;)

boostah

Legacy Member
Yankee zei:
Ge zou beter af zijn als je PC koopt van +-2000€ en dan later upgrade(s) doet.
Dus dan nu zoiets: AMD 4200+, 2GB ram, 7900GTX, case/hd naar keuze, dvd-writer en deftige voeding.

hiermee gaak akkord zenne, geen sli, gewoon de top kaart van 1 vd 2 grote merken (ati x1900xtx of nvid 7900GTX) die 4200+ zouk naar 4400+ doen met 1mb cache ipv 512kb, en ram pakt ge u 2*1gb DDR met latency 2.3.2.5 (230euro ongveer da ram, van gskill op jaha.be)

belgarath03

Legacy Member
qua voeding kan je nog zien wat je doet: ik heb een config gemaakt van jaha.be: Naam Prijs Aantal Subtotaal
Cooltek 600W Real Plug Power 150,00 € 150,00 € [Wissen]
Zalman VF-900CU VGA cooler full copper 38,00 € 38,00 € [Wissen]
MSI K8N SLI Diamond Plus socket 939 203,00 € 203,00 € [Wissen]
Gskill 2 x 1 Gb PC3200 CL2.5-3-3-6(F1-3200USU2-2GBHS) Samsung chips 205,00 € 205,00 € [Wissen]
AMD box Athlon64 4400+ X2 Dual Core socket 939 488,00 € 488,00 € [Wissen]
Tuniq Tower 120 revisie 2 met 120mm fan 45,00 € 45,00 € [Wissen]
XFX 7900GTX 512 DDR3 TV-out/DVI PCI-express 525,00 € 525,00 € [Wissen]
Totaal: 1.654,00 €

sterke voeding van 600W en cooltek is echt een aan te raden merk jammergenoeg niet zo bekend, een 4400+ met tuniq tower, 7900GTX met zalman900, 2gb gskill met samsung chips(review te vinden op techpowerup!), stabiel en volledig passief mobo, hier ga je een aantal jaar mee door kunnen!

Bulba

Legacy Member
K ben daarjuist mijnen toren gaan bestellen en het is er een met een voeding van 600W. 3 fans acheraan, 1 opzij en 1 bovenaan. De koeling en de stroomvoorziening zitten dus wel goed.

Betreffende het geheugen: de PC3200 kan ik waarschijnlijk bijna voor niets krijgen vandaar (joepie voor bedrijfskortingen e.d.). Maar indien sneller geheugen niet veel meer zou kosten, zal ik het misschien wel veranderen.

Het moederbord, daar blijf ik bij de Asus die ik vermelde. Dat van mijn vader was een MSI en daar ben ik niet echt tevreden over. De SLI die behoud ik maar maar met een kaaart, ik kan dan eventueel later nog een tweede kaart kopen en toevoegen.

En die Athlon FX vind ik voorlopig nog niet dus die gaat waarschijnlijk ook uit het lijstje.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan