Archief - MSI K8N Diamond Plus

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Nemen?


  • Totaal aantal stemmers
    20
  • Opiniepeiling gesloten.

sylvershark

Legacy Member
Ik zit nogal vast bij moederborden, ik wil de MSI k8n Diamond Plus kopen voor me nieuwe comp, moeite waard?

Specs:
Moederbord:MSI K8N Diamond Plus Special edition
CPU:AMD64 Dual Core x2 4400+ Boxed
Grafische kaart:Nvidia Geforce 7900GTX of ATI x1900xtx
Harde schijf:Maxtor DiamondMax 10, 300GB
DVD brander:NEC ND-4571 16x (Dual-layer, Labelflash)
Diskette:ALPS Diskette Drive 1,44MB (3,5", Zwart)
Voeding:HIPER 580W Racing Zwart HPU-4K580 Supersilent
Cooling:Arctic Cooling Freezer 64 Pro
Kist:Arctic Cooling Silentium T3
Muis:Logitech G5 Laser Mouse
Toetsenbord:Logitech G15 Gaming Keyboard Azerty

Is het wel echt een goei moederbord?
-7.1 audio systeem met tube panel
-Heat pipe
-Vele features
vind ik wel interessant

Feature list

n0sTRa

Legacy Member
Indien je ook nog nieuwe ram moet kopen zou ik voor am2 gaan, niet tegenstaand dat dit een prima bordje is

Davion

Legacy Member
Zeer goed mobo hoor :)

Kzou echter wel een ander merk HDD nemen, das beter, Maxtor wordt opgedoekt.

miejas

Legacy Member
Ik zou niet teveel twijfelen. Zeker niet met die uiterst kwalitatieve onboard geluids"kaart".

Mette2

Legacy Member
Kzou toch ook eens een AM2 systeem samenstellen en zien wat het prijsverschil is, beetje aan de toekomst denken, niet?

sylvershark

Legacy Member
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen AM2 en socket 939? ik weet het, ik loop wat achter op het nieuws :p

miejas

Legacy Member
Mette2 zei:
beetje aan de toekomst denken, niet?
Zeker als je weet dat Q3 2007 AMD daar al staat met een nieuwe socket. Toekomst? Dit is computerland, man!

sylvershark zei:
het verschil tussen AM2 en socket 939
DDR2 ondersteuning, Virtualisatie (vraag me niet waar het nuttig voor is) en een andere pin layout. En binnenkort een stuk goedkoper.

n0sTRa

Legacy Member
miejas zei:
Zeker als je weet dat Q3 2007 AMD daar al staat met een nieuwe socket. Toekomst? Dit is computerland, man!


DDR = geen toekomst meer ;-)

DDR2 = nog beetje toekomst

smason

Legacy Member
Gothrek zei:
AM2 wordt binnen 1 maand spotgoedkoop ;)
tis maar dak het zeg
Bwa, ze zijn nu toch al bezig.. (Single core CPU's)

Straks de X2's met 50% naar beneden en dan is het feest (vooral voor degenen die het dubbelde betaald hebben :x)

beemer

Legacy Member
sylvershark zei:
is AM2 dan slecht ofzo da ze die prijze zo laag zette? :oink:
Nee, die is niet slecht, maar tegen dat we een maand verder zijn wordt de nieuwe Intel Core2 duo gelanceerd aan, naar het schijnt, heel aantrekkelijke prijzen.

smason

Legacy Member
Nee, marktaandeel terugwinnen voor op Intel (Conroe die uitkomt)

Gothrek

Legacy Member
bwa, conroe is een 200+dollar chip
het echt marktaandeel = budget, en die mensen kopen geen chip die 200$ geprijsd staat hoor
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan