Archief - Moederbord voor nieuwe pc 939

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-Vipr-

Legacy Member
Ik ben nog steeds sterk aan het twijfelen welk moederbord ik moet nemen voor mijn nieuwe config.
Eerst dacht ik aan DFI-crossfire mobo maar daar las ik veel negatieve dingen over. Wat denken jullie hiervan? Wat zou je mij anderzijds aanraden?
Ik wil op dit moment nog niets op crossfire steken maar pas binnen een paar jaar is dit aan te raden? Anders zou ik voor een single slot PCI-E mobo gaan.
Wat raden jullie dan aan? Ik had dan gedacht aan een ABIT Fatality mobo ofzo ?

Alvast Bedankt voor jullie advies :)

the_dr@gon

Legacy Member
idd een Asus A8N-E ik heb dit bordje en werk gewoon perfect kben er echt content van :)

-Vipr-

Legacy Member
mja met sli kan ik niet veel doen aangezien ik een ati kaart koop, kbegrijp niet dat er zo veel sli mobo's op de markt zijn het merendeel van de mensen koopt toch geen 2 geforce kaarten op hetzelfde moment?
en als je na 2 jaar 1 bij zou kopen dan is die performance al lang voorbijgestreeft, wat een voordeel is aan crossfire is dat je 2 verschillende radeon kaarten er kan insteken niet ?

RealFlub

Legacy Member
ja, maar is crossfire ten volle beschikbaar? niet echt eh, je bent verplicht een mastercard te kopen.

Midgetmen

Legacy Member
Ik zoe ne DFI kopen ( als je elk jaar ne nieuwe mobo wilt )
nene ik ben naar een helehoop winkels gaan informeren voor ik m'n pc kocht en iedereen rade DFI af, ze zijn heel goed ( voor even ), ik heb nu een ASUS A8N SLI, de 2e graka komt eraan :p

peter79

Legacy Member
Kheb een Asus A8N SLI deluxe te koop. Staat bios v15 op, en als ik DDR op 333 zet en HTT op 4 gaat die toch wel hoog. Heb em nog helemaal niet op de limiet getest. Enkel effe gebenched op 266mhz FSB, en dat was in elk geval al geen probleem. MAar wat me wel opvalt, is dat 225 volledig sync sneller is dan die 266 hoor, dus je moet wel nadenken over relevantie hoge bussnelheid. Is (naast opscheprechten) enkel nuttig als je cpu en je ram dat ook kan zonder hun multis te verlagen PM me indien interesse. Staat zalman NB47J op met 4cm papst check buy it sell it

-Vipr-

Legacy Member
kben niet voor 2de hands ^^
liever nieuw :)
anyway ik ben aant denken aan die DFI Ultra-D of een ABIT MOBO

the_brainiac

Legacy Member
Asus A8R-MVP ,volgens review beter overclockbaar dan de DFI crossfire :)

belgarath03

Legacy Member
crossfire en sli zijn zo zaken die interressant zijn als je direct 2 kaarten koopt, ik heb nu een 6600gt, en ik koop nog een gt, ik ga nie dubbele performance hebben, ik ga amper tot een 6800gs kunnen geraken, bij crossfire juist hetzelfde, ik heb wel geen ervaring met de crossfire chipsets, dsu de stabilietit weet ik wel niet
abit is idd krachtig spul maar voor in rma is het wat anders heb ik gehoord, ik zou voor een asus a8n-e gaan
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan