Archief - Netbook / laptop?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Uranium

Legacy Member
Ik ben op zoek naar iets draagbaar ter vervanging van mijn desktop PC. Gamen doe ik al een tijdje niet meer, dus ja. Iets draagbaar lijkt mij veel handiger zodat ik gewoon in de zetel kan gaan zitten en dat ding meenemen naar school voor bepaalde lessen.

Op dit moment twijfel ik tussen een laptop (en dan mijn huidige desktop verkopen) ofwel een netbook die waarschijnlijk goedkoper gaat zijn (huidige desktop behouden). Ik wil er qua budget niet te veel aan spenderen in feite.

Ik dacht aan een netbook omdat ik Linux zou draaien en dat ding kleiner is en makkelijk mee te nemen. Prestaties zijn dan iets minder belangrijk denk ik. Eventueel Windows in dual boot voor bepaalde programma's (Access o.a.), maar ik zou vnl. Linux gebruiken anyway.

Wat ik ermee ga doen? Office, surfen, beetje coden (SQL, Java, HTML/PHP/CSS,...), in geval van laptop ook nog films kijken liefst in HD (720p ten minste).

Alle advies is welkom. :)

phate_13

Legacy Member
Als ik kijk naar mijn definitie van een netbook : Neem geen netbook.
Neem een ultraportable met AMD fusion processor (E-350/E-450/...) zoals de HP DM1z. En hou daarnaast je gewone desktop pc. Een netbook (met atom

Zelf heb ik een gelijkaardige opstelling en vind dit een zaligheid. Een desktop pc blijft vele malen aangenamer op te werken als je thuis bent, maar een ultraportable is inderdaad super handig voor op verplaatsing of om gewoon wat tam in de zetel te liggen.

Snotneus

Legacy Member
@Uranium;

Lees het BTO topic eens door hier op 9Lives. Voldoende ervaringen van gebruikers die gekozen hebben voor een portable.

gamernoob

Legacy Member
Met een netbook kan je wel véél minder en al zeker niet gamen.

JorisL

Legacy Member
Ik heb enkele maanden geleden zelf de Lenovo Thinkpad X121e gekocht voor 450 euro. Een zalig ding. Gaat zo'n 8 uur mee op één batterij, heeft een mat scherm, weegt amper 1.5 kilogram én is ten minste van degelijke bouwkwaliteit. Ik vind Asus en HP er maar crappy uitzien... En de Lenovo heeft een sexy rode achterkant ;)

phate_13

Legacy Member
De belangrijkste verschillen(/voordelen), als ik ze zo vergelijk.
De DM1: In dit geval blijkbaar niet meer, maar de eerdere versies hadden alleszins een 7200rpm-HDD. Als je er zo eentje tegenkomt, zeker interessant. (Als je niet van plan bent er een ssd in te steken, wat ik zeker aanraad. :))
Asus : USB 3.0
Lenovo : Mat scherm

De grootte van de harde schijf ed. ga ik buiten beschouwing laten aangezien je altijd wel varianten vindt met een andere schijfgrootte.

Als de lenovo geen 15-20% duurder was, dan zou ik daar losweg voor kiezen.

JorisL

Legacy Member
Ik heb mijn Lenovo in september gekocht met de cashback actie van 100 euro. Heb er 399 voor betaald en nog geen minuut spijt van gehad. Ideaal in het dagelijkse gebruik :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan