Archief - MSI N460GTX Hawk of MSI R6850 Cyclone

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sharky

Legacy Member
Ben van plan een nieuwe aankoop te doen. Heb momenteel nog een 8800 GTX en die is zeker aan vernieuwing toe.

Nu had ik mijn oog laten vallen op beide kaarten.

Prijsklasse is rond de 130 - 150 euro.

Heb een benchmark gezien van enkele 6850 kaarten en daar stak de MSI R6850 Cyclone mooi bovenuit.

Alsook werd die MSI N460GTX Hawk bekroond op tweakers.net

Welke kaart raden jullie me aan? En waarom?

Mijn technische kennis is alles behalve om perfect te weten welke wel of welke niet.

Thx!

Twinturbo

Legacy Member
Denk dat de 460 hawk wel gemakkelijker te overklokken zal zijn en over een betere koeler beschikt. Maar voor rond de 150 € heb je ook al wel een AMD 6870. Die toch qua prestaties een pak hoger zit dan beide.

Wat is je huidige voeding?

ATI

Legacy Member
Post is uw hele pc config!

En amd hd6870 zal zeker beste keus zijn indien goede voeding.

Sharky

Legacy Member
Mijn config :

Mobo : asus p5g41t-m lx
CPU : Intel Quad Core Q9550 (socket 775)
Memory : 2 x Kingston Value ram 4 GB (1333mhz)
GFX : Geforce 8800 GTX
Power supply : OCZ 550W
Windows 7 64 bit

Aha dus een AMD 6870 ? Die scheelt idd maar 20 euro op alternate.

En dan is mijn vraag opnieuw, ga ik voor een AMD 6870 of een GTX 560 ??

D!NKSK3N

Legacy Member
Sharky zei:
Allright, bedankt !

Ik heb een 465GTX en binnekort terug van garantie (splinternieuwe dus)
Met nog garantie van ander half jaar. 240 voor betaald.
Als je wilt kan je die overkopen voor 120 euro.

Als je BF3 wilt spelen, kan je beter een 465GTX kopen dan een 6870.
BF3 Performance review

465GTX is vergelijkbaar met een GTX 560Ti in de laatst uitgekomen games.
6870 en 6850 zijn ook beiden goede kaarten, maar een slap afkaksel van de 5850 en 5870.

ATI

Legacy Member
Ik denk dat je mis bent redshark,Kheb een 460gtx 1gb en die is evensnel als 465gtx alleen zuipt uw meer stroom en een 460gtx 1 gb is vergelijkbaar met amd hd 6850 dus zijn beste keus is amd hd 6870.

Musk

Legacy Member
Een GTX465 is gewoon een kutkaart tbh. Ga voor een 6870 en dan kan je alsnog Crossfire gaan later.

Twinturbo

Legacy Member
Sorry hoor, maar een GTX 465 loopt niet alleen warmer en verbruikt meer stroom. Maar presteert ook minder (GTX 465 is +- 90% van een 5850). Een 6870 zit net onder een 5870.

De 6950/6970 zijn trouwens de opvolgers van de 5850/5870.

Sharky

Legacy Member
Bedankt voor de reply's !

Zal het dan maar bij een HD 6870 houden.

Toch bedankt voor het aanbod Redshark.

D!NKSK3N

Legacy Member
Twinturbo zei:
Sorry hoor, maar een GTX 465 loopt niet alleen warmer en verbruikt meer stroom. Maar presteert ook minder (GTX 465 is +- 90% van een 5850). Een 6870 zit net onder een 5870.

De 6950/6970 zijn trouwens de opvolgers van de 5850/5870.

6870 net onder een 5870???! Meer reviews lezen. Een 6870 zit zelf onder een 5850.

En vergeet er even bij te zeggen dat mijn 465 unlocked is naar een 470 ;)
en dat was 5minuutjes werk. 470 >> 6870

ATI

Legacy Member
Redshark976 zei:
6870 net onder een 5870???! Meer reviews lezen. Een 6870 zit zelf onder een 5850.

En vergeet er even bij te zeggen dat mijn 465 unlocked is naar een 470 ;)
en dat was 5minuutjes werk. 470 >> 6870

Ik dacht dat het een nieuwe was???

mdgf

Legacy Member
6870 net onder een 5870???! Meer reviews lezen. Een 6870 zit zelf onder een 5850.

En vergeet er even bij te zeggen dat mijn 465 unlocked is naar een 470
en dat was 5minuutjes werk. 470 >> 6870
1. Het verschil is niet groot, maar eronder zit hij nooit
AnandTech - Bench - GPU11

2. Enjoy uw plaatselijke kachel, stroomzuiper en stofzuiger (qua lawaai)?

6870 en 6850 zijn ook beiden goede kaarten, maar een slap afkaksel van de 5850 en 5870.
Ze gebruiken totaal andere chips en de 6950/6970 zijn de opvolgers van de 5870/5850, die kun je dus niet op dezelfde lijn zetten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan