Archief - Mugen 3 of mine 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-BVR-

Legacy Member
De bedoeling is om ten eerste een stille koeler te hebben en ten tweede om later een 2500k te overclocken. De keuzeis simpel:

ALTERNATE - HARDWARE - Koeling - Processor - Scythe Mine 2 SCMN-2000
(Mine 2 voor € 25)

OF

ALTERNATE - HARDWARE - Processoren (CPU) - Koelers - Scythe Mugen 3 SCMG-3000

Mugen 3 voor € 35

En wat is tegenwoordig zo wat de beste koelpasta? Hieruit te kiezen: ALTERNATE - HARDWARE - Koeling - Toebehoren

En een vraagje over de Mine: daar zit een fancontroller bij, maar die is voor achteraan de PC? (Zo ziet die controller op de foto er toch uit) Dat is toch super onhandig?

Vic 40+

Legacy Member
De beste en de luidste van die 2 is de mine2.De mine 2 kan op 2 manieren geregeld worden,via pwm of via die controller dus die heb je niet per se nodig.

Wil je een goede en stille koeler vergelijkbaar met de mugen III neem dan de volgende,
ALTERNATE - HARDWARE - Koeling - Processor - Thermalright HR-02 Macho

In het volgende review kan je zien waarom ik deze aangeef,
Thermalright Macho HR-02 CPU Cooler

Voor de koelpasta kan je de volgende wel gebruiken,
ALTERNATE - HARDWARE - Koeling - Toebehoren - Arctic MX-4

Vic 40+

Legacy Member
Vergeleken met de mine2 wel ja,met de mugen III scheelt dat 5 euro en hij is een stuk stiller daarvoor.

Die prijs van de mine2 is in Nederland overigens 2x zoveel,dus het kan een fout op de site van alternate.be zijn.Hoe dat uitpakt kan je dus pas zien als je die bestelt.

-BVR-

Legacy Member
Vic 40+ zei:
Vergeleken met de mine2 wel ja,met de mugen III scheelt dat 5 euro en hij is een stuk stiller daarvoor.

Die prijs van de mine2 is in Nederland overigens 2x zoveel,dus het kan een fout op de site van alternate.be zijn.Hoe dat uitpakt kan je dus pas zien als je die bestelt.

Ze zijn in promotie denk ik, want ze stonden gelinkt op de voorpagina, dus dat zal wel geen fout zijn ;)

Vic 40+

Legacy Member
:) Dat kan ook heel goed,maar dan is het waarschijnlijk wel tijdelijk en wil je die mine2 :D dan kan je 'm maar beter gaan bestellen.

Son Gokou

Legacy Member
mugen all the way. Mijn I7 920 komt nooit hoger dan 30 graden zelfs onder load. Wel niet overclocked. Dus heb nog genoeg ruimte om te oc'en
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan