Archief - Mobiele grafische kaart

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jedi M.S.

Legacy Member
Hoi,
Ik heb hier een aantal types van mobiele grafische kaarten (voor in laptops), maar ik weet niet wat de beste zijn. Nu vroeg ik mij af welke degelijke game-grafische kaarten zijn.
Hier zijn de types (van ATI):
X700, X1300, X1400 en X1600.
Is het zo, hoe hoger het modelnummer hoe beter ?

Thanks

GhO$T

Legacy Member
volgens mij is't zo:

x1300 < x700 < x1400 < x1600

Over de middelste 2 ben ik niet zeker, ze zijn volgens mij gewaagd aan elkaar maar ik zou de x1400 eerder nemen aangezien die nieuwer is en dus meer nieuwe technologieën zou moeten ondersteunen :unsure: (x700 is nog van een vorige reeks daarmee dat het nummer niet klopt in het rijtje)

als je wilt gamen is de x1300 alleszinds geen optie, x1400 is wat beter maar x1600 of beter is zeker aan te raden volgens mij. De prijs schiet natuurlijk wel in de lucht vanaf die x1600 spijtig genoeg; ben ook aan't uitkijken naar een betaalbare laptop waar ik nog een eind de laatste nieuwe spellen kan op draaien.

Gunk Acolyte

Legacy Member
überstoere mobiele grafische kaarten zijn:
Nvidia Geforce GO 7900GTX en 7800GTX zet die maar helemaal vanvoor in je rijtje... :applause:

boostah

Legacy Member
x1300<x1400<x700x<x1600=7600go<7800go

die = was ik ni zeker van, maar wat ik wel weet is voor desktops dat ati meestal ni veel verzwakt int zelfde model en nvidia wel, volgens mij is de 7600go en x1600xt(voor laptops dan) extreem aan elkaar gewaagd, maar moet eerlijk bekennen, heb er nog geen review van gezien, dus zou kunnen dat ik mis ben, de rest van men lijstje ben ik wel vrij zeker van, vooral voor gaming is de x700 beter, als je encode en al die zever zal de avivo van de x1400 wel beter zijn

ma anyway voor laptops is nvidia>ati, tenzij verbruik u niks kan schelen (nvidia's laptop (dus met een nvid erin) kunnen veel langer op baterij werken enzo, en ik weet ook dat een laptop met highend ati (x1800xt mobile en binnenkort x1900gt mobile) in belgie bijna niet te vinden zijn, of aan een belachelijke meerprijs)

dus 7600go of 7800go, enkel in het lagere segment hier speelt ati ook mee

Jedi M.S.

Legacy Member
Ok, bedankt allemaal voor de info :)
Dit zet mij weer een stapje dichter bij m'n aankoop ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan