Archief - mobo + cpu

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

n0sTRa

Legacy Member
Hoi,

ik zou de AM2 willen overslaan en nog even verder doen met s939 maar dan met een nieuwe cpu en een mobo. Het zou vooral dienen om wat mee te overclocken en wat dingen uit te proberen enz... 'k Heb ook nood aan enkele hdd's om aan te sluiten en men nb zou 't liefst moeten kunnen vervangen worden door een stiller exemplaar. Nu heb ik een NEO4 platinium & A64 3500+ winchester.

Ik de volgende twee mobo's op het oog:

Epox EP-9NPA+ SLI (6x sata en NB ziet er iets beter geplaatst uit, uitgebreide oc opties)
DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D (4x sata, zou dus nog controller bij moeten kopen, erg populair en veel op het net over te vinden)

en voor de cpu d8 ik aan een X2 4200+ of een 4400+. Welke core zou het beste overclocken? De Manchester of de Toledo?

Als cooler zou ik dan ook opzoek gaan naar een nieuw exemplaar en had ged8 aan de Thermalright XP-90C + Papst 3412N/2 GL (nu een Zalman CNPS-7700CU) of kan ik mss beter voor een wc set gaan (+-200 euro :s )?

Als ram heb ik 2*1GB dus daar zit het al goed, vga is voorlopig een 6600GT maar zal prolly vervangen worden door een 7900GTX binnen korte tijd.

Nu vraag ik me ook nog af welke shop in belgie epox verkoopt of bestel ik beter in nederland?

alvast merci.

Yank

Legacy Member
- mobo: mss ook de DFI nF4 SLI DR(of de RDX200 CF-DR) overwegen, die heeft 8x sata, maar is ook wel wat duurder natuurlijk
- cpu: ze zouden allebei +- evenveel moeten overklokken, maar persoonlijk vind ik de 4400+ nogal duur: 100€ extra voor wat extra L2 cache
- koeler: geen slechte keuze, maar AMD dual-cores komen standaard al met goeie - wel niet zo stil als die Papst - koeler hoor.

Eigenlijk geen gedacht waar Epox verkocht wordt in BE of NL, alternate.de heeft er wel een heleboel.

SMa

Legacy Member
als je zo'n Thermalright wilt neem je imo beter een XP-120C
maar er bestaan nog andere goede (mss betere) koelers zoals:
Scythe Ninja SCNJ-1000 + Papst fan 120mm
Scythe Shogun + Papst fan 120mm
Sunbeam Tuniq Tower 120 revisie 2 met 120mm fan
op Madshrimps kun je veel goede reviews van koelers vinden

als cpu zou ik een X2 4400+ nemen, omdat deze meer cache heeft & ze zouden beiden evengoed moeten overclocken


maar mss toch nog wachten op de AM-2, waarschijnlijk zullen de 'oudere' socket 939 modellen dan zakken in prijs
en het 2de hands aanbod zal ook wel enorm zijn
mss wel niet meteen, maar toch na +-3 maanden

en voorlopig zit je toch goed met je setup? ;)
enkel de graka kan imo wat beter

Davion

Legacy Member
Kzou een AMD A64 X2 3800+ OF 4400+ pakken, dat zijn de interessantste.
Als mobo zou ik zeker en vast de DFI pakken.
Als koeling mss een Thermalright XP120 ofzo met een 120mm Delta fan op ? ;p

n0sTRa

Legacy Member
Ben er dus nog altijd niet uit welke ik nu moet nemen van cpu. Maakt die 1MB veel uit? Dfi stuk beter dan die epox? Op papier ziet die epox er nochtans beter uit. De xp120 zou ik dus beter nemen, weet dat er nog heel wat goei koelers zijn maar heb men oog wa laten vallen op thermalright.

RealFlub

Legacy Member
op hogere snelheden gaat dit toch iets meer uitmaken, gaat meer prestatie hebben..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan