Archief - Multi-tasking/multimedia pc

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ikbenben

Legacy Member
Mijne oude bak is het aan het begeven stilletjes aan dus ben op zoek naar een vervanger. Spijtige is dat mijn budget momenteel het niet echt toelaat om er +1000€ aan te geven. Ik ken er niet zo heel veel van maar had graag wat tips. Budget is +-650€. Is een i5 beter dan een i3 in mijn geval of volstaan 2 cores?
Vereiste is wel usb 3.0, hdmi poort, 1Tb schijf en windows 7 al geinstalleerd.
Heb ik voor dit budget al iets of moet ik het toch ruimer nemen?

phate_13

Legacy Member
Wat versta je onder multi-tasking/multimedia?

Voor dat budget heb je al een zeer snelle pc. Er kan immers op de grafische kaart/voeding/... bespaard worden aangezien het geen game-pc is.

Wat bedoel je precies met oude bak? Hoe oud is deze? Zou je hier nog onderdelen van kunnen hergebruiken?

ikbenben

Legacy Member
Ik ben wel veel bezig met HD films en zo, dus grote bestanden.
Ook zou het praktisch zijn om veel verschillende programma's ed tesamen te kunnen gebruiken zonder haperen. Nu moet ik bv geen dvd'ke branden en terwijl ook op internet.

Met een oude bak bedoel ik oude bak...6 à 7 jaar :p
Pentium IV 3,2GHz, Nvidia 7800GT, P5AD2 premium, beide dvd drives kapot en C schijf is het ook aan het begeven. Enkel mijn apparte D schijf ga ik recupereren omdat daar mijn meeste backups op staan.

phate_13

Legacy Member
Mobo: ASUS P8H61-M PRO Rev.3 ~80€
CPU: Intel Core I5 2300 ~160€
MEM: 2x4GB DDR3 1333 ~40€
SSD: Intel 320 series 80GB ~110€
HDD: Samsung 1TB F3 ~130€
DVD: Samsung SH-S233C ~20€
Case/voeding : Cooler Master Elite 100 ~70€

Totaal : 610 euro + Windows 7 : 700 euro.

Jammer dat de HDD prijzen zo hoog zijn momenteel. Persoonlijk zou ik hier voor gaan. Als je het wilt, dan kunnen we er nog wel wat vanaf snijden, dan zal het vooral kijken zijn waar we dit doen. Maar dit systeempje lijkt me ideaal. :)

ikbenben

Legacy Member
Ziet er goed uit. Volstaat de onboard grafische kaart hiervoor?

Zie net dat het een micro ATX case is. Toch wel liever een gewone case, midi tower of zo voor als ik er eventueel nog schijven zou bijsteken.

phate_13

Legacy Member
Case: NZXT Source 210 ~43€
Voeding: be quiet! System Power S6 350Watt ~37€
Mobo: ASRock H61iCafé ~same as the other.

Zoiets dan. :)

En voor alles, buiten (recente) gaming, volstaat de onboard GPU.

ikbenben

Legacy Member
Dat moederbord vind ik niet terug op alternate.be, wel op nl. Is die vorige niet goed dan?
Voor de case heb ik de Antec One Hundred genomen dan omdat de SSD 2,5" is en die andere case heeft daar geen voorziening voor.

phate_13

Legacy Member
Moederbord : Dat hebben ze wel hoor : ALTERNATE - HARDWARE - Moederborden - Intel - Socket 1155 - ASRock H61iCAFE
De reden dat ik nu verander is omdat dat ander bordje een µATX (kleiner) moederbord is, dit is een ATX (gewoon) moederbord. Ik kon dit niet direct aanraden omdat dat niet in die eerste kast pastte. ;)

Case : Is vooral een persoonlijke keuze. Je kunt altijd een 3.5" -> 2.5" adpater aanschaffen. Of gewoon de ssd in je case vastplakken met plakband. Dat maakt niet veel uit. (Er zitten geen bewegende delen in een ssd.) Ik zou je daardoor alleszins niet laten beperken. (Persoonlijk vind ik de witte NZXT Source 210 verweg de schoonste budget case, maar jij moet zelf maar kiezen natuurlijk!)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan