Archief - Msi vs nvidia?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TrsH

Legacy Member
msi = de fabrikant van de kaart, Nvidia is de chip die erop zit.

asus, msi, xfx, enzovoort zijn gewoon de fabrikanten die de kaart gemaakt hebben met de chip van Nvidia, elk presteren ze ongeveer hetzelfde...

de ene heeft betere koelers dan de andere, een ander zal dan weer de kloks wat hoger of lager zetten.

de goedkoopste kaart is goed genoeg als het gewoon om te gamen is, als je zwaar gaat overklokken is dat een ander verhaal, en dan nog, meestal worden er dan toch aftermrketkoelers op gestoken of gaat men voor WC
maar voor een gewone standaard gamer is de goedkoopste kaart in de reeks goed genoeg.

sven311

Legacy Member
TrsH zei:
msi = de fabrikant van de kaart, Nvidia is de chip die erop zit.

asus, msi, xfx, enzovoort zijn gewoon de fabrikanten die de kaart gemaakt hebben met de chip van Nvidia, elk presteren ze ongeveer hetzelfde...

de ene heeft betere koelers dan de andere, een ander zal dan weer de kloks wat hoger of lager zetten.

de goedkoopste kaart is goed genoeg als het gewoon om te gamen is, als je zwaar gaat overklokken is dat een ander verhaal, en dan nog, meestal worden er dan toch aftermrketkoelers op gestoken of gaat men voor WC
maar voor een gewone standaard gamer is de goedkoopste kaart in de reeks goed genoeg.
't scheelt 17eur...
Beter voor de nvidia gaan dan ?

TrsH

Legacy Member
moest ik van u zijn dan ging ik voor een AMD 6950 2gig Dirt3 edition

sven311

Legacy Member
TrsH zei:
moest ik van u zijn dan ging ik voor een AMD 6950 2gig Dirt3 edition

ja ok maar ga toch voor een gtx 560 ti , dat ligt al vast :)
alsnog, bedankt voor de info ;)

FlameDB

Legacy Member
Die merken zijn soms de fabrikant.

Nvidia maakt de reference kaart en reference koeling die dan gewoon overgenomen wordt door de merken en ze plakken er hun eigen plakker op.

Vaak gaan ze ook zelf de pcb maken met enkel de grafische chip van nvidia, en met hun eigen koeling. Dit noemt men non reference videokaarten.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Psy

Legacy Member
Asus DirectCU II, MSI Twin Frozor, Gainward Phantom II hebben allemaal heel erg goeie reviews gekregen qua cooling & kleine factory overclocks, kunt ge geen miskoop mee doen.
Probeer zowiezo standaard kaarten te vermijden, meestal zijn die niet eens goedkoper maar ze lopen wel 30C° hoger.

mdgf

Legacy Member
Maar als je niet overklokt doet dat er geen *** toe natuurlijk. 50° of 80° die chips kunnen daartegen.

Musk

Legacy Member
mdgf zei:
Maar als je niet overklokt doet dat er geen *** toe natuurlijk. 50° of 80° die chips kunnen daartegen.

Ik vind wel dat het geluid ook wat scheelt met aftermarket coolers. Ook vrij belangrijk (voor mij)

gABBY

Legacy Member
Voor ik eventueel deze op ebay koop:

MSI GTX 570

Om in SLI te zetten (Prijs lijkt me ook meer dan behoorlijk met verzendingskosten bij) had ik me afgevraagd of koeling en ventilatie geen probleem zouden geven met deze case:

Antec Sonate IV

Er steekt nu één GTX 570 in en heb er net onder nog een PCI slot over om de kaart bij te steken.

Verder dan dat steekt er enkel nog een SB Titanium kaartje in dewelke kan plaats maken naar beneden.

Iemand een gedacht?

FlameDB

Legacy Member
Dat gaat serieus oververhitten want sonata heeft standaard geen itake fan voor de kaarten van koele lucht te voorzien en over het algemeen gewoon een slechte airflow


Sent from my iPhone using Tapatalk

mdgf

Legacy Member
Ik vind wel dat het geluid ook wat scheelt met aftermarket coolers. Ook vrij belangrijk (voor mij)
Daar zeg ik dan ook bewust niks over ;). Mij maakt het geluid niets uit zolang het niet de spuigaten uit loopt (480/470 en konsoorten).

Musk

Legacy Member
mdgf zei:
Daar zeg ik dan ook bewust niks over ;). Mij maakt het geluid niets uit zolang het niet de spuigaten uit loopt (480/470 en konsoorten).

Dat had ik eerst ook, totdat ik in m'n nieuwe woning ben getrokken en de computer in de woonkamer staat. (En dus ook als mediacenter dient)


In dat geval is stilte toch wel een plus. Heb me daarom ook een Stille case aangeschaft.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan