Archief - moederbord en processor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EyeBallz

Legacy Member
hi,
ik zou mij een nieuw moederbordje + processor willen kopen, en op termijn ook een nieuwe gpu
ik ben aan het twijfelen tussen een Msi K8N Neo4-F en een Asus A8N-VM CSM
vereisten:
- socket 939
- pci-e
- sata

ik ben dan ook nog op zoek naar een processor voor op dat moederbord
ik dacht aan een athlon 64 3700+ of 3800+
ik zou eerder voor de 3700+ gaan door het prijsverschil (toch zo'n 50€)
of is er echt zo'n groot prestatieverschil tussen die 2?

daarop moet dan (liefst:)) ne cooler komen
ik zou wel iets stil willen zodat ik mijn pc 's nachts kan laten aanstaan
de pc staat in zo'n bureau met een pc-vak (zoiets dus)
de warmte-ontwikkeling daarin kan soms wel serieus oplopen, dus de cooler moet wel wat aankunnen :)

dank u ;)

Davion

Legacy Member
- MSI K8N Neo4-FI is zeer goed :)
- AMD A64 3700+ Sanny is de beste imo :) (geen groot prestatieverschil, + als ge ze overclockt, de 3700+ scaled beter dankzij meer cache)
- Als koeler nen Arctic Freezer 64 PRO :)

Yank

Legacy Member
En welke grafische kaart ga je daar in steken?
Bij die MSI zit er geen grafische kaart onboard he, bij de Asus wel.

Yank

Legacy Member
Dan zou ik wachten met te kopen tot je geld genoeg hebt om alles te kopen dat je nodig hebt, de prijzen kunnen maar zakken he ;)

RealFlub

Legacy Member
idd, wacht liever maand of 2 ;) leg da geld ergens aan de kant

EyeBallz

Legacy Member
't is zowiezo nog nie voor nu ze :)
eerst exames (jee)
tzal voor half februari zijn

RealFlub

Legacy Member
waarschijnlijk niet helemaal open, enkel een gat voor kabels :)

COOLKILLer

Legacy Member
die dingen zijn echt nie goed voor pc's, hoe stijlvol ze ook moge zijn...
u pc komt door die dingen knal vol stof te zitten en wordt veel warmer (dus \/levensduur\/

RealFlub

Legacy Member
levensduur wordt niet zozeer verkort door de warmte hoor, je zal het nooit te weten komen hoeveel langer die had moeten draaien.. kheb ier 268 en die bolt nog altijd..

SMa

Legacy Member
als er geen grote outtake is langs achter (1*120mm fzo) dan koop je beter geen Arctic Freezer 64 PRO
deze cooler is namelijk nogal afhankelijk van de outtake
neem nu mijn geval (cpu 30min stressed):
120mm outtake @ 2050rpm => 42°
120mm outtake @ 0rpm => 55°

ik denk dan dus eerder aan een gewone cooler, zoals de Zalman 7700 Cu

EyeBallz

Legacy Member
ik zou een case willen kopen die ik onlangs voor mijn server heb gekocht (coolermaster centurion)
die heeft een 120mm outtake cooler :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan